Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stort ansvar for Tesla eiere....

Startet av Olemann, fredag 05. desember 2014, klokken 23:44

« forrige - neste »

Rio

Sitat fra: jkirkebo på søndag 14. desember 2014, klokken 14:47
Sitat fra: Mippen på søndag 14. desember 2014, klokken 09:35
Det er å dra alle over en kam. Snakker for min egen del og andre som kjører tesla. De fleste av oss er helt vanlige folk som kjøper bilen pga rekkevidden. Hadde det vært et alternativ som en Nissan Leaf eller e-golf med 3-400km rekkevidde eller mer hadde mange av oss i stedet kjøpt det. Det er ikke noen av oss som ser ned på andre som kjører normale elbiler.

Mange av oss har også en mindre elbil i tillegg til Teslaen. Vi har f.eks en Leaf, som vi hadde i over 2 år før Teslaen kom og fortsatt eier. Skal jeg føle meg litt schizofren da eller? ;)

Det er litt sånn Dr Jerkyll og Mr Hyde over deg, Jkirkebo!

:D :D :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

cra

Sitat fra: jkirkebo på søndag 14. desember 2014, klokken 14:47
Sitat fra: Mippen på søndag 14. desember 2014, klokken 09:35
Det er å dra alle over en kam. Snakker for min egen del og andre som kjører tesla. De fleste av oss er helt vanlige folk som kjøper bilen pga rekkevidden. Hadde det vært et alternativ som en Nissan Leaf eller e-golf med 3-400km rekkevidde eller mer hadde mange av oss i stedet kjøpt det. Det er ikke noen av oss som ser ned på andre som kjører normale elbiler.

Mange av oss har også en mindre elbil i tillegg til Teslaen. Vi har f.eks en Leaf, som vi hadde i over 2 år før Teslaen kom og fortsatt eier. Skal jeg føle meg litt schizofren da eller? ;)

Same her, og har i tillegg en Think. Kan jeg da påberope meg å være i besittelse av den hellige treenighet? Har også djevelen i garasjen (Diesel-caravelle), men den skal selges.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

OleT

Sitat fra: jkirkebo på søndag 14. desember 2014, klokken 14:47
Mange av oss har også en mindre elbil i tillegg til Teslaen. Vi har f.eks en Leaf, som vi hadde i over 2 år før Teslaen kom og fortsatt eier. Skal jeg føle meg litt schizofren da eller? ;)

Vi har nettopp fått en e-Up i hus. Siden E-upen er blå og Teslaen rød, ble de øyeblikkelig døpt "Blue Giant" og "Red Dwarf".
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Olemann


Hadde det vært mulig skulle jeg stoppet denne tråden nå, ser at det glir ut i en merkelig blanding av for og mot ulike biler.   Mye fornuftig sagt av mange, ser ut til at de aller fleste er enige om at man ikke skal parkere over grenselinjen mellom plassene.
Mitt poeng med å velge den noe utfordrende headingen da jeg startet tråden var å bevisstgjøre på brede biler og bredde og respekt for andres rettigheter. 
Og; Tesla er den eneste elbilen jeg vet om som ikke kan parkeres på alle parkeringsplasser uten at det truer andres rettigheter til å stå på naboplassen.
På samme måte som da jeg kjørte Reva kunne jeg glemme å kjøre forbi alt annet enn syklister og fotgjengere, må en Tesla eier glemme endel parkeringsplasser. 

Dette handler jo ikke om at sjåfør eller eier mangler noen kvaliteter, men kun om at bilen som fysisk objekt påfører eier begrensninger, for Tesla del betyr det at eier må se andre parkere der han selv må lete videre, for Reva eieren at han må ligge bak traktoren som homper opp en bakke i 30 Km/t, mens andre kjører forbi....

Ser ikke grunnen til at så mange gjør en slik debatt til en debatt om personlighet og karakter, det finnes sikkert eksemplarer av alle slag både blant Tesla og Reva eiere, noen har til og med kanskje både Tesla og Reva.  Hurra for han i så fall, som bidrar til å bryte ned stereotypier.

Carl Anton Stenling

Denne tråden minner meg litt om når jeg bodde i England. En dag kom en eldre mann kjørende inn i parkeringshuset i hans Rolls Royce. Han parkerte på tvers over 3 parkeringsplasser, gikk bort til automaten og betalte for tre parkeringslapper. Han tenkte nok at han hadde råd til 3-dobbel parkeringspris ...

Samme metode fungerer noe dårligere på gratisparkering.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

kos

Olemann , se her noen tatt konsekvens og ikke bare jaget ut kunden sin:

Gladnyhet til shoppingglade elbileiere eller besøkende i Bergensområdet

« på: I går kl. 22:45 »
Sitat

Sartor kystby har åpnet et nytt stort parkeringsanlegg under sartor senter. Der er det tesla vennlige parkeringsplasser på 2,75 cm bredde og 16 nye ladestasjoner. Totalt 21 ladestasjoner hvis man regner med de som er i det gamle p bygget.

Ladeplassene befinner seg på dekk E. Ble overasket over hvor langt under bakken man gikk. Var et stort anlegg. Fra parkeringsanlegget kommer man direkte med heis opp til senteret.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA