Arcimoto. "Ny" 3 hjuler som gjør mye riktig

Startet av elektrolux, fredag 21. oktober 2016, klokken 06:52

« forrige - neste »

elektrolux

Denne har gått under min radar lenge.

De tekniske løsningene med nesten all vekt over styrehjul framme, og dermed innenfor det stabile triangelet, dobbel front motor og gitterrør ramme er slik jeg helst vil bygge om egen SAM.

Eget håndtak for regenerering tyder på Autoseilefunksjon. ;D

Sakset fra:  https://www.wired.com/2015/10/arcimoto/

The Clever Version
Of course the scrapyard of history is littered with the burnt out husks of failed electric car companies, and three-wheeled vehicles have a particularly bad record. But Tesla Motors co-founder Marc Tarpenning, an informal advisor to Arcimoto, says that Frohnmayer and his team's sense of design sets them apart from the pack.

"I get an almost endless stream of people wanting to talk about their latest thing," he says. "I have seen a whole bunch of these three-wheel electric vehicles, but this happens to be the most clever version."


Denne kan veldig lett bli en suksess. Kunne faktisk tenkt meg Cargo versjonen som firmabil i stedet for Berlingo'en, spesielt nå som bompengefritaket for elbiler trues.


https://www.youtube.com/watch?v=L5AVN_SyygQ
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Kanutten

Den minner ikke så rent lite om sånne pensjonist-mopedbiler.

elektrolux

Ikke mye pensjonist aktig over prestasjonene:

135 km/t toppfart, 0-100 km/t på under 8 sek, og nesten 80 Hk
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

bosonic

#4
Veldig bra at det kommer alternativer i "de lavere segmenter".

Rørrammen ser dog noe spinkel ut i mine øyne, tror at Kewet'en min er tryggere å sitte i dersom det smeller. Får liksom det ikke til å stemme at dette lille kjøretøyet "trenger" den motorytelsen !

I en smell / unnamanøver så vil den lett velte, får unektelig noen dårlige assosiasjoner til ATV velt.

Tango'en fra http://www.commutercars.com/ er en mye bedre bil i tilsvarende størrelse. Synd at det ikke er mulig å kjøpe de enkleste (og rimeligste) modellene enda.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

elektrolux

#5
Tror ikke det er noe problem med stabiliteten. Cree SAM har dårligere vektfordeling i forhold til det stabile triangelet i en 3 hjuler og er svært stabil. Når det gjelder rammen syntes jeg den ser bra solid ut.

Kommer denne med ABS og traction control som det kan tyde på når de nevner vector styring av motorene blir dette både kjapt og trygt.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA