Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Arctic roads

Startet av moderator 2, fredag 19. februar 2016, klokken 08:45

« forrige - neste »

hausky

Noen som vet om/når Artic Roads kommer med hurtiglader i Bergen?
Nissan Leaf 2012 100.000 km - Solgt

Espen Hugaas Andersen

Trolig aldri. De har ingen ansatte og er nær konkurs.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

hausky

Kjipt, hadde håper det kom noen ladestasjoner med abonnementløsninger, har ingen mulighet for å lade hjemme. Blir alt for dyrt å lade på BKK sine i lengden dessverre.
Nissan Leaf 2012 100.000 km - Solgt

brako79

Sitat fra: hausky på onsdag 10. mai 2017, klokken 13:28
Kjipt, hadde håper det kom noen ladestasjoner med abonnementløsninger, har ingen mulighet for å lade hjemme. Blir alt for dyrt å lade på BKK sine i lengden dessverre.
Fortum? Offentlige schuko?
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

hausky

Er Fortum noe spesielt billig? Ser jo at grønn kontakt er litt billigere og har volumrabatt, ser foreløpig ut som beste alternativ.
Nissan Leaf 2012 100.000 km - Solgt

jkirkebo

Sitat fra: hausky på onsdag 10. mai 2017, klokken 13:45
Er Fortum noe spesielt billig? Ser jo at grønn kontakt er litt billigere og har volumrabatt, ser foreløpig ut som beste alternativ.

Kommer an på, for AC lading varierer prisene til Fortum mye. Jeg lader innimellom på en 7,4kW stolpe i Moss som koster 15 øre/min. 9 kroner timen altså for 7,4kW. Det synes jeg er ganske rimelig.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

leafnor

Sitat fra: hausky på onsdag 10. mai 2017, klokken 13:45
Er Fortum noe spesielt billig? Ser jo at grønn kontakt er litt billigere og har volumrabatt, ser foreløpig ut som beste alternativ.
Både Fortum og GK har 2,5/min på hurtiglading. På 22kW stolpe hos Fortum blir det alt for dyrt, mens GK får du ca 3 kr/kWt.
Hurtiglading kan du regne 30-40 kW som input effekt. Det gir snittpris på 4.50-5 kr/kWt. På vinter kanskje da 9-10 kr/mil i kost, og sommer omtrent 6,75,-.
GK får du rabatt hos, mellom 10-40%. 40% om du lader for over 750/mnd. 40% vil jo bety du har en kwt-pris på 3 kr/kWt på hurtiglading. Det er etter mitt skjønn billig relatert bensin/diesel.
Men ser det kan bli mye styr å spandere 20-30  min per dag for lading. 
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

hausky

Sitat fra: leafnor på onsdag 10. mai 2017, klokken 19:44
Sitat fra: hausky på onsdag 10. mai 2017, klokken 13:45
Er Fortum noe spesielt billig? Ser jo at grønn kontakt er litt billigere og har volumrabatt, ser foreløpig ut som beste alternativ.
Både Fortum og GK har 2,5/min på hurtiglading. På 22kW stolpe hos Fortum blir det alt for dyrt, mens GK får du ca 3 kr/kWt.
Hurtiglading kan du regne 30-40 kW som input effekt. Det gir snittpris på 4.50-5 kr/kWt. På vinter kanskje da 9-10 kr/mil i kost, og sommer omtrent 6,75,-.
GK får du rabatt hos, mellom 10-40%. 40% om du lader for over 750/mnd. 40% vil jo bety du har en kwt-pris på 3 kr/kWt på hurtiglading. Det er etter mitt skjønn billig relatert bensin/diesel.
Men ser det kan bli mye styr å spandere 20-30  min per dag for lading.

Virker jo greit å lade på GK da egentlig, kjører nok ca 15-30km dagen så trenger ikke lade så ofte da.
Nissan Leaf 2012 100.000 km - Solgt

leafnor

Sitat fra: hausky på onsdag 10. mai 2017, klokken 21:30
Sitat fra: leafnor på onsdag 10. mai 2017, klokken 19:44
Sitat fra: hausky på onsdag 10. mai 2017, klokken 13:45
Er Fortum noe spesielt billig? Ser jo at grønn kontakt er litt billigere og har volumrabatt, ser foreløpig ut som beste alternativ.
Både Fortum og GK har 2,5/min på hurtiglading. På 22kW stolpe hos Fortum blir det alt for dyrt, mens GK får du ca 3 kr/kWt.
Hurtiglading kan du regne 30-40 kW som input effekt. Det gir snittpris på 4.50-5 kr/kWt. På vinter kanskje da 9-10 kr/mil i kost, og sommer omtrent 6,75,-.
GK får du rabatt hos, mellom 10-40%. 40% om du lader for over 750/mnd. 40% vil jo bety du har en kwt-pris på 3 kr/kWt på hurtiglading. Det er etter mitt skjønn billig relatert bensin/diesel.
Men ser det kan bli mye styr å spandere 20-30  min per dag for lading.

Virker jo greit å lade på GK da egentlig, kjører nok ca 15-30km dagen så trenger ikke lade så ofte da.
Si du kjører 30 km daglig 6 dager i uken, så skulle du ha et forbruk på maks 6kWt om dagen. Lader du annenhver turdag trenger du 12 kWt, eller å lade til 70%. I snitt skulle det kreve 25 minutter kanskje 3 ganger i uken, 4 ganger i måneden. På GK er det 750,- i måneden som "utløser" 40% rabatt. Dvs for 450 i måneden kjører du 72 mil, 6,25/mil. På sommer med mindre forbruk og varme batteri som lader raskere så tipper jeg du kommer under 5,- på mila.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA