Advarsel: Nøkkelfri kjøring til Tesla Skøyen

Startet av cgjerstad, tirsdag 19. desember 2017, klokken 10:03

« forrige - neste »

OlaM

Sitat fra: Klykken på lørdag 23. desember 2017, klokken 00:35
Er vel heller det at de ikke kjenner detaljene som er årsak.

Ja, jeg tror mange tror at mobilen snakker direkte til bilen.
'21 3LR

mthoring

De burde hatt en løsning på plass til S/X allerede med blåtann og/eller NFC.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Muffinman

Nå er vel muligheten for å starte bilen via mobilen tenkt som en nødløsing? Jeg hadde ihvertfall aldri tatt sjansen på å dra hjemmefra uten nøkkelen. Her var i tillegg autolås aktivert samtidig som det var en baby i bilen.

Fryktelig lyst å kalle dette brukerfeil egentlig. Men det er kanskje i gråsonen.

Øyvind.h

Sitat fra: mthoring på lørdag 23. desember 2017, klokken 07:48
De burde hatt en løsning på plass til S/X allerede med blåtann og/eller NFC.

Enig. Blåtann mot bil og evt kommunikasjon mellom app og Tesla med jevnlig oppdatering av nøkkelen i appen.

App-kjøringen har fungert feilfritt for meg, men jeg bruker det kun når jeg må og har ikke bilen på wifi noe sted da jeg vet det kan skape trøbbel for kommunikasjon.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Lossern

Sitat fra: cgjerstad på tirsdag 19. desember 2017, klokken 10:03
Er det urimelig av meg å tenke at Tesla bør tilby seg å hjelpe meg å løse et problem som har oppstått pga. at deres system/app ikke fungerer som den skal, heller enn å kaste meg på dør og overlate meg til meg selv?

Absolutt ikke. Vil se på det som en selvfølge at de skal hjelpe deg så langt de kan innenfor rimelighetens grenser. Og om det er deres produkt som feiler eller du som har vært uheldig med noe, er egentlig helt uvesentlig. God kundeservice er å yte den hjelpen de kan bistå med i enhver situasjon.
Hvorfor de ikke tilbyr deg å låne en bil for å kjøre hjem å hente nøkkelen skjønner jeg rett å slett ikke. Er jo ingen som trenger å vente på at du kommer tilbake, de har vel som alle andre en nøkkelboks som lånebil nøkkelen kan legges i når du parkerer.
2017 Model S 75D

E_S

Nok en gang har jeg inntrykk av at alt hos Tesla fungerer på den måten at det er en eller flere "høvdinger" på et eller annet bakrom som man som kunde aldri ser, som må ta avgjørelsen om alt mulig rart mens de folkene man faktisk ser ikke har beslutningsmyndighet til noe som helst.

Når bare det å kjøpe en del tar 40 minutter med hit og dit og fire personer før noen kan gå og hente delen etter diverse kommunikasjon på gule lapper, eller, som jeg overhørte foran meg i køen, diskusjon om erstatning av 200 kroner i drivstoff for en fossil-lånebil som kunden visstnok hadde blitt lovt å få refundert mens dama bak disken ikke "hadde lov" til å kreditere, da er det ikke rart det blir trått. Å kreditere 200 kroner for å få en kunde til å gå ut døren fornøyd og ikke misfornøyd burde være en selvfølge i enhver butikk, spesielt en som selger gjenstander som koster godt over en normal årslønn.
:)

OlaM

Jeg er ikke helt med på denne tankegangen om at siden du har handlet et produkt så skal du for ettertiden behandles som hertugen av Windsor og den minste sølepytt på din vei skal tildekkes av de ansattes fløyelsjakker. "Sense of entitlement complex" er det noe som heter.
'21 3LR

Lossern

Poenget er vel at hvis de gjør det får de returnerende kunder. Gjør de det ikke får de ikke returnerende kunder. Når man handler ett produkt til 700k+ forventer i alle fall jeg en upåklagelig kundeservice. Og neste gang mange av de som er førstegangs kjøpere av El-bil nå skal inn å fornye til en ny bil, kommer markedet til å bestå av veldig mange flere alternativ en i dag.
2017 Model S 75D

Klykken

Delvis enig. Synes ikke de skal ligge "på pinnen" for den minste ting, som OlaM påpeker, men gi det lille ekstra. Nå eier ikke jeg Tesla selv (enda), men av de jeg kjenner er erfaringer stort sett positive, og de alle har eid flere Tesla oppgjennom. Totalbildet er positivt, og det er det som teller.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Cirion

Lurt å koble bilen mot trådløs sone på mobilen.

Dermed kan man aktivere denne og bilen kobler seg til Wifi mot mobilen som nå er sterkere. Har bilen ikke mobil dekning men mobilen har, så kan man fortsatt snakke med den.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA