The Economist: 2018 tipping point for elbiler

Startet av AppleKnocker, søndag 22. oktober 2017, klokken 11:38

« forrige - neste »

AppleKnocker

Som forventet tegnes det et nyansert og helhetlig perspektiv av elbilen når økonomer får snakke ferdig, uten innblanding fra ingeniører og andre som roter seg bort i detaljer ;D


https://www.facebook.com/TheEconomist/videos/10155933510584060/
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

doldis1

 Denne gangen treffer økonomene, jeg tror Kina setter en endedato for fossilbiler før jul. I tillegg til å være verdens største bilmarked blir det liksom litt mer tyngde bak lovendringer når en slipper det hersens valget
hvert 4rde. år  ;D

Knut Røe

Var det ikke 2025 som skulle være det året da BEV skulle være konkurransedyktig uten subsidier, ifølge mange?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: tiger`n på søndag 22. oktober 2017, klokken 12:31Var det ikke 2025 som skulle være det året da BEV skulle være konkurransedyktig uten subsidier, ifølge mange?
2018 kan stemme på TCO, mens når det er snakk om 2025 så er det kun snakk om innkjøpsprisen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA