Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladekabel på trommel

Startet av Lars C. Krogenæs, søndag 26. februar 2017, klokken 23:15

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Fant ladekabel på trommel:

https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=91263884

Ser ut som det er montert en ChargeAmps pistol på en ClasOhlson trommel. Dette kan da aldri gå bra?

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Knut Røe

Ser ikke ut som mer enn 1.5 mm2 hvertfall. Litt på grensen, men trommelen ser ut til å ha termisk vern for kabelen hvertfall.

Chris Aurora

#2
Det er nok Biltema sin kan det virke som: http://www.biltema.no/BiltemaDocuments/Manuals/46-285_man.pdf
(Men denne lages sikkert i bulk for mange forskjellige merker...)

Morsomt at selger påstår at det er 6-10-16A ladehastighet
Maks belastning på trommelen er 1000W innkveilet før termosikringen går, under 5A, noe som jeg ikke klarer å stille inn på bilen ihvertfall. Utkveilet er det 10A før sikringen tripper, så jeg tviler på at du får 16A også. 
Kan dette regnes som Mode2 - lading? Ser uansett hjemmelagd ut
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

elektrolux

#3
Trommelen har i følge Biltema 23+2m med 1,5mm2 kabel. I følge den nye appen min gir dette 60W resistivt tap ved 10A lading og 150W ved 16A lading.

Hva tapet blir i opprullet tilstand kan ingeniørene regne på.

Får håpe for alle sin del at denne trommelen er modifisert med betydelig kortere 2,5mm2 kabel
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Griffel

#4
Sitat fra: elektrolux på mandag 27. februar 2017, klokken 07:31
I følge den nye appen min gir dette 60W resistivt tap ved 10A lading og 150W ved 16A lading.
Regnestaven min bekrefeter appen.
Sitat fra: elektrolux på mandag 27. februar 2017, klokken 07:31
Hva tapet blir i opprullet tilstand kan ingeniørene regne på.
Gidder ikke fordi dette er:

Et eksempel til skrekk og advarsel. Modifikasjon i strid med minst 2-3 apparatforskrifter ulovlig å selge.
Tipper at Lars har rapportert til Finn, eller tatt affære på annen måte.
Avbildet tilkoblet en dobbet schuko stikkontakt. Dette må oppfattes som et sted en regelmessig lader elbil og er derfor i strid med forskrifter. At alt dette attpå til er montert på en sponplate vegg tyder ikke på at vedkommende vet hva han driver med.

At det nå selges tyder kanskje på at han oppdaget at dette var dumt? Selges trolig fordi han er lei av at termosikringen løser ut som igjen er grunnen til at dette har gått bra så langt.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Homecast

Vi får bare håpe termosikringen tåler mange inn/utkoblinger! Så lar jeg det være med det for denne gang  :angel:
2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

KjellG

Sitat fra: elektrolux på mandag 27. februar 2017, klokken 07:31
Hva tapet blir i opprullet tilstand kan ingeniørene regne på.

Induksjonen i den rullen er nok neglisjerbar. Ser en bort fra temperaturøkning, vil tapet være det samme i rett og krøllete form.

nofuelno

Ikke noe vi ville anbefalt.
Annonsen er nå borte.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

rolandvg99

GRØSS!
Driver en del med PA-systemer o.l. selv ved moderat, variabel belastning popper disse termiske sikringene i et kjør og trommel blir garantert varm. En dedikert kabel med min 2.5 mm2 til hvert behov er å anbefale. Kabeltrommel funker ok på lav, variabel belastning under 800 watt, men er noe jeg aldri bruker på høye, vedvarende belastninger.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

"I like soul with a capital S"

KjellG

Er det en innvendig sleperingkontakt i den der?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA