Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

D5 vs D6 forskjeller?

Startet av Elbilusikker, søndag 20. juni 2021, klokken 23:40

« forrige - neste »

Elbilusikker

Lurer  på om noen har testa D5 polestar optimalisering 288 hk. Vs D6 orginalt 288 hk?
Om det er noe forskjell på de to motorene da.

Ampera

#1
Har ikke tested , hadde D6. Men om jeg husker riktig er jo D5 og D6 helt like , en D5 er ned tuned D6 for å slippe avgifter dermed er den billigere. Men kan så klart vare at D5 har en midre turbo f,eks. Da den har en annen motorkode :)
Men specs fra Polestar selv sier dette tok 2016 mod som eksempel:
D6:
Performance
Effekt og dreiemoment mellområde maks. f.o.m. vist turtall.
Original: 440
Optimeret: 470

Spisseffekt (hk)
Original: 220
Optimeret: 230

Spisseffekt (kW)
Original: 162
Optimeret: 169

Spisseffekt (o/min)
Original: 4000
Optimeret: 4000

Dreiemoment (Nm)
Original: 440
Optimeret: 470

Spissverdi for dreiemoment (o/min)
Original: 1500-3000
Optimeret: 1750-2250

Akselerasjon 0–100 km/t (s)
Original: 6
Optimeret: 5.9

D5:
Effekt og dreiemoment mellområde maks. f.o.m. vist turtall.
Original: 420
Optimeret: 440

Spisseffekt (hk)
Original: 163
Optimeret: 220

Spisseffekt (kW)
Original: 120
Optimeret: 162

Spisseffekt (o/min)
Original: 4000
Optimeret: 4000

Dreiemoment (Nm)
Original: 420
Optimeret: 440

Spissverdi for dreiemoment (o/min)
Original: 1500-3000
Optimeret: 1750-2250

Akselerasjon 0–100 km/t (s)
Original: 6.9
Optimeret: 6

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA