"charging interrupted" hvordan skal lading fra ac lader oppføre seg?

Startet av Torkild B, fredag 25. mars 2022, klokken 21:06

« forrige - neste »

Torkild B

Hei,

Bor i borettslag og opplever til stadighet feilmelding "charging interrupted" gjerne 2-3 ganger pr lading av bilen.
Eier av lader skylder delvis på bilen..

Men hvordan kan jeg avdekke hva som er hva? Bilen starter opp med 234 volt og 0 kw
Så ramper den opp til 6kw (26A) og mellom 225-219 volt.  (utfra hva appen sier)
Volten går opp og ned heletiden. Har model 3 noen grense hvor den kutter lading? Eks ved 218 volt..

Jeg opplever ikke problemer på kommunale ladere (lav effekt 7-3 kw)  Eier av ladebasen mener de ofte bruker DC og dermed ikke det samme som AC laderen vi har.. Jeg blir dermed usikker.

Ladekabelen er den samme jeg bruker over alt.

Orbit

Er det et lastbalansert anlegg? I så fall kan det være at ladingen skrus (midlertidig) ned til null når det brukes mye strøm ellers i borettslaget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Handyman

Store svingninger i spenningen kan føre til at ladingen stopper, da bilen kan tolke det til at det det er noe galt med forsyningen. Under en viss spenning (tror det er 205 eller 207V) så stopper ladingen uansett.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA