Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatering fra Volkswagen

Startet av Gnist, fredag 28. februar 2020, klokken 00:24

« forrige - neste »

Motorwatt

Priser før rabatter og etter kursendring (kursendring kan utgjøre 10% +). Er vel ikke Møller alene som setter prisene heller.  En amerikansk elbil-leverandør i California har også økt prisene.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

THE

Ikke mulig med takstativ, men skal komme løsning for sykkelstativ/lastestativ bak på bilen (i følge spm. og svar på nettsidene til VW.no) Du må ha PLUS utstyrsversjon for å få delt baksete med skiluke. Ser ikke ut som det er mulig å få ID.3 med elektriske seter med minne?

Jeg hadde litt troa på at VW skulle lage ei god totalpakke av en elbil, men dette er etter min mening ikke mye å skryte av, og i alle fall ikke til disse prisene.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Gnist

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 19. mai 2020, klokken 13:09
ID3 1st 355.000
ID3 Plus 405.000
ID3 Max 455.000

Nå skriver de riktignok at prisene vil ligger under disse summene, men ingen grunn til å tro at Møller tenker å legge seg betydelig under det som ble oppgitt i dagens e-post.

Kjøpere av 1st biler bør få en rabatt fordi man kjøper bil uten mulighet for prøvekjøring og fordi man kjøper 1. generasjon av ny bilplatform og ny bilmodell. Jeg kan ikke forstå at disse prisene inkluderer en slik rabatt, eller er det slik at ikke-first bilene som følger etter skal være enda dyrere?

Jeg tror tvert i mot det fort kan vise seg at de som kjøper 1st biler betaler vesentlig mer enn de som velger å vente i 6 måneder.

Det blir jo også interessant å se hvilke priser Møller må ned på for å få solgt de siste 1st bilene. Det er vel fremdeles mulig å booke 1st biler?

Øyvind.h

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 19. mai 2020, klokken 13:09
ID3 1st 355.000
ID3 Plus 405.000
ID3 Max 455.000
Det matcher i hvert fall infoen de hadde når bilen var utstilt på Aker brygge (+50 per nivå opp).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Sandvika

Sitat fra: Gnist på tirsdag 19. mai 2020, klokken 13:35

Kjøpere av 1st biler bør få en rabatt fordi man kjøper bil uten mulighet for prøvekjøring og fordi man kjøper 1. generasjon av ny bilplatform og ny bilmodell. Jeg kan ikke forstå at disse prisene inkluderer en slik rabatt, eller er det slik at ikke-first bilene som følger etter skal være enda dyrere?

Jeg tror tvert i mot det fort kan vise seg at de som kjøper 1st biler betaler vesentlig mer enn de som velger å vente i 6 måneder.

Det blir jo også interessant å se hvilke priser Møller må ned på for å få solgt de siste 1st bilene. Det er vel fremdeles mulig å booke 1st biler?
Tror du må relitetsorientere deg litt da ja.
Er vel alltid slik hos de konvensjonelle produsentene at  at man betaler en premie for å få være tidlig ute å eie noe. Så kommer rabatterte spesialversjoner med gunstige ekstrautstyrpakker, så rabatt på selve bilen før man justerer litt på plasten og kaller det facelift (før hele historien så gjentar historien seg..

tornaldo

Det er en drøy innstegspris for en ny "folkevogn", hvis det er målet. Hvis man skal ha seg en småbil for nærmiljøet, må jo ny en e-golf til 280000 være et veeeeldig godt alternativ. Eller andre biler som e-208/2008 fra Peugeot etc, til 50000 mindre.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

ElZen

Jeg har ventet på denne e-posten og hadde et lite håp om at Møller kanskje droppet å øke prisene pga svekket krone, men så feil kan man ta.

Dette er drøye priser og jeg for min del melder meg av køen. Nå er jeg spent på å se hvor mange av 1st de får solgt. Hvem skal gidde å kjøpe til den prisen, om man sammenligner mot andre elbiler, prisnivå, størrelse, utstyr?!

Det kommer vel tilbud på den her i slutten av året.

torlie

Euro er jo på vei ned igjen, så om kursen detter mot 10 igjen mot slutten av året, samt rabatter er mulig blir de som er først ut rammet av høyt verdifall.

Synes ikke 450k for en ID3 er et kupp akkuratt.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

anorway

Nei, dette syns jeg ble for mye.

450k, er man rett under Polestar 2. På denne er det tross alt hengerfeste, 4WD, kan ha takstativ og lengre rekkevidde.
Mangler riktignok Head up display som på ID3 da.

Havvo


shufu

Hadde håpet at ID. 3. ville holde under 330k. Men det ser ut at jeg må ut med 350K + 50k for å få plass til ski. Det blir en litt dyrt erstatning for min e-up (selv om det er mye bedre, men ikke god nok for å erstatte begge e-up og Tesla'en). Hva som var bra er at det er en ekte elbil fra bunnen og ikke en annen konvertering av konvensjonell bil.
Da gir jeg opp min plass i "kø'en".
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

Electric cars in Norway

Ja nye priser indikasjoner fra VW  og likt med mange andre bilmerker og årsaken er blant annet  svak krone.

Dette tenker vi vil se på de fleste bilmerkene fremover.

Uten å ta bort fokuset på prisene så var det jo et flott bilde av bilen i den eposten også :+1: :+1:

Marzo

Sitat fra: Havvo på tirsdag 19. mai 2020, klokken 16:54
Jeg kansellerte..

Krysse fingrene for at det ikke blir moms på elbiler i neste statsbudsjett da.

Mr Beach

Dett var dett. Ingen ID3 til den prisen. Heller mot e2008. Prøvde bensinversjon i dag. Overraskende fin å kjøre og finere design. Rekkevidden er kortere, men ok for meg.
Tesla Model3 SR+ 2021 - Hentes 22.06.21
Peugeot e2008 2020. Til salgs
Toyota Prius 2016 - solgt
VW Golf variant TSI 2015 - Leaset
BMW 320d touring 2012 - Leaset
MB E200d 2010 - solgt
BMW 318d touring 2008 - solgt
Audi A2 tdi 2003 - solgt
VW Golf GTI 1998 - solgt

Motorwatt

Sitat fra: Marzo på tirsdag 19. mai 2020, klokken 17:58
Sitat fra: Havvo på tirsdag 19. mai 2020, klokken 16:54
Jeg kansellerte..

Krysse fingrene for at det ikke blir moms på elbiler i neste statsbudsjett da.
Nå trenger Staten penger. Mye penger. I mange år fremover .....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA