Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Type 2 22Kw eller mer

Startet av TrondW, mandag 29. september 2014, klokken 20:01

« forrige - neste »

TrondW

Etter det jeg kan skjønne så er det mye billigere å sette opp en 22/44? Kw lader enn disse "kjøleskapene" med Combo-lading. Jeg tror jeg ville klart meg svært godt med et 22Kw ladepunkt når jeg er ute å kjører. Renault har vel type 2 44Kw lademulighet. Noen som vet / kan forklare meg hvorfor BMW ikke har intern lader i bilen som kan takle høyhastighet type 2 lading? Ser at vekten på laderen i bilen ville blitt større, men Renault har jo dette inkludert?
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

Rav4_EV

En økning av vekten med 12 kilo er det BMW kunne gjort for å gjøre bilen mer funksjonell.
http://www.brusa.eu/en/products/energy/chargers-400-v/nlg6-fast-charger.html
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

emil

Men alle andre steder enn Norge selges vel kanskje i3 hovedsakelig med rangeextender for de som skal mer enn bare lokal bykjøring og da er det ikke like viktig med flere alternative hurtige lademuligheter?

I tillegg er vel 400V 3fas et "europeisk" fenomen og forskjellige former for DC-lading er godt utbygget både i Japan og USA i tillegg til at det begynner å bli en del av det i Europa også.

Men etterspør markedet høyeffekt AC-lading kommer nok bilprodusentene etter. Enten ved flere enkeltladere som Tesla (eller 3. parts løsninger) eller varianter av løsningen til Zoe.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA