Klimatisering til avreisetid ikke startet

Startet av Toalmar, fre 22. jan 2021, kl. 19:18

« forrige - neste »

Toalmar

Stilte inn klimatisering til avreisetid i går fra app. Tidspunkt kl 06:20 i dag tidlig. Har Easee ladeboks som er koblet mot Tibber. Ettersom Mercedes ikke kan aktiveres via Tibber er bilen lagt inn i Easee under Tibber. Der er det stilt inn at lading skal skje når det er billigst og vanlig fast avreisetid er satt til kl 06:15
I dag tidlig kom jeg ut i bilen kl 06:07, fjernet ladekabel og satte meg inn i bilen. Like kaldt der som inne i garasjen. Altså 2 + grader. På min iPhone har. jeg fått melding om at klimatisering var ferdig kl 06:07 tror denne ble trigget av at jeg låste opp bilen på samme tidspunkt.
Kan det være at bilen ikke behøvde mer en ca 12-14 minutter på å varme opp kupeen og at kanskje batterivarmen har vært på?
Hvordan kan jeg eventuelt kunne se at batterivarmen har stått på når temperaturen er rundt 0 grader?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

Har ikke opplevd at dette ikke har virket enda. Kan det ha vært noe snerk med appen, tro? Virker jo rett og slett som det ikke er overført til bilen...

Selv har jeg slått på at preheating skal starte når jeg låser opp bilen. Da holder det å låse opp og låse bilen igjen for å starte heater. Min bil står innen rekkevidde for nøkkelen når jeg står på kjøkkenet, sånn at jeg bare låser opp og låser bilen igjen når jeg lager morgenkaffen. ;)

-KJ

Øyvind.h

Ja ikke dum den der :) Skulle ønske den gikk litt lenger, og at den ikke hang igjen med fossil-problematikk mtp at en bare får aktivert én gang før bilen må startes for å kunne aktiveres på nytt. Forstår det på webasto modeller hvor 12v kan tappes, men ikke på EV.

Men veldig grei om en skal brått ut og ikke har aktivert appen. Bare et par minutter fra en tar på sko/jakke i gangen, eller når en bærer ut noe, kan gi grei lunk fra start.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m

Med e-tron hvor det var stor sannsynlighet for at appen ikke virket, så var denne funksjonen nyttig. Er det ikke like enkelt å starte forvarming fra appen som å bruke nøkkelen ?

Øyvind.h

Det kan en jo ikke gi noen fasit på? Ligger du i sofaen med telefonen i hånda er det lettere å starte forvarming fra app.

Står du i gangen, plukker opp nøkkelen og kommer på at du skulle forvarmet litt, kan trykk på nøkkelen være mye raskere.

Med andre ord, ingen fasit. Men jeg bruker appen i 98% av tilfellene sånn ca, fordi jeg alltid har telefonen med meg.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Toalmar

Må nok ha vært en bug hos meg. Aktiverte klimatisering i går via app for i dag kl 10:00
Ladingen begynte sent i går kveld når strømmen var billig, meldt ferdig tidlig i natt.
Ca 15 minutter før avreise i dag startet klimatiseringen. Da vi kom ut i bilen ett par minutter etter kl 10:00 var bilen, setene og rattet varmet  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA