Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fartdumper boligfelt

Startet av janhr, søndag 11. august 2019, klokken 13:03

« forrige - neste »

Autowinder

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 12. august 2019, klokken 09:43
Hvis de er ulovlige og kommunen ikke vil gjøre noe med det (er noen kommuner som mener de ikke er helt ulovlige, selv om de ikke følger normen), så kan du jo hive på litt hurtigtørkende sementmasse foran og bak humpen i to hjulspor (ett "hjulspor" om gangen med kjegle foran og bak). Har for øvrig sett at hvis humpen er stor så kan det hjelpe å først kjøre opp med fremhjulene oppå først, og deretter trykke gassen litt kjapt inn sånn at fronten løfter seg før bakhjulene treffer humpen, hvor du slipper opp, og du lander ganske flatt på alle fire hjul.
Selvtekt som å "støpe på" litt kan ende i anmeldelse og bøter, så anbefales ikke. En Porscheeier i Rogaland fikk skadet bilen og kommunen trenerte. Såvidt jeg husker anmeldte han kommunen, og de måtte bygge om fartsdemperen. Dette er noen år siden, sikkert før regelverket ble standardisert, men er nok en lettere vei å gå om en møter motbør.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Lynkjapp

Ikke helt intuitivt men jeg tror noen biler over noen fartshumper ville klare seg bedre i høyere fart. Nesten alltid når jeg ser og hører folk skrape i så er det bakenden som tar i fartshumpen når de har kommet seg over. Med litt høyere fart ville bakenden gå klar selv om bakfjæringen setter seg.

En annen ting folk burde lære seg er å slippe bremsen et par meter før fartshumpen slik at fjæringen løfter opp fronten. Å bremse helt frem til forhjulene treffer er en dårlig idé. :-)

Uberslave

Noen som vet om model 3 performance vil slite med fartsdumper?
har bestilt en selv og veldig redd for å slå nedi

Hodetelefoner

Hvorfor skulle en så høy bil ha problemer med fartsdumper?  Det finnes suv'er med mindre bakkeklaring :p

Lynkjapp

Sitat fra: Uberslave på tirsdag 13. august 2019, klokken 01:56
Noen som vet om model 3 performance vil slite med fartsdumper?
har bestilt en selv og veldig redd for å slå nedi

Jeg har null problemer med vanlig LR i hvert fall, så jeg tipper Performance går lika bra. Bare én cm lavere men samtidig litt stivere. Overheng har mer å si enn bakkeklaring ved fartshumper, så lenge bilen er høyere enn fartshumpen, og overhengene på Model 3 er korte og høye nok.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA