Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Flips, søndag 10. august 2014, klokken 22:00

« forrige - neste »

qwertyasdf

Sitat fra: ladov på mandag 23. mars 2015, klokken 18:23
...
Jeg løftet opp luka(røk et par plast-plugger som tydelig var designet for å brukes kun en gang..) og der var en *ny* luke, pluss at det fløt med vann. Noen ide hva som befinner seg der? Har ikke åpnet luke nr2 ennå, kan jo være noe elektrisk og da skal jeg vaffal vente til det er helt tørt..
Jeg er ganske sikker på at det er hovedbryteren til 400V batteriet som sitter der.
http://www.scribd.com/doc/256077973/Renault-Zoe-2013-pdf#page=39

StigH

Sitat fra: qwertyasdf på mandag 11. januar 2016, klokken 22:10
Sitat fra: ladov på mandag 23. mars 2015, klokken 18:23
...
Jeg løftet opp luka(røk et par plast-plugger som tydelig var designet for å brukes kun en gang..) og der var en *ny* luke, pluss at det fløt med vann. Noen ide hva som befinner seg der? Har ikke åpnet luke nr2 ennå, kan jo være noe elektrisk og da skal jeg vaffal vente til det er helt tørt..
Jeg er ganske sikker på at det er hovedbryteren til 400V batteriet som sitter der.
http://www.scribd.com/doc/256077973/Renault-Zoe-2013-pdf#page=39

Det kan jeg bekrefte. Mekanikeren min viste meg dette i går :)
Polestar 2 2021 Snow, single motor, standard range.
Tidligere biler:
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI

StigH

Min er inne på reklamasjon i dag da varmeapparat brått sluttet å fungere. Kolleger på jobben hadde sett en masse røyk/damp komme fra oppunder bilen når den sto og for å hurtigoppvarme forrige uke. Etterpå virket ikke varme mere. Mekaniker konstanterte tom for gass når jeg leverte den inn i går.
Polestar 2 2021 Snow, single motor, standard range.
Tidligere biler:
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI

ladov

Sitat fra: StigH på tirsdag 12. januar 2016, klokken 10:49
Sitat fra: qwertyasdf på mandag 11. januar 2016, klokken 22:10
Sitat fra: ladov på mandag 23. mars 2015, klokken 18:23
...
Jeg løftet opp luka(røk et par plast-plugger som tydelig var designet for å brukes kun en gang..) og der var en *ny* luke, pluss at det fløt med vann. Noen ide hva som befinner seg der? Har ikke åpnet luke nr2 ennå, kan jo være noe elektrisk og da skal jeg vaffal vente til det er helt tørt..
Jeg er ganske sikker på at det er hovedbryteren til 400V batteriet som sitter der.
http://www.scribd.com/doc/256077973/Renault-Zoe-2013-pdf#page=39

Det kan jeg bekrefte. Mekanikeren min viste meg dette i går :)

Nice. :)

..to linjer under: "The Z.E. specialist is the only person authorised to operate the access flap and the circuit breaker". Særlig! Har jeg lyst så har jeg lyst. :D
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

StigH

Sitat fra: ladov på tirsdag 12. januar 2016, klokken 16:54
Sitat fra: StigH på tirsdag 12. januar 2016, klokken 10:49
Sitat fra: qwertyasdf på mandag 11. januar 2016, klokken 22:10
Sitat fra: ladov på mandag 23. mars 2015, klokken 18:23
...
Jeg løftet opp luka(røk et par plast-plugger som tydelig var designet for å brukes kun en gang..) og der var en *ny* luke, pluss at det fløt med vann. Noen ide hva som befinner seg der? Har ikke åpnet luke nr2 ennå, kan jo være noe elektrisk og da skal jeg vaffal vente til det er helt tørt..
Jeg er ganske sikker på at det er hovedbryteren til 400V batteriet som sitter der.
http://www.scribd.com/doc/256077973/Renault-Zoe-2013-pdf#page=39

Det kan jeg bekrefte. Mekanikeren min viste meg dette i går :)

Nice. :)

..to linjer under: "The Z.E. specialist is the only person authorised to operate the access flap and the circuit breaker". Særlig! Har jeg lyst så har jeg lyst. :D

Hehe!
Jeg fikk også beskjed "ikke røre" :)
Men en gang blir bilene gamle og garantier gått  ut. Da må en skru litt selv på det som går an å gjøre selv ellers går en konkurs. Da nytter det ikke å sende bort alle jobber på verksted.

Og som jeg forsto så var dette prioritet nr 1 når en skal mekke på den. For da er alt safe og helt dødt for strøm.
Polestar 2 2021 Snow, single motor, standard range.
Tidligere biler:
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA