Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Aftenpotten + KNA + Newswire = forvirring?

Startet av Thomas Parsli, tirsdag 06. september 2011, klokken 10:51

« forrige - neste »

Thomas Parsli

http://www.aftenposten.no/bil/article4218651.ece

Er dette KNA som leker seg når det er valgkamp, eller Aftenpotten som ikke hadde noe å skrive om?

Thomas
(jeg har aldri angret på at jeg sa opp abonnementet på Aftenposten...)

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

iOnas

Det kan jo virke som om det er noen som har som agenda å få ned elbilsalget. Virker som det er en variant av pressemeldingen som KNA kom med tidligere. "Oppdragsjournalistikk"?
Bosted: Nordmøre.

elektrolux

Timingen når Elbilene skal ut av kollektivfeltene passer meget godt med salgstart på Leaf'en.

Spørs om ikke forhandlerene av andre bilmerker enn Nissan har en finger med i spillet. ::)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Go-carter

Tror det skal mye til for å krympe ventelista på Leaf....  ::)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

#4
Fra elbilforeningen:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/fin/aktuelt/nyheter/2011/feil-om-el-biler.html?id=654075

Håper noen sender denne linken til journalisten...
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

hma

Melding sendt til Magne Johansen hos Aftenposten. Har også postet link til regjeringen.no på Adressa sin debatttråd. :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

Carl Anton Stenling

Fra vær-varsom-plakaten:


  • Vær kritisk i valg av kilder, og kontroller at opplysninger som gis er korrekte.
  • De som er blitt utsatt for angrep skal snarest mulig få adgang til tilsvar, med mindre angrep og kritikk inngår som ledd i en løpende meningsutveksling.
  • Feilaktige opplysninger skal rettes og eventuelt beklages snarest mulig.

Ikke noe strålende journalistisk håndverk fra Aftenposten.  ;)

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Go-carter

Ser at han har redigert overskriften, og enkelte av ordlydene i artikkelen.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

hkaspenberg

Sitat fra: Go-carter på tirsdag 06. september 2011, klokken 22:17
Ser at han har redigert overskriften, og enkelte av ordlydene i artikkelen.
Men likevel er artikkelen skrevet på helt feil grunnlag. Man bør stille seg følgende spørsmål: Når dette er såpass på feil jorde, hvor nøyaktige og sannferdige er andre artikler i avisa, dvs. på områder vi ikke har kunnskap om?

;-// Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

HHF

Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

hkaspenberg

Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

hens

Aftenposten har åpenbart økonomiske problemer, først ble aftenutgavens format  tabloidisert, nå går også innholdet samme  vei!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Elmo

Sitat fra: hkaspenberg på tirsdag 06. september 2011, klokken 22:23
Man bør stille seg følgende spørsmål: Når dette er såpass på feil jorde, hvor nøyaktige og sannferdige er andre artikler i avisa, dvs. på områder vi ikke har kunnskap om?
Har enda tilgode å oppleve at en avisartikkel hvor jeg har førstehåndkjennskap til saken er korrekt
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.32.7  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Hans Håvard Kvisle

Magne Johansen er muligens den mest vindskeive motorjournalisten vi har. Noe som er kommentert et par ganger på elbil.no:
http://elbil.no/miljo/198-er-hybrider-vart-nye-narkotika
http://elbil.no/miljo/339-hoyspent-elektrisk-og-deilig
Så vi følger spent med hver gang det er "biljournalistikk" i Aftenposen.
St.Hanshaugen

el-snorre

Det påstås at Aftenposten har kommet med en oppfløger i dag, uten at jeg ahr fått lest det. En ting er sikkert, og det er at Aftenposten har fått en liten storm at de som har krevd en oppklaring. Fra elbilforeningen til andre entusiaster og regjeringen.

Dårlig journalistikk er det i alle fall når man kommer noe 14 dager etter at andre ahr trykket det. Hele saken gir i alle fall grunnlag for spekulasjoner på hvem , hva og hvorfor...

;D
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA