Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Snart slutt for i3

Startet av Trond.m, tirsdag 20. juli 2021, klokken 06:38

« forrige - neste »

Ansjosfilet

Bmw er sikkert interessert i å frigjøre noen trillebårlass med halvledere til andre modeller også. 
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

02jan

Ang, null rust på «min» 8 år gamle i3 var ment som spøk, dvs forventet 0 rust da karroseri er av karbon-plast.

MEN kan ikke si annet at jeg er mektig imponert over denne bil , og forstår overhode ikke den kritikken i3 fikk da jeg kjøpte bilen ny, eller at de negative poeng son da ble trukket frem da og nå har noen relevans.

Bilen jeg har en tidlig utgave (2014), kjørt 140.000 km i Oslo området, parkert ute, normalt minimalt stell, framstår for meg nesten like tight og fin som da jeg kjøpte men i3060ah ny.

Kjørt denne orange i3 i 2 mnd her i Nittedal-Hadeland-Oslområdet, med et sete lagt ned har jeg og min sønn kommet oss ut enten i slalombakke eller opp på ski mylla -lygna uten å drasse med oss en diger SUV, denne lille rakkker biter seg fint opp på omtrent alle kjørbare forhold.
Jeg kjører av og til på litt spesielle veistrekninger og kun en gang jeg har måtte gi meg, da bilen ikke kommer opp bakke og sklir bakover.
Alikevell 0 problem så lenge man drar i håndbrekket og ikke trykker inn bremsepedal. Eller så går bilen 10 mil på vinterkjøring (-1 til -5) landevei uten noe spesielle hensyn, kapasiteten virker som er ned ca 10% fra ny, men bedre programvare i bilen gjør at den har samme rekkevidde som i 2014-2016.

Husker kritikken på at bilen var stygg , dørene var feil , dumme hjul osv. Aksepterer man at det er en bil på 4 meter og hverken er en Toyota lancruiser, porche 911 eller Jaguar E type , så har man muligheter til å være godt fornøyd med bilens kapabiliteter.

Hadde første «mekke» oppgave på bilen igår (bremser bak er tidliger byttet på verksted), bytte av to lyspærer frontlys, gjort på 2 min pr.side, veldig bra teknisk løsning.

Tok meg 14 dager å vende meg til å kjøre i3 igjen og er der hvor vudrere å droppe Enyaq og være fornøyd med kjøreglad og rapp i3. (Men har desverre behov for henger og 4x4 mer plass, for å unngå 2 biler).
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA