Fikk ikke ladet ved Eon-lader på Legoland, Danmark

Startet av drinden, torsdag 02. juli 2015, klokken 13:24

« forrige - neste »

RonnyØ

Jeg sto også der i dag, og ikke ladet.. Etter 40min i telefonen, med bytte av stolpe og rebooting noe annet, var det slutt. Kabel låste seg, men ingen strøm. Fikk beskjed om å ringe igjen om 8 min, for da skulle vi prøve igjen... Ikke. :)

Bjoris

Bare ett lite spørsmål, hvorfor lader dere ikke alt på SC i Danmark? Skal nedover, men ser ikke behovet for å gjøre så mye ut av landingen der nede...

RonnyØ

Sitat fra: bjoris på søndag 19. juli 2015, klokken 00:12
Bare ett lite spørsmål, hvorfor lader dere ikke alt på SC i Danmark? Skal nedover, men ser ikke behovet for å gjøre så mye ut av landingen der nede...

Jeg gjorde det, men i og med at vi var på Legoland noen timer, så kunne det vært greit å skippe en SC på turen videre :)

Øyvind.h

Sitat fra: RonnyØ på søndag 19. juli 2015, klokken 07:44
Sitat fra: bjoris på søndag 19. juli 2015, klokken 00:12
Bare ett lite spørsmål, hvorfor lader dere ikke alt på SC i Danmark? Skal nedover, men ser ikke behovet for å gjøre så mye ut av landingen der nede...

Jeg gjorde det, men i og med at vi var på Legoland noen timer, så kunne det vært greit å skippe en SC på turen videre :)
Det er alltid greit å lade når bilen uansett står parkert.
Jeg ville eksempelvis ikke brukt tid på å kjøre til en SC for å lade fremfor å lade på hytta. Selv om strømmen på hytta koster penger.
At bilen lader seg selv mens man gjør andre ting er jo noe av det som er deilig med elbil. Men klart - mye surr for å få igang stolper fører jo til at tidsbesparelsen spises opp...
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 19. juli 2015, klokken 08:58
Det er alltid greit å lade når bilen uansett står parkert.
Jeg ville eksempelvis ikke brukt tid på å kjøre til en SC for å lade fremfor å lade på hytta. Selv om strømmen på hytta koster penger.

Enig. Jeg gjør det jeg kan for å slippe å stoppe på SC for å lade. Altså prøver jeg alltid å få ladet når jeg sover, handler, spiser osv. istedenfor å ta en stopp for å lade. Som regel ligger heller ikke SC ved steder det passer å handle eller sove, det eneste man normalt får gjort er å spise der.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Øggen

Kom på ladeplassen P1 ved LegoLand idag morges. Var tomt der foruten en elektrikker som mente jeg kunne bruke den nederste stolpen. Ringte inn og fikk aktivert. Alt bra, men ladet bare med 16A. Spurte elektrikkern om det ikke skulle være 32A og han sa at det var ordre fra LegoLand om dette. Så alt var som planlagt. Han skulle forøvrig bytte alle stolpene og sa at han måtte koble ut min en stund, men lovde å aktivere igjen. Noe han også gjorde. Full bil fikk jeg og avsluttet også dagen (heldigvis)

Øyvind.h

Eon har vel ikke annet enn 11kW stolper? Dvs 16a. Clever derimot har kun 22kW stolper (32a).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øggen

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 22. juli 2015, klokken 08:55
Eon har vel ikke annet enn 11kW stolper? Dvs 16a. Clever derimot har kun 22kW stolper (32a).

That may be, men det stod 32A på de, og trikker'n måtte også ringe for å høre.

Longice

Er det noen forberedelser man kan gjøre her for at aktivering av lading kan gjøres raskere? Eller er det noe som må gjøres på stedet uansett?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA