Biler passert 100000km + batteri status.

Startet av eivisa, torsdag 28. mai 2015, klokken 13:43

« forrige - neste »

Leon

Sitat fra: aljbarth på lørdag 30. mai 2015, klokken 17:55
Håper dette er svar nok..?

Dette er jo glimrende tall - under 5% reduksjon på batteriet på over 87.000 km!
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

aljbarth

Sitat fra: Leon på søndag 31. mai 2015, klokken 01:11
Sitat fra: aljbarth på lørdag 30. mai 2015, klokken 17:55
Håper dette er svar nok..?

Dette er jo glimrende tall - under 5% reduksjon på batteriet på over 87.000 km!

Ja, er fornøyd.
Har aldri ladet til 80%, lader alltid bilen opp til 100% så fort jeg kan. Lader alltid på 32 amp på jobben og 16 amp hjemme.Bruker hurtiglading når det trengs.  Kjører ca 50000km i året.

leafnor

Kom i kveld med i 100000 klubben.
2012 modell leaf registrert august 2012.
Batteristatus i dag:
SOH 86
Ahr: 56,86
Hx=73,83
QC = 86
L1/L2= 3102
Før langtur og mange QC var SOH ned på 85, vært opp i 89, og nå falt til 86. Så det nok snakk omdager /timer til SOH igjen er ned på 85.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

tomrh

Kan jo legge inn vår Leaf i denne tråden. Gått 105.558 km i skrivende stund, Ah = 57,11, SoH = 87, Hx = 74,11 og 213 QC. Alle barer intakt.

(Har vært nede på 56,60 Ahr, SoH = 85 og Hx = 72,87 på sensommeren).
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

lifern

Min nærmer seg 132000 km.
Alle barer intakt. SOH på 92 i følge leaf spy.
Over 100 hurtigladinger.
Lader til 100 hver natt.
2016 Leaf 30 kwh
Gått under 20k på 8 år.
2013 Leaf.Kjørt 242000 km.(Solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA