Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Car of the year 2020

Startet av JorgenM, mandag 02. mars 2020, klokken 15:48

« forrige - neste »

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Sandstrøm

Kommer til å selge i bøtter og spann nå. :+1:

magnetic

kan vel ikke ta sånne avgjørelser helt seriøs, når det er lenge igjen av året

Sandstrøm

Er jo et fast "innslag" i Mars hvert år i forbindelse med den årlig bilutstillingen i Geneve. Er jo motorjournalister i fra hele Europa som foretar denne avstemningen. Peugeot vant vel også i 2017 med nye 3008, hvis jeg ikke husker feil,

batterimannen

Sitat fra: Sandstrøm på tirsdag 03. mars 2020, klokken 18:34
Er jo et fast "innslag" i Mars hvert år i forbindelse med den årlig bilutstillingen i Geneve. Er jo motorjournalister i fra hele Europa som foretar denne avstemningen. Peugeot vant vel også i 2017 med nye 3008, hvis jeg ikke husker feil,

Er ekstremt sjeldent at et ikke-Europeisk merke vinner kåringen.  Har skjedd et par ganger siden 1964.

Ligger liste over vinnere her: https://en.m.wikipedia.org/wiki/European_Car_of_the_Year
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

EV-FTW

Sitat fra: Sandstrøm på mandag 02. mars 2020, klokken 16:40
Kommer til å selge i bøtter og spann nå. :+1:

Er mange biler som har fått denne «gjeve» prisen, som ikke har solgt i bøtter og spann.

Men, jeg tror absolutt at den vil selge greit, selv om den er i overkant dyr om en skal ha den fullt utstyrt. Dyrere enn nye Hyundai Ioniq, f.eks.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Sandstrøm

Sitat fra: Øyst1 på onsdag 04. mars 2020, klokken 18:28
Sitat fra: Sandstrøm på mandag 02. mars 2020, klokken 16:40
Kommer til å selge i bøtter og spann nå. :+1:

Er mange biler som har fått denne «gjeve» prisen, som ikke har solgt i bøtter og spann.

Klart det, var vel bare satt litt på spissen. Men i disse tider hvor mange nye modeller er kommet, og etter hvert ikke minst kommer, så er der nok mange som sitter på gjerdet og venter og tenker. Så en slik utmerkelse kan nok få en del kjøpere til å velge akkurat den bilen (eller 2008 E) pga en sånn pris.

Trine2

Jeg var å prøvde den men synes den har en rekke mangler som el-bilister liker forholde seg til.

-Manglende ladehastighet inne i bilen
-Etter forvarming vil den ikke fortsette å lade
-Lading bryter om man låser opp bilen eller har dørene åpne (er litt usikker på dette)
-Klarte ikke se hva klimaanlegget trakk av strøm
-Rotete meny
-Man ser ikke batteriprosent noe sted
-Stort pluss for ladeluke og schuko-ladekladd som var i håndterlig størrelse.

Synes forøvrig alle elbiler før kunne vise temperatur på batteriet. Dette er vesentlig informasjon om man ønsker hurtiglade.

alda

#8
Har bara haft bilen några dagar men allt verkar mycket bra så långt. Tar lite tid att lära sig menyer på skärmen, kunde vara lite mer brukervänligt.
Man kan skräddarsy dashboard, men har ännu inte hittat möjlighet för SOC-visning i %.

Om bilen låses upp/dörren öppnas när man laddar så bryts laddningen ja, men den startar igjen automatiskt.

Detta ser man för övrigt i appen, se vedlagt bild. Du kan ikke vise dette vedlegget.
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA