Kjøpe brukt Tesla

Startet av erlanddf, onsdag 15. juli 2015, klokken 10:35

« forrige - neste »

DaTwister

Jeg tenker å selge en 2015 med alt det du ønsker. Den kommer til å gå i område 500', så her burde du helt klart klare å finne en bil som passer til den prisen. Kommer nok mange for salg nå etterhvert som folk får leveringer etter kampanjen nå også vil jeg tro

Tom Slettebø

Jeg sitter med samme planlagte "taket" og ser du får bil 2014 modell med ALT utstyr under 500.000
Valget mitt er om jeg skal prioritere 85 eller P85 (KM mot HK).

Råde

Er det riktig at ny S75D ikke har adaptiv cruise? Dvs man må kjøpe AP2 for å få ACC?
e-Golf | X75D

Brede

Sitat fra: Tom Slettebø på fredag 20. oktober 2017, klokken 08:00
Jeg sitter med samme planlagte "taket" og ser du får bil 2014 modell med ALT utstyr under 500.000
Valget mitt er om jeg skal prioritere 85 eller P85 (KM mot HK).

Prioriter KM du  ;)

Jeronan

Sitat fra: Råde på lørdag 04. november 2017, klokken 20:38
Er det riktig at ny S75D ikke har adaptiv cruise? Dvs man må kjøpe AP2 for å få ACC?

Base spec Model S has normal cruise control.

For Adaptive Cruise Control you need to add the Enhanced Autopilot package.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Råde

Sitat fra: Jeronan på lørdag 04. november 2017, klokken 21:04
Sitat fra: Råde på lørdag 04. november 2017, klokken 20:38
Er det riktig at ny S75D ikke har adaptiv cruise? Dvs man må kjøpe AP2 for å få ACC?

Base spec Model S has normal cruise control.

For Adaptive Cruise Control you need to add the Enhanced Autopilot package.
Jøss. Da er det jo steinalderbil, da. Litt synd egentlig for jeg var på nippet til reservasjon men 40.000,- bare for ACC er litt stivt og gjør bilen for dyr for meg. Synd. Men takk for svar.
e-Golf | X75D

T.K

Sitat fra: Råde på lørdag 04. november 2017, klokken 22:45
Sitat fra: Jeronan på lørdag 04. november 2017, klokken 21:04
Sitat fra: Råde på lørdag 04. november 2017, klokken 20:38
Er det riktig at ny S75D ikke har adaptiv cruise? Dvs man må kjøpe AP2 for å få ACC?

Base spec Model S has normal cruise control.

For Adaptive Cruise Control you need to add the Enhanced Autopilot package.
Jøss. Da er det jo steinalderbil, da. Litt synd egentlig for jeg var på nippet til reservasjon men 40.000,- bare for ACC er litt stivt og gjør bilen for dyr for meg. Synd. Men takk for svar.

Alt av hardware till adaptiv cruice følger bilen fra fabrikk. Tesla endrer og gir mer utstyr på nye biler relativt ofte. Ikke usannsynlig blir ACC standard snart, og da er det bare oppdatering av software som skal til så har du ACC.

mthoring

Problemet er at de likevel godt kan finne på å ta betalt for det for biler solgt uten ACC. Du må være fornøyd med bilen slik den er når du bestiller den, ellers kan du ende opp med å bli skuffet.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Jeronan

Sitat fra: Råde på lørdag 04. november 2017, klokken 22:45
Sitat fra: Jeronan på lørdag 04. november 2017, klokken 21:04
Sitat fra: Råde på lørdag 04. november 2017, klokken 20:38
Er det riktig at ny S75D ikke har adaptiv cruise? Dvs man må kjøpe AP2 for å få ACC?

Base spec Model S has normal cruise control.

For Adaptive Cruise Control you need to add the Enhanced Autopilot package.
Jøss. Da er det jo steinalderbil, da. Litt synd egentlig for jeg var på nippet til reservasjon men 40.000,- bare for ACC er litt stivt og gjør bilen for dyr for meg. Synd. Men takk for svar.

No other car comes standard with ACC! You have to pay extra for it through optional package.
Unless it's some kind of Edition package, but then you still already pay extra for it.
Volvo does this, so does BMW, Mercedes, etc etc.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Zimon

@Jeronan - Hyundai Ionic EV is being deliverd with ACC as a standard, also with LKAS (Line keep assist) and a lot more. Check out Hyundai Ioniq EV site and specifications. Unless you was pointing your comment to Tesla though, I haven't  read much up on Tesla specs of what is standard and extra equipment/features.

Sorry for a bit off topic though.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Brede

#25
Hjertesukk og off topic..
Jeronan skriver på engelsk og det er jo helt greit når en så engasjert kar uttrykket seg best på det språket.
Men nå skjønner vi jo alle at han utmerket godt leser norsk og skjønner hva vi skriver, så da syns jeg det er unødvendig å svare på engelsk..

(Hakker ikke på deg Zimon, dette gjelder flere her inne)

Zimon

Off topic - det var jeg ikke klar over, er ganske så ny her. Da fortsetter man i fremtiden på Norsk. Takker for opplysning. :)
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Råde

Sitat fra: Jeronan på søndag 05. november 2017, klokken 08:21
Sitat fra: Råde på lørdag 04. november 2017, klokken 22:45
Sitat fra: Jeronan på lørdag 04. november 2017, klokken 21:04
Sitat fra: Råde på lørdag 04. november 2017, klokken 20:38
Er det riktig at ny S75D ikke har adaptiv cruise? Dvs man må kjøpe AP2 for å få ACC?

Base spec Model S has normal cruise control.

For Adaptive Cruise Control you need to add the Enhanced Autopilot package.
Jøss. Da er det jo steinalderbil, da. Litt synd egentlig for jeg var på nippet til reservasjon men 40.000,- bare for ACC er litt stivt og gjør bilen for dyr for meg. Synd. Men takk for svar.

No other car comes standard with ACC! You have to pay extra for it through optional package.
Unless it's some kind of Edition package, but then you still already pay extra for it.
Volvo does this, so does BMW, Mercedes, etc etc.
eGolf kommer standard med ACC, men kanskje vi misforstår hverandre? Jeg tenker ikke på autopilot men på automatisk avstandsholder. AP er jo med i pakken til 40'. Personlig trenger jeg ikke AP men ACC er ikke til å unnvære.
e-Golf | X75D

Jeronan

#28
BMW i3 you have to buy a specific package that contains ACC and EBS.
Same with other BMW models.

Volvo you have to buy a specific Drive assist package, etc.

It's good some other Automakers are starting to add it standard, but Tesla is not the only one that has it as Optional package. Especially in that price segment.

With Tesla it has more likely to do with ACC being integrated into the Autopilot software and as such requires you to buy the Autopilot package.

PS. The reason why e-Golf has ACC standard, is because its their entire marketing campaign, since the car still has a small battery pack and they had to add the Assist package standard to be able to compete!
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Råde

Ser den men vw har også gjort det på Passat og golf GTE. Ikke store ekstrakost når du allerede har radarbasert nødbrems. Men uansett. Tror det blir pent brukt S75D Facelift med AP1 på meg isteden for ny uten AP2. De ligger kunstig høyt priset nå men det burde jo være kjøpers marked siden Tesla har senket prisene og lagt mye utstyr inn som std i det siste.
e-Golf | X75D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA