Problemer med eGolf lading of Iphone app (e-car net)

Startet av Kakemoms, fredag 29. mai 2015, klokken 10:54

« forrige - neste »

el_ing

Jeg har samme problem med timeren som har en fast avgangstid hver dag. Bilen er alltid ladet opp til nedre ladegrense, men av og til er den fulladet til avgangstid og av og til ikke. Jeg har løst problemet på samme måte som stado ved å sette nedre ladegrense til 80%, som holder for å komme meg til jobb.

Men jeg tror jeg har funnet et mønster i dette nå: Hvis man kjører omtrent til innstillt avgangstid, så er bilen fulladet til den innstillte avgangstiden neste dag. Hvis man derimot ikke bruker bilen til instillt avgangstid (kanskje noen timer senere), så er bilen ikke fulladet neste dag.
Er det noen som kan bekrefte dette?
e-Golf - prod. uke 51/2014
Audi e-tron 55 2020

sap_2000

Da er bilen levert inn og de skal se på problemet med timerene på nytt og kontakte teknisk hos Møller.
Er veldig fornøyd med servicen og viljen til å løse problemet så langt.

Tipper det er flere som vil merke dette problemet til vinteren når timere bøir mer aktuelt for flere brukere.

Nå er vi hvertfall 3-4 som leser denne tråden som opplever det samme.
Det som hadde vært interresant er om det er noen som opplever at timere for lading med nedre ladegrense satt fungerer som det skal.
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

sap_2000

Oppdatering.
Bilen har nå fungert bra i ca 2 mnd etter den var hos Møller. Ingen feil ble funnet, og boksen som styrer ladingen var av siste generasjon og ble ikke byttet.
Antagelig ble den frisk pga en times strømbrudd ved at 12v batteriet ble koblet fra.

Nå de siste par ukene har den begynt å krøll seg til igjen som før med at en eller flere timere ikke starter.
Merker samtidig at CarNet er blitt tregere. Spesielt med tilbakemeldinger fra bilen, og at det å sette igang lading manuelt gjerne tar 10 forsøk før det går.

Mistenker at CarNet/ ladestyringsmodulen etterhvert får fullt minne og trenger en restart slik som PCer og annen elektronikk ofte må.

Det som er dumt med å ta 12v batteriet er at man må gjøre endel innstillinger på bilen etterpå, så spørsmålet til forumet er hvilken sikring man kan ta for å gjøre CarNet/ ladestyring strømløs?
Har lyst til å prøve den metoden, om ikke annet for å mer få pinpointed problemet.

Så, noen som vet hvilken sikring som må tas?
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA