Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kongsvinger, endelig!

Startet av Panduck, mandag 01. mai 2017, klokken 10:40

« forrige - neste »

Panduck

Ved siden av laderene lå eskene med skriften "veefil" på. AC laderene var "sperret", men DC var det full fart på. 2 hurtigladere på Circle K på Kongsvinger, dette har vært etterlengtet! Nå kan vi trygt dra til Charlottenberg, og føle oss sikre på å komme hjem, selv om alt av ladere skulle være opptatt på senteret!

At strømmen var gratis når vi prøvde, har vi heller ikke så veldig mye i mot :)

Distansen Kongsvinger -> Karlstad er alikevel litt i lengste laget om vinteren, så vi får håpe det kommer ladere på Mangor før høsten kommer :)

goggo

Sitat fra: Panduck på mandag 01. mai 2017, klokken 10:40
Distansen Kongsvinger -> Karlstad er alikevel litt i lengste laget om vinteren, så vi får håpe det kommer ladere på Mangor før høsten kommer :)

Det er hurtiglader i Arvika, midt mellom Kongsvinger og Karlstad
http://www.uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=4a9fec59-edb0-4679-92a5-e181674ce1dc

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Panduck

Sitat fra: goggo på mandag 01. mai 2017, klokken 11:41
Det er hurtiglader i Arvika, midt mellom Kongsvinger og Karlstad

Det er jeg klar over, men jeg baserer alltid langturer på lokasjoner med 2+ ladere. Det ekskluderer Arvika. På tur til Stockholm om 2 uker kjører vi via Arvika dersom været er bra nok, da er rekkevidden på i3 helt grei Kongsvinger -> Karlstad.

goggo

Sitat fra: Panduck på mandag 01. mai 2017, klokken 13:02
jeg baserer alltid langturer på lokasjoner med 2+ ladere.
Ja, samme her egentlig. Skal vi vi er blitt bortskjemte her i Norge mht hurtigladere....  :)

Men i Sverige og Danmark er det så få elbiler at sjansen for kø på laderne er minimal, så når det er en AC stolpe ved siden av så tar jeg sjansen uansett.

God i3 tur til Stockholm :)

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Panduck

Sitat fra: goggo på mandag 01. mai 2017, klokken 19:33
Sitat fra: Panduck på mandag 01. mai 2017, klokken 13:02
jeg baserer alltid langturer på lokasjoner med 2+ ladere.
Ja, samme her egentlig. Skal vi vi er blitt bortskjemte her i Norge mht hurtigladere....  :)

Men i Sverige og Danmark er det så få elbiler at sjansen for kø på laderne er minimal, så når det er en AC stolpe ved siden av så tar jeg sjansen uansett.

God i3 tur til Stockholm :)

Det er ikke så mye p.g.a kø, som det er om en lader er defekt. Dette blir andre gang til Stockholm med i3en, og forrige gang var minusgrader og underkjølt regn og 60km/t på motorvei (det var hastigheten folk kjørte), så jeg tror ting går bedre nå. Clever & Fortum har ladere i samme byer, det hjelper.

Var på kongsvingerladeren i dag også. Ikke gratis i dag, men ikke noe kø heller :)

Kjetil1986

Det har vært hurtiglader ved Biltema Kongsvinger i mange år...
Model 3 long range 2021

Panduck

Sitat fra: Kjetil1986 på mandag 01. mai 2017, klokken 23:09
Det har vært hurtiglader ved Biltema Kongsvinger i mange år...

Og det har til og med blitt skrevet i avisen om hvor mye kø som har vært der. De fleste er nok klar over at det er en lader i Kongsvinger, men trenger man strøm på vei hjem fra Sverige, kan ventetiden bli lang der. Dette har gjort at vi oftest har lagt handleturen til Tøcksfors, selv om Charlottenberg er kortere tur. Selv 3 ladere i Kongsvinger blir raskt for lite, da er det greit at det skal komme ladere på Skarnes og Magnor også...

Kjetil1986

Jeg har kanskje vært der på litt unormale tidspunkt da ;D Har ladet der tre-fire ganger, aldri sett et menneske når jeg har vært der.
Model 3 long range 2021

Panduck

Sitat fra: Kjetil1986 på tirsdag 02. mai 2017, klokken 00:48
Jeg har kanskje vært der på litt unormale tidspunkt da ;D Har ladet der tre-fire ganger, aldri sett et menneske når jeg har vært der.

Tanken på å stå i kø kan alene gjøre at folk velger andre ruter enn der man er avhengig av en lader. Vi har f.eks kun brukt laderen på Biltema EN gang, mens vi har lagt igjen mange minutter på ladere i Ørje. Når ladere kommer på denne veien, vil vi foretrekke Charlottenberg, da det er en langt bedere og kortere vei for oss. Jeg er ikke overrasket over at en lader ofte står ubrukt, mens det plutselig blir langt mer bruk når flere ladere dukker opp på samme sted. Når det i tillegg er "annonsert" køtilstander i avisa, er det ikke rart at folk vil unngå laderen.

Det begynner å bli et sikkelig antall elbiler i Eidsvoll / Jessheim området, og det er mange som liker å handle i Sverige her. Flere velger nok "bensinbilen" eller kjører til Töcksfors (som gjerne vil gi 40-50 minutter lengre tur)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA