Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Green up kontakt til trillingenes ladekladd

Startet av AmocoCadiz, søndag 31. januar 2016, klokken 22:53

« forrige - neste »

AmocoCadiz

Noen som vet hvor man får kjøpt Green up schuuko kontakt som sitter i trillingenes ladekladd?
(altså den som svitsjer mellom 8A og 14A)
Eller kjenner til elektriker/firma som skifter rimelig?

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

AmocoCadiz

Sitat fra: svingen på søndag 31. januar 2016, klokken 23:15
http://www.nofuel.no/tilbehor-elbiler tipper den er feil prisa kan umulig koste 1200kr
Ja har sett den, men uttrykte meg vel litt uklart, mener schuko pluggen som sitter i selve ladekladd kabelen.

elektrolux

Er ditt støpsel skadd?

Slike støpsel er steindyre, men skal sjekke om jeg kan kjøpe et for deg.

Er ferdig støpte, så må byttes som en enhet sammen med den lille ledningstumpen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

AmocoCadiz

Sitat fra: elektrolux på mandag 01. februar 2016, klokken 07:58
Er ditt støpsel skadd?

Slike støpsel er steindyre, men skal sjekke om jeg kan kjøpe et for deg.

Er ferdig støpte, så må byttes som en enhet sammen med den lille ledningstumpen.

Vi lader helt fint hver dag, men service verkstedet klaget over støpsel. De tipset meg om at de kunne selge ny til 7500.
Er interessert å høre hva en greenup støpsel koster, hvis du har mulighet å sjekke litt rundt

elektrolux

Det blir vel den nye inntektskilden. Fra før har vi rustne bremserør. Nå kommer slitte støpsel.

Prisen på et slikt støpsel med noen cm kabel er 500-600 kr

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

TB

#6
Om det ikkje er behov for automatisk 8 / 14 funksjonen, bytt støpsel enten til standard schuco, eller CEE.
8 / 14 blir automatisk valgt av ein magnet bryter (reed rele).
Om originalt støpsel har temperatur sensor blir det meir komplisert, trur ikkje dei har det?

Eksempel på schuco:
http://www.elektroimportoren.no/stoepsel-jord-gummi-ip44-250v-16a/1548283/Product.html?Event=pathlist

Ulempen med schuco er at dei er små, vanskelig å få montert støpsel godt nok.

Alternativ er CEE støpsel. Men, bruk 16A type, ikkje 32 A som var linka til forrige post.

Eksempel på CEE:
http://www.elektroimportoren.no/stoepsel-16a-2p-j-230v-6h-ip44-216-6-htn013/1504900/Product.html

For å lade på schuco, bruk overgang frå CEE til schuco
http://www.elektroimportoren.no/overgang-schuco-til-216-6-1-5m-ip44/1578397/Product.html

Edit: Er ikkje elektriker, tenker litt høgt...
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

AmocoCadiz

Sitat fra: Zanta på mandag 01. februar 2016, klokken 21:33


Eller er det krav til at ladeledningen skal være 100 % original ved PKK?

Lurer også på dette, vi har jo uansett stort sett gått over til å bruke Mennekes Type1 til Type 2 kabel, da blr det vel den som skal sjekkes ved PKK om 4 år?

Men er vel som flere andre forhold ikke klart definert hvilken type som skal sjekkes på ladekabel ved PKK, og vi vil se mye forskjellig praksis avhengig av verkstedet som utfører PKK.

Har allerede fått noen ubegrunnede merkelige tilbakemeldinger/beskyldninger ang. påståtte (uriktige) laderutiner fra verkstedet, hvor krav om nykjøp av ladekabel eller bortfall av all garanti på bil  er utsagn som ikke er fulgt opp med noen konkrete bevis/hendelser. Kan bli interessant dette...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA