30 Kwh pakke i 2014 Leaf, eller ikke

Startet av jsa061, mandag 08. januar 2018, klokken 13:55

« forrige - neste »

Powerflux

Dette er jo helt konge 8)
Denne tråden bør bli sticky  :+1:
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

goggo

Sitat fra: jsa061 på onsdag 31. januar 2018, klokken 22:45
Prøver igjen, bakhistorien altså. ( Må ikke leses som et faktadokument)

https://1drv.ms/b/s!AjT0AFfFvlhXkKVvERCm0uS_QOymrQ

Har du sett denne?
https://elbil.no/vi-soker-elektrisk-frilanser-til-elbil-no/

Vi trenger mer teknisk/mekke/humor ekspertise i Elbilforeningen, her kunne du få kombinere dine gode elbilkunnskaper og skriveferdigheter :)

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

leafnor

Sitat fra: jsa061 på torsdag 01. februar 2018, klokken 08:50
leafnor, tar du utfordringen? Han karen jeg snakket med på verkstedet sa at de hadde muligheten til å oppgradere batteri-ID i vcm. De hadde faktisk lyst til å få inn igjen bilen å teste mer med den gamle VCM-en ( Tviler på det kommer til å fungere). Så som nevnt tidligere så er det en mulighet å sette inn en 2016 vcm, eller eventuelt en vcm fra 2013+ og se om det er mulig å få den fungere med 24 kwh batteriet.  Hvis den fungerer så er det "bare" å teste med et 30 kwh batteri også. Et slikt testløp vil jo da kreve litt velvilje fra Nissan. Hvis noen har lyst til å prøve med min gamle VCM så er den i alle fall ikke i bruk.
Ikke frist meg! Når det er sagt så kjenner jeg meg godt igjen med tanke på bedre halvdels tilnærming omkring "prosjekter". Å rive fra hverandre doningen hun bruker for tiden (Altås Leaf'n) er en manøver jeg skal ligge unna.
For har veteran MC, båt , CNC-maskin, 3D-print og rustsveiset Rexton i hus med de utfordringer det gir.
Da må det som virker uten problem få være i fred tenker jeg!

Men kanskje det gikk å finne seg en kondemnert 2011-2012 å teste på?
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Strømbil

Meget fin tråd! Gøy at noen viser at det "umulige" er mulig.
Gleder meg til tomrh tar steget for oss med Gen1 Leaf, og prøver ut dette. :D
Min Leaf fra tidlig 2013 har snart godt av et nytt og større batteri den og, da den snart ikke holder til min pendling lengre.
Svart Nissan Leaf 2013.

offpist

Kult at du lyktes.
Jeg hadde en 30KWH pakke stående i garasjen en stund, og vurderte det dit hen at det ikke var vits i å prøve å montere den i min 2011 mod. Så jeg solgte den (for dobbel pris) ut av landet i stedet.

Antar det blir trykk på de neste 30KWH pakkene som kommer på markedet nå... ;)

For de som ikke har fått det med seg så har jeg prøvd en stund med montering av 35KWH pakke i 24KWH E-Golf, uten særlig hell.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

tomrh

Sitat fra: Strømbil på fredag 02. februar 2018, klokken 09:38
Gleder meg til tomrh tar steget for oss med Gen1 Leaf, og prøver ut dette. :D
Hehe, skal innrømme at jeg har begynt å google. :D
Men så diskuteres det også å kjøpe 5-seters env200 med 40 kWh og krok for å endelig bli kvitt fossilen, og i så fall overtar kona Leafen på en pendlevei som er bare halvparten så lang.
Men klart at en utgift på 30-40k + mekking er jo *mye* rimeligere enn 300k for ny bil. Vi får se.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

jsa061

Takk for alle de positive tilbakemeldingene! Håper noen nå starter et saftig prosjekt, så vi får litt liv på forumet :-)

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

elekTrond

Yes way! :+1: Lik som Stephen er konge, skal du fra nå av hete Eirik Eik.
 
[...] en liten omdreining på en hydraulisk ventil og? «Motherfucking yes!» Ropte han høyt til seg selv. Faen steike meg, her skulle det bli oppreisning. En konge skulle krones!

"Men Herre gud, mann. De skriver jo som en gud!", stritt fritért etter min kvithårede norsklærer da han omtalte en av mine tekster. Etter hva jeg velger å huske, skal dette ha blitt uttalt til Ernest Hemingway - av en eller annen annen storhet i datiden.

Nuhvel, jeg synes også at du skal melde din interesse hos elbil.no. Spesielt om du er god på "løpende nyheter", hva nå enn dét er.
'13 Mjau

skysurfer

Gratulerer! Det som irriterer meg noe grenseløst er at bilprodusentene skal «pare» alle delene opp mot hverandre slik at man MÅ innom et verksted hvis man bytter noe. På Nissan kan man i det minste oppsøke verksted å få det gjort. På Renault får ikke merkeverksted lov til å legge inn ID hvis det allerede ligger inne en ID. Det vil si at brukte deler blir verdiløse og man tvinges til å kjøpe nytt. Her burde myndighetene ta en gjennomgang.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

leafnor

Sitat fra: meiniac på lørdag 03. februar 2018, klokken 09:54
Gratulerer! Det som irriterer meg noe grenseløst er at bilprodusentene skal «pare» alle delene opp mot hverandre slik at man MÅ innom et verksted hvis man bytter noe. På Nissan kan man i det minste oppsøke verksted å få det gjort. På Renault får ikke merkeverksted lov til å legge inn ID hvis det allerede ligger inne en ID. Det vil si at brukte deler blir verdiløse og man tvinges til å kjøpe nytt. Her burde myndighetene ta en gjennomgang.
Med IOT up front går det enten til det bedre eller enda værre med den slags å ta i bruk brukte saker for å holde liv ting. Bra da i det minste at en, Nissan, tar seg "bryet".
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

pudderjagar

Må bare bemerke at Renault har oppgradert batteripakker på Zoe på verksted. Dog var dette i Nederland. Så da kan ikkje være umuligt. Eg veit at Renault har forskjellig tilgangsnivå på sine mekanikere på da som har med oppdateringer og endringer i bilens hjerner å gjøre.


Sitat fra: meiniac på lørdag 03. februar 2018, klokken 09:54
Gratulerer! Det som irriterer meg noe grenseløst er at bilprodusentene skal «pare» alle delene opp mot hverandre slik at man MÅ innom et verksted hvis man bytter noe. På Nissan kan man i det minste oppsøke verksted å få det gjort. På Renault får ikke merkeverksted lov til å legge inn ID hvis det allerede ligger inne en ID. Det vil si at brukte deler blir verdiløse og man tvinges til å kjøpe nytt. Her burde myndighetene ta en gjennomgang.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

elekTrond

Det kan kanskje ha å gjøre med at Renault leier ut batteripakkene i .nl og resten av .eu? Sjøleie er særnorskt, truuur eg.
'13 Mjau

pudderjagar

I Nederland så er det sjøleige på batteripakkene meiner eg. Men i frankrike og england er det leige. Kan ikkje i min villeste fantasi forstå at da skal være betre enn å eige!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA