FSD-videoer

Startet av CorsoDante, lørdag 19. november 2022, klokken 07:40

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Espen.Oslo på lørdag 30. august 2025, klokken 11:40For dere som faktisk har vintertestet mye: Hva gir mest ro i kroppen – «by-smart» assistanse, eller et landevei-tunet L2 som bare gjør jobben uten drama?
By greiene er totalt uinteressant. Det er landevei som gjelder.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

CorsoDante

Da har vi kommet til v14(.1.2), som i langt større grad spiller på kapabiliteten til HW4 vs HW3 (i påvente av HW5 osv. :) ).

Nå parkerer bilen selv (inkorporert i FSD-koden, fremfor å bruke en annen "stack"), også med fronten først (nytt). Gjør ikke forskjell på handicap vs. non-handicap, men dette kommer nok.

Her er en video fra en kar jeg har ansett for å være relativt non-biased (målt opp mot WMC og DirtyTesla), og som forsøker å stressteste FSD. Tar med en video fra the dawn project, siden det er viktig å belyse fra ulike sider:



L2 så det holder, men ser ut til at denne versjonen kan tilby (geofenced) L3, dersom Tesla er villig til å påta seg det der tilhørende erstatningsansvaret.

14.1.2 tyder på at det snart åpnes opp for non-influencer-massene (men selvsagt ikke i EU/EØS).
TMYP HW4 / TM3P Atom

CorsoDante

Sitat fra: turfsurf på lørdag 30. august 2025, klokken 12:44
Sitat fra: Espen.Oslo på lørdag 30. august 2025, klokken 11:40For dere som faktisk har vintertestet mye: Hva gir mest ro i kroppen – «by-smart» assistanse, eller et landevei-tunet L2 som bare gjør jobben uten drama?
By greiene er totalt uinteressant. Det er landevei som gjelder.

Her er 14.1.2 fra det man trygt kan kalle by (mye herlig kaos, men bent uenig i at det er Final Boss, da tenker jeg mer i retning av India etc.).

Lang video, men pepret med utfordringer & situasjoner (som man forventer i NY, NY);


Mye tyder på at dersom alle brukte (noe a la) FSD (L2), så hadde det vært en signifikant reduksjon av ulykker, spesielt de forårsaket av den eldre garde (men de ratter kanskje ikke rundt i byer som NY?). 
TMYP HW4 / TM3P Atom

Rosstopher

Sitat fra: CorsoDante på torsdag 23. oktober 2025, klokken 06:49
Sitat fra: turfsurf på lørdag 30. august 2025, klokken 12:44
Sitat fra: Espen.Oslo på lørdag 30. august 2025, klokken 11:40For dere som faktisk har vintertestet mye: Hva gir mest ro i kroppen – «by-smart» assistanse, eller et landevei-tunet L2 som bare gjør jobben uten drama?
By greiene er totalt uinteressant. Det er landevei som gjelder.

Her er 14.1.2 fra det man trygt kan kalle by (mye herlig kaos, men bent uenig i at det er Final Boss, da tenker jeg mer i retning av India etc.).

Lang video, men pepret med utfordringer & situasjoner (som man forventer i NY, NY);


Mye tyder på at dersom alle brukte (noe a la) FSD (L2), så hadde det vært en signifikant reduksjon av ulykker, spesielt de forårsaket av den eldre garde (men de ratter kanskje ikke rundt i byer som NY?).

Enig i at NYC ikke er final boss. Det er selvfølgelig mye som skjer i gatebildet i en slik by, men å kjøre i New York bruker å gå helt uproblematisk. Da fins det mye mer utfordrende byer å kjøre i, også i vesten. F.eks. Napoli er mye verre.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

CorsoDante

Begynner å florere av videoer hvor FSDS (L2) bryner seg på noe à la norske forhold, siden 14.2 er sluppet temmelig bredt.

Her møter «Mad Max» (maks fart) snøforhold, noe som vel må sies å være en form for stresstest.

TMYP HW4 / TM3P Atom

Handyman

Interessant å se at den ser ut til å vurdere veigrepet og tilpasse farten. Ser det også i denne videoen:

https://www.youtube.com/watch?v=pKp4JZ49wEA
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA