Rekkevidde Mercedes B

Startet av psyfoon, ons 24. aug 2016, kl. 19:35

« forrige - neste »

Bruto1958

Hei jeg har ikke problemer med og kjøre 150km på en vanlig lading med min Mercedes.
Knappen for range mener eg er nest siste ved siden av varmeseter på passasjersiden.

Anders Jensen



Riktig! Hvor er Range plus knappen plassert?
[/quote]
Først knapp til høyre for nødblinken :)

Jeg ladet min med range + natt til i dag. fikk 240km til rådighet.

Batteriet holdt seg på 100% i nesten 20 km med variert terreng. før den redusertes til 99%.

etter 29 km hadde jeg ca 90% igjen når jeg trillet inn i garasjen på jobben.
er mektig imponert over bilen, og er svært godt fornøyd med rekkevidde.

Den er så bra at jeg er fristet til å bytte inn den andre Forden også i en tilsvarende bil.
Den er vel det næremeste man kommer en tesla akselerasjon uten å betale 700.000 for bilen. :)
Hadde med meg nevøen min på 18 år.. han hadde sittet på med en Leaf han mente dro fælt..
Han kom med ord som ikke egner seg på trykk når jeg satte bilen i sport..  :D :D :D
kjørt nesten 40 mil i helga, og har egentlig ikke lyst til å parkere bilen.. bare kjøre og kjøre. :)

Vi kjørte godt over 16 mil på en lading på lørdag og hadde drøyt 40% igjen når bilen ble parkert til lading:)

Få svigermor til å bruke CruiseControllen på bilen. da går forbruket ned mye spesielt i oppoverkjøring:)

det kan skille så mye som 10-15 kWh på 100 km i forbruk.

min samboer fikk kjøre bilen på tur for første gang lørdag. forbruket hennes lå veldig høyt. så vi byttet ca halvveis slik at jeg kunne vise henne hvordan man bør kjøre, (sier ikke at min kjørestil er korrekt) forbruket gikk fra 33kWh til ca 18,6kWh pr 100 km. Så det er fullt mulig å nå langt på en lading. man må bare ta seg tid til det. Stress og elbil er ikke noen god kombo. :)
Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

moby666

Er ikke problemet med bklasse forbruket på vinteren? kikker litt på denne blien, men trenger 16-18 mil + 800 høydemeter noen ganger på vinteren. Klarer bilen dette?

Anders Jensen

alt kommer an på ute temperatur og kjørestil samt hvor mye du må ha varme på de turene.

Jeg har ikke erfaring med bilen på vinterstid. fikk bilen på fredagen som var :)
Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

Egil Fonn

#19
Sitat fra: moby666 på tir 30. aug 2016, kl. 11:47
Er ikke problemet med bklasse forbruket på vinteren? kikker litt på denne blien, men trenger 16-18 mil + 800 høydemeter noen ganger på vinteren. Klarer bilen dette?

Nei det klarer den ikke i minusgrader. Kan også bli vanskelig på en kald sommerdag med våte veier.
Testet min i 15 minus på flat vei og fikk 135km med range+. (Klima på 19 auto og forvarmet med 11kw lader)
Står litt i denne tråden om ulike rekkevidde erfaringer.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,17642.90.html
Mercedes EQC fra 31.03.20
xBMW IX 40 fra sept.2022 (solgt 12.03.25)
xJaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
xBMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
xBMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
xTesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
xMercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

PaulusA

Alle elbiler har kraftig redusert rekkevidde på vinteren. Kan sammenlignes litt med at vanlige biler har ofte 20% høyere forbruk på vinteren.
135 Km som påpekt her er nok det meste man kan forvente seg, avhengig av temperaturer, hastighet, innendørs temperatur, dekk og føret.
Nissan Ariya Evolve e-4orce 2025
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

moby666

Joa klar over høyere forbruk på vinteren, men andre elbiler kan hurtig lades

PaulusA

Sant nok :-)
Men, den tåler semi-hurtig 11kW, så hvis du legger inn et stopp underveis klarer du fint denne turen. Husk at de fleste andre elbiler også må lades og om du bruker 30 minutter eller litt mere er jo ikke kritisk.

Personlig synes jeg det er verdt den ekstra tiden hvis det er sjelden man trenger å lade underveis da bilen er utrolig god å kjøre, komfortabel, god plass etc, hvilket ikke er tilfeller med alle konkurrentene. Legg til at det er kanskje det beste kjøpet i forhold til fossile varianter (les besparelse) :-)
Nissan Ariya Evolve e-4orce 2025
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Anders Jensen

Kan bekrefte det PaulusA sier. lite støy utenifra og inn. godt dempet kupe. og kjempegod handsfree.

opplevde noe utrolig stilig i går morges. Jeg satte på oppvarming når jeg sto opp.
når jeg kom ut i bilen og satte meg inn så var setet på førersiden oppvarmet..

Vet ikke hvorvidt det er noe bilen gjør selv eller om det var en instilling jeg hadde fra kvelden før.
Men uansett skikkelig komfortabelt!

Har hatt noen turer med bilen og kamerater som har vært mer eller mindre negative til Elbil har begynnt å snu:)

De syntes det er gøy med så mye power.
Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

PaulusA

Jepp :-)

Ang oppvarming. Ja, setevarmer slår seg på automatisk under en viss temperatur, ved forhåndsoppvarming. Ser ut som ved ca 8 grader eller noe sånt :-)
Ganske så digg
Ja, de forstår først når de prøver den hva de egentlig går glipp av, hehe
Nissan Ariya Evolve e-4orce 2025
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA