Prisdropp på Ford focus Electric

Startet av Rubberduck85, tirsdag 13. mai 2014, klokken 12:09

« forrige - neste »

Rubberduck85

kom over denne i dag.

http://www.dagbladet.no/2014/05/13/nyheter/innenriks/bil/motor/hegnarno/33256195/

Gjør bilen meget aktuell hvis man klarer å prute inn dieselvarmer til en grei penge i prisen.

TMX 75D
Nissan leaf 2021
Vært innom det meste av elbil siden 2010

Elmo

Sitat fra: klatrechris på tirsdag 13. mai 2014, klokken 12:09
Gjør bilen meget aktuell hvis man klarer å prute inn dieselvarmer til en grei penge i prisen.

Får ikke hurtiglading og bagasjeplass av det :(
Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.14.1
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Ford Electric

Ikke alle som trenger hurtiglading, vi har hat bilen en uke nå, ikke allverdens men har kjørt 550km, og fåt plass til det vi har trengt, til og med en barnevogn, vi er en familie på 4.
Selv om batterikassa stjeler mye plass, er det noe til overs.
Ford Focus Electric 02.05.14


elektrolux

32A lading er bedre enn det mange konkurrenter kan skilte med. Tror dette holder for de fleste.

Ser også at bagasjerommet tross en lettvint plassering av batteriet har plass til det en bil med 100-120 km rekkevidde stort sett trenger. Og så er det vel mulig med takgrind/takboks om en trenger ytterligere plass?

På toppen av det hele ser jo bilen bra ut, men der er noe stor etter mine preferanser. Men så er jeg også skeptisk til størrelsen på nye Golf som jeg ellers godt kunne tenkt meg. Er redd den blir uhamslig i forhold til e-Up som har all den plassen vi trenger og som har svært så beskjedne ytre mål.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ghsdevel

Dette er et godt tilbud.

Vi er i hvert fall veldig fornøyd med vår. Det som ofte blir fremstilt som de negative momentene om bilen har vist seg å ha liten betydning i praksis.

Når vi valgte bil var et av kravene at selv om det var en El-Bil skulle det ikke gå på kompromiss av bilen generelt.  Derfor var det denne eller Tesla. Tesla var ikke aktuell pga. bakhjulsdrift. Med Golf så hadde vi gått glipp av et år med elbilfordeler. Dessuten har vi en 2012 Jetta(diesel) og den har kjøreegenskaper som ligger et godt stykke bak Focus'en(subjektivt).

Det som er mest skuffende med bilen er de valgene som Ford gjorde da de laget en europeisk utgave. De har tatt ut det amerikanske underholdningssystemet, og satt inn det som er standard i Europa. Noe som gjør at man mister muligheter for 3G/ app på telefonen og navigasjon med beregning i forhold til rekkevidde og ladestasjoner. Føler også at dette gir litt lite integrasjon mellom skjermene i bilen.
Dette gjør kanskje at man går litt glipp av elbil konseptet. Men om dette er noe savn i lengden vet jeg ikke. Man kan alltids ønske seg noe mer :)

Dessuten er det mange som fremstiller bilen litt negativt her på forumet. Så for et bredere perspektiv og supplement kan man også lese litt på http://www.myfocuselectric.com/forum/
Ford Focus Electric: 14.01.2014 - Solgt
Tesla Model X: #1998 - Avbestilt

Focus

Sitat fra: ghsdevel på onsdag 14. mai 2014, klokken 11:19
Dette er et godt tilbud.

Vi er i hvert fall veldig fornøyd med vår. Det som ofte blir fremstilt som de negative momentene om bilen har vist seg å ha liten betydning i praksis.

Når vi valgte bil var et av kravene at selv om det var en El-Bil skulle det ikke gå på kompromiss av bilen generelt.  Derfor var det denne eller Tesla. Tesla var ikke aktuell pga. bakhjulsdrift. Med Golf så hadde vi gått glipp av et år med elbilfordeler. Dessuten har vi en 2012 Jetta(diesel) og den har kjøreegenskaper som ligger et godt stykke bak Focus'en(subjektivt).

Det som er mest skuffende med bilen er de valgene som Ford gjorde da de laget en europeisk utgave. De har tatt ut det amerikanske underholdningssystemet, og satt inn det som er standard i Europa. Noe som gjør at man mister muligheter for 3G/ app på telefonen og navigasjon med beregning i forhold til rekkevidde og ladestasjoner. Føler også at dette gir litt lite integrasjon mellom skjermene i bilen.
Dette gjør kanskje at man går litt glipp av elbil konseptet. Men om dette er noe savn i lengden vet jeg ikke. Man kan alltids ønske seg noe mer :)

Dessuten er det mange som fremstiller bilen litt negativt her på forumet. Så for et bredere perspektiv og supplement kan man også lese litt på http://www.myfocuselectric.com/forum/


Jeg er helt enig. Jeg har hatt min focus siden sept 13, har passert 4000 km og er kjempe fornøyd.
I motsetning til andre elbiler jeg har lest om og eid så holder focusen det den lover med tanke på rekkevidde.
Har kjørt opp mot 160 km i 12 13 grader, med Imieven klarte jeg ikke stort mer enn 110 km.
Jeg har ikke behov for hverken bagasjeplass eller hurtiglading. Da ser jeg ikke at denne bilen står noe som helst tilbake i forhold til de andre som tilbys.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

ethoring

Kjøpte Focus til 179000 kr pluss vinterdekk, da med 7700 km på telleren. Et kupp, må tåle å skru på lys selv da den er USA-importert men det får en tåle! Mitt beste bilkjøp så langt. Den går som ei kule, er velbalansert, sportslig og komfortabel. Med støtte for 32a lader hjemme savner jeg ikke hurtiglader og bagasjeplass trenger man sjelden i en bil som uansett ikke brukes på langtur. Har transportert både 120cm bred servant og 120x60 stuebord i pappeska si, god plass når en legger ned setet. 4 pers sitter komfortabelt, ja ikke så værst for 5 heller!

rifusk

Får du appen til å fungere i Norge på importbilen?
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

ethoring

Det har jeg ikke prøvd. Mente at kommunikasjonen i bilen er basert på telekommunikasjon, og da går det vel ikke..?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA