Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skraper under frontfanger

Startet av Omen, fredag 29. september 2017, klokken 11:47

« forrige - neste »

Omen

Heisann

Hentet ut min nye model S forrige helg, og kunne i dag til min store forskrekkelse se at det var kommet ekstremt mye skraper under frontfangeren på bilen (på plasten under frunken)

Jeg har kjørt veldig forsiktig der jeg vet at det er dumper og høye kanter, men det har likevel skjedd. Dritkjipt, men sånn er det. Men det jeg da lurer på, er om det finnes noe under der nede som overhodet ikke burde utsettes for den type skade - eller er det bare plastikk? (altså rent kosmetisk)

Muffinman

Vil vel helst gå bra under der, men det er vel neppe mulig å skrape opp slik uten at det merkes eller høres inne i bilen? Stål- eller luftfjæring?

Omen

Sitat fra: Muffinman på fredag 29. september 2017, klokken 11:54
Vil vel helst gå bra under der, men det er vel neppe mulig å skrape opp slik uten at det merkes eller høres inne i bilen? Stål- eller luftfjæring?

Stål. Det var nettopp det jeg syns var så utrolig merkelig selv. Jeg har virkelig ikke merket noe til dette under kjøring

Muffinman

Da har du muligens en bil med den ekstra lave stålfjæringen. De fra i vår/sommer er vel ca. 18mm lavere enn tidligere biler med stålfjæring, og den siger jo ytterligere sammen når man laster bilen med passasjerer og bagasje.

Kan det tenkes at det var slik ved utlevering? Det ble vel skrevet om at disse bilene var så lave at de tok nedi en fartsdump utenfor et eller annet servicesenter, så det er kanskje ikke utenkelig?

Omen

Sitat fra: Muffinman på fredag 29. september 2017, klokken 12:49
Da har du muligens en bil med den ekstra lave stålfjæringen. De fra i vår/sommer er vel ca. 18mm lavere enn tidligere biler med stålfjæring, og den siger jo ytterligere sammen når man laster bilen med passasjerer og bagasje.

Kan det tenkes at det var slik ved utlevering? Det ble vel skrevet om at disse bilene var så lave at de tok nedi en fartsdump utenfor et eller annet servicesenter, så det er kanskje ikke utenkelig?

Tanken har slått meg. Tok en titt til nå, og det er faktisk ikke skraper over hele fangeren - kun på to tydelige spor inn. Ser nesten litt ut som noen har kjørt rett på gaflene på en truck. Og det kan jeg med sikkerhet si at jeg ikke har gjort iallefall

Espen Hugaas Andersen

Kanskje det har skjedd når bilen har blitt fraktet med lastebil? Da kan man vel komme borti rampen, som da altså kan være en rampe per hjul. Stemmer avstanden med bredden på hjulene?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Muffinman

Trenger ikke nødvendigvis stemme helt med hjulene, kan være "slingrekanter" på siden av rampene som tar i først. Men tror absolutt du er inne på noe, Espen.

Omen

Tror jeg skal ta dette opp med Tesla når jeg er inne for å vise de andre skadene bilen hadde ved levering. Ordner seg nok  :+1:

snd

Min ble skrapt ifb. frakt Tesla Rud->AutoIn. Hadde lakkert nedre plastdeler. Ble omlakkert av Tesla/DK uten diskusjon.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA