Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Banalt ladespørsmål SuperCharger

Startet av Charlie, mandag 21. august 2023, klokken 21:19

« forrige - neste »

Charlie

Jeg lader så sjelden på SC at jeg ikke vet hvilke superladere som gir 250 kW og hvilke 150. Som f.eks. på Dombås. Ladet forrige uke en Plaid der med CCS kabel, og fikk kun 150kW på batteriet som var nede på 30% ca. Batteriet var forvarmet osv, gradestokken på 22 C, så ble litt overrasket over at det ikke krøp opp i mot 250kW?Jeg så ikke at det sto V3 på noen av laderne.

geear

Den enkle fasiten er: trykk på ladestedet inne på navien din, så står det der om det er 150 (v2) eller 250 kW (v3).

Men, noen steder er det begge deler, og for å kjenne de igjen uten navi så har 150 kW som regel både CCS og type 2-kabel, mens 250 kW har kun CCS (og tynnere kabel, væskekjølt). Altså v2 = to kabler, v3 = 1 kabel


tibber73

2 kabler på en ladestolpe = max 150kW
På Dombås ser jeg at flertallet velger trege ladestolper og ofte samme ladepar.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA