Kan jeg få "hurtiglader" hjemme?

Startet av kringon, torsdag 01. mai 2014, klokken 21:52

« forrige - neste »

kringon

Jeg har inntrykk av at Renault sine forhandlere ikke greier å gjøre dette helhjertet.

Hos min forhandler i Sandefjord er det kun 1 person på huset som har kompetanse på bilen, og den er ikke fullstendig. Antar at dette blir bedre med tiden :)

Når det gjelder lading så gjør jeg mine erfaringer i disse dager. F.eks: jeg trodde "type 2" kontaktene over alt skulle kunne fungere. Det er tydelig ikke tilfellet.

Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Griffel

Sitat fra: kringon på mandag 05. mai 2014, klokken 19:55
F.eks: jeg trodde "type 2" kontaktene over alt skulle kunne fungere. Det er tydelig ikke tilfellet.
Du kan nok se bort alle type 2 mindre enn 11kW da det i praksis betyr IT distribusjon, menn alle fra 11 og oppover skal virke.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

Sitat fra: Griffel på mandag 05. mai 2014, klokken 21:42
Sitat fra: kringon på mandag 05. mai 2014, klokken 19:55
F.eks: jeg trodde "type 2" kontaktene over alt skulle kunne fungere. Det er tydelig ikke tilfellet.
Du kan nok se bort alle type 2 mindre enn 11kW da det i praksis betyr IT distribusjon, menn alle fra 11 og oppover skal virke.

Nei, det er nok en god del 3,7kW Type 2 på TN-nett. Det kan godt hende det er endel 7,4kW også. 22kW krever ganske mye større strømtilførsel, og 1x32A kan brukes av mange flere elbiler enn 3x16A 400V.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

nofuelno

#18
Et godt alternativ til lading av Zoe hjemme og på jobb, er veggladeren vår fra KEBA.
Den har Renault  "ZE Ready" godkjennelse og de benytter den da også
som illustrasjon i sin markedsføring i Norge.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

breitling

Sitat fra: kringon på mandag 05. mai 2014, klokken 19:55
Jeg har inntrykk av at Renault sine forhandlere ikke greier å gjøre dette helhjertet.

Hos min forhandler i Sandefjord er det kun 1 person på huset som har kompetanse på bilen, og den er ikke fullstendig. Antar at dette blir bedre med tiden :)

Mitt inntrykk også. De fleste forhandlere er Motor Forum. Synes det er litt "interessekonflikt" her. Selv om Zoe ikke er direkte konkurrent til i-miev, gjøres jobben litt "halvhjertelig". Renault Norge er lagt mye før arbeid i kursing og opplæring.
Oslo
2012 Peugeot iON - solgt
2016 MB B-250e Edition - solgt
2021 VW id.3 1.st Pro Performance "Eldina3"

Griffel

Sitat fra: nofuelno på fredag 09. mai 2014, klokken 10:54
Et godt alternativ til lading av Zoe hjemme og på jobb, er veggladeren vår fra KEBA.
Den har Renault  "ZE Ready" godkjennelse og de benytter den da også
som illustrasjon i sin markedsføring i Norge.
Men det endrer vel ikke det at camelon-laderen i ZOE krever TN nett og at derfor de fleste også trenger en skille-transf. i tillegg til veggladepunktet (det som ofte feilaktig kalles vegglader). Denne transf. er etter det jeg forstår en del av "Renaults pakke".
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Rav4_EV

22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Griffel

Sitat fra: nofuelno på fredag 09. mai 2014, klokken 10:54
Et godt alternativ til lading av Zoe hjemme og på jobb, er veggladeren vår fra KEBA.
Den har Renault  "ZE Ready" godkjennelse .
Sitat fra: Rav4_EV på mandag 12. mai 2014, klokken 11:45
TN-nett er en del av ZE-Ready kravene.
Altså: For de som har TN nett er "veggladeren vår fra KEBA" "Et godt alternativ til lading av Zoe"
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

nofuelno

Sitat fra: Griffel på mandag 12. mai 2014, klokken 15:20
Sitat fra: nofuelno på fredag 09. mai 2014, klokken 10:54
Et godt alternativ til lading av Zoe hjemme og på jobb, er veggladeren vår fra KEBA.
Den har Renault  "ZE Ready" godkjennelse .
Sitat fra: Rav4_EV på mandag 12. mai 2014, klokken 11:45
TN-nett er en del av ZE-Ready kravene.
Altså: For de som har TN nett er "veggladeren vår fra KEBA" "Et godt alternativ til lading av Zoe"
Det stemmer. Så for de flestes vedkommende i Norge som jo har IT-nett,
så må en transformator inngå i pakken med lader fra KEBA.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA