Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

e-5008

Startet av daktari, fredag 22. september 2023, klokken 17:48

« forrige - neste »

Daniel_0007

Sitat fra: Elbilbjorn på fredag 24. januar 2025, klokken 14:15Lurer på hvilke marginer BOS legger opp til på bilene. e5008 skulle jo på papiret kunne bli en bestselger. Nå har den ikke 4x4 enda, men hvis de hadde priset longrange på 660km mye lavere så kunne rekkevidde ha vært konkurransefortrinnet mot alle andre, Enyaq, ID4, Tesla Y etc.

Men nå taler heller ikke Bjørn Nyland sin test for et kjøp her med alle de feilene han fikk opp, samt at de krever abonnement for å ha app med kobling til bilen og betaling for forvarming. Hadde de fått kontroll på feilene og fri app tilgang i 5 år med ok priser etter 5+ så kanskje.

Fortrinnet til 5008 er jo syv seter men ja trenger man ikke det så er konkurrentene bedre og man får awd nå og ikke sommer/høst 2025. Aner ikke hva prisen er for connect pluss, 100ish i måneden?
Model 3 2019 LR Rwd

batterimannen

Sitat fra: Elbilbjorn på fredag 24. januar 2025, klokken 14:15Lurer på hvilke marginer BOS legger opp til på bilene. e5008 skulle jo på papiret kunne bli en bestselger. Nå har den ikke 4x4 enda, men hvis de hadde priset longrange på 660km mye lavere så kunne rekkevidde ha vært konkurransefortrinnet mot alle andre, Enyaq, ID4, Tesla Y etc.

Men nå taler heller ikke Bjørn Nyland sin test for et kjøp her med alle de feilene han fikk opp, samt at de krever abonnement for å ha app med kobling til bilen og betaling for forvarming. Hadde de fått kontroll på feilene og fri app tilgang i 5 år med ok priser etter 5+ så kanskje.

Det er ikke bare Teslabjørn sin test som viser mye feil med programvare. Er med på Facebook-gruppa til E-3008/E-5008. Sykt mye feil med programvare. En stor gjenganger er at alle skjermene går i svart. Løsningen er "bare" å låse bilen, gå langt nok vekk fra bilen til at nøkkelen ikke rekker bort og vente til bilen skrur seg helt av. Jeg som for litt siden fikk unge nr 3, kan se for meg hvordan jeg skal gjøre det med en kone, to småbarn og et spedbarn på vinterstid, når vi bare vil hjem... Hadde denne på topp 3-4 for neste bil, men nå har jeg blitt ekstremt skeptisk.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

unik42

Lukter ID-software av det ja.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Daniel_0007

Sitat fra: unik42 på torsdag 30. januar 2025, klokken 12:16Lukter ID-software av det ja.

Flere burde egentlig bare ta å bruk android automotive, software til stellantis er vel der vag var for 4 år siden når id3 kom, er ikke bare på peugeot de sliter, har lest at software på nye jeep wagoner s og dodge charger er like dårlig og, tipper de bruker samme software.
Model 3 2019 LR Rwd

batterimannen

Det virker som at long range utgaven er utsatt til høsten. Vet ikke hvordan det ligger an med AWD-utgaven.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA