Pelle politibil goes electric

Startet av Elmo, fredag 22. mai 2009, klokken 13:15

« forrige - neste »

Elmo

http://www.elpelle.no

Prosjektet hevder at "når fire jenter kan klare å konvertere en bil fra bensin til elektrisk så kan alle klare det".

MEN ... jeg forsøkte å spørre dem om det med godkjenning av ombyggingen og registrering av Pelle på EVS24.
De forstod ikke spørsmålet/problemet, så jeg regner med at noen har dratt utrolig hardt i mange tråder der.

Denne konkrete saken bør Norstart og andre konverteringsentusiaster bruke for det den er verd i diskusjoner med myndighetene.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.32.6
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km.

elektrolux

Godt poeng.

Det skal bare litt velvilje til, så kan det konverteres.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Det gikk vistnok ikke helt smertefritt...

runeR her på forumet er hjernen bak konverteringen, så han kan kanskje svare selv...


Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

pickupman

Tror han kjøpte kit fra USA. Ingenting var etter EU standard (ikke CE). Klassisk felle. oppfyller ikke "elektrikkerloven" NEK 400. Tror også prosjektet dreide seg mer om hvordan man hauser opp til en kjempe medie jippo ved å dra inn en masse politikere, næringslivsfolk og andre, før man virkelig har et produkt.

Tanken var utvilsomt bra i utgangspunktet.

mvh
Pickupman

elektrolux

Men hvordan går det egentlig med denne bilen.

Fikk den skilt, eller må vi fortelle barna våre at "det ikke er lov å ta ut den stinkende bensinmotoren og sette inn en elektrisk motor" :P
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

pickupman

Sitat fra: elektrolux på mandag 21. mars 2011, klokken 07:21
Men hvordan går det egentlig med denne bilen.

Fikk den skilt, eller må vi fortelle barna våre at "det ikke er lov å ta ut den stinkende bensinmotoren og sette inn en elektrisk motor" :P

Har ikke hørt mer om den siden eierens firma gikk konkurs. Etter det jeg hører ble den aldri godkjent fordi alle krav ble ignorert, både biltilsynets og eltilsynets...
Beskjeden til våre barn må bli her som ellers i livet, sjekk lover og regler først, eller gå den største Ωs vei.

elektrolux

Godt sagt!

Hadde vært likevel vært kjekt å se avslaget på godkjenningen. Så kan vi kanskje gjøre det bedre neste gang.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA