Autoparkering krasjet i bilen foran

Startet av Hakon_b, søndag 02. juli 2017, klokken 15:57

« forrige - neste »

Sandvika

Du har vel egentlig ikke forklart i det hele tatt hvorfor du syntes det var på sin plass å være frekk mot trådstarter, men jeg tror jeg forstår hva du mener.  :laugh:

Tesla har nå en market cap på 500mrd, vi bør være forbi å anse bedriften som et idealistisk prosjekt og brukerne som beta-testere.

bmw2002

Selvfølgelig skal bilen takle at bilen foran har hengerfeste. Har to biler med autopark og ingen av dem har noen problemer med dette.

Folk flest forventer vel at Tesla er like bra som andre biler som koster en brøkdel av prisen.

Men det er jo Teslas policy å sende ut halvferdige produkter flere år før de fungerer skikkelig. Og det er sikkert greit for entusiaster, men ikke for folk flest.

Softblue

Autopark er utprøvd mellom 2 Model S, og de har jo som kjent ikke hengerfeste.  :laugh:
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Øyvind.h

Egentlig ganske merkelig at de på den ene siden latterliggjør tradisjonelle bilprodusenter så til de grader, mens de samtidig gjør idiotiske og unødvenige småfeil.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Spinner

Sitat fra: Hakon_b på søndag 02. juli 2017, klokken 15:57Brukte autoparkeringen når jeg skulle lukeparkere bilen i går, og den krasjet da inn i hengerfeste på bilen foran og trykket inn skiltet på bilen min.
Var det flatt, eller i en bakke?

Hodetelefoner

Helt normalt at biler ikke ser hengerfeste. Gjelder ikke bare Tesla.  Står også i manualen.  Men alltid noen som kjører utenfor kanter etc også. "Sensorene fungerte ikke"....

cra

Har sett mange biler som garantert ikke har noen form for automatikk med slepekrok-bulk i skiltet, så jeg tror nok biler med automatikk gjør en bortimot like god jobb på slike parkeringer som vi mennesker gjør!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Rolf Gjerdsjø

Et lite spm bare, er autoparkering på Model S heltautomatisk, dvs. at bilen også kontrollerer gass og bremser selv? Jeg har autoparkering på firma-Mondeoen min, men der må jeg stå for pedalarbeidet mens bilen svinger nemlig.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Faktisk så helautomatisk at den både rygger og så kjører fremover for å rette opp helt selv også. Ingen input nødvendig overhodet etter aktivering. Unntatt redde en evnt feilberegning.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

alda

Sitat fra: daktari på tirsdag 04. juli 2017, klokken 19:05
Faktisk så helautomatisk at den både rygger og så kjører fremover for å rette opp helt selv også. Ingen input nødvendig overhodet etter aktivering. Unntatt redde en evnt feilberegning.
Viktigt att följa med ja, den ser inte allt... Små och smala objekt som dragkrokar, stolpar och liknande verkar det som den har svårt att upptäcka... Var en på globala FB-gruppen som backade in i en stolpe på sin egen parkeringsplats:
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA