Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke bestill model Y før Tesla setter ned prisen

Startet av Dieselgubben, fredag 01. januar 2021, klokken 12:31

« forrige - neste »

Nimrad

Sitat fra: Marzo på fredag 19. januar 2024, klokken 13:22Snittet for alle fem årene kan bli 2,46 hvis man er heldig og banken ikke setter opp renten.

Heldig? Høres ut som en maks uheldig situasjon. Rentetoppen er jo sannsynligvis nådd så rentene skal jo bare nedover. Sannsynligvis vil du nå minimumsrenten på 0,05% innen neste vår, og den flytende renten etter 3 år vil nok være betydelig lavere enn i dag.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Marzo

Sitat fra: Nimrad på mandag 22. januar 2024, klokken 06:11
Sitat fra: Marzo på fredag 19. januar 2024, klokken 13:22Snittet for alle fem årene kan bli 2,46 hvis man er heldig og banken ikke setter opp renten.

Heldig? Høres ut som en maks uheldig situasjon. Rentetoppen er jo sannsynligvis nådd så rentene skal jo bare nedover. Sannsynligvis vil du nå minimumsrenten på 0,05% innen neste vår, og den flytende renten etter 3 år vil nok være betydelig lavere enn i dag.

Det avgjør om banken følger styringsrenten eller gjør en markedsmessig tilpasning av renten.

Nimrad

Sitat fra: Marzo på mandag 22. januar 2024, klokken 09:42Det avgjør om banken følger styringsrenten eller gjør en markedsmessig tilpasning av renten.
Markedsmessig justering av renten er for alle praktiske formål å følge styringsrenten.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

turfsurf

Sitat fra: Nimrad på mandag 22. januar 2024, klokken 22:03
Sitat fra: Marzo på mandag 22. januar 2024, klokken 09:42Det avgjør om banken følger styringsrenten eller gjør en markedsmessig tilpasning av renten.
Markedsmessig justering av renten er for alle praktiske formål å følge styringsrenten.
Ikke i følge DNB. De har konsekvent satt opp Tesla lånet med 0,3% når styringsrenten har gått opp med 0,25% og med 0,6% når den har gått opp med 0,5%.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Nimrad

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 23. januar 2024, klokken 05:38Ikke i følge DNB. De har konsekvent satt opp Tesla lånet med 0,3% når styringsrenten har gått opp med 0,25% og med 0,6% når den har gått opp med 0,5%.
Jo. For alle praktiske formål. At billån har noe ekstra risikopåslag er ikke så rart. Det samme skjer på vei nedover.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Alek

Er det noe måte å finne ut hvilken model y man får ved bestilling nå. Tenker feks på HW4 eller 3.

nilsen33

Er det noen god grunn til å ikke kjøpe Model Y på det nåværende tidspunktet?

Virker veldig gunstig med ny pris og rentekampanje. Bør jeg slå til eller vente?

Daniel_0007

Sitat fra: nilsen33 på tirsdag 23. januar 2024, klokken 14:53Er det noen god grunn til å ikke kjøpe Model Y på det nåværende tidspunktet?

Virker veldig gunstig med ny pris og rentekampanje. Bør jeg slå til eller vente?

Oppdateringen som kommer men kan være alt fra 3 måneder til 12 måneder unna men igjen hvis den blir lik som model 3 så får man knapper for blinklys på rattet istedenfor som mange er imot får håpe tesla har hørt og dropper det men tviler på det.
Model 3 2019 LR Rwd

daktari

Sitat fra: nilsen33 på tirsdag 23. januar 2024, klokken 14:53Er det noen god grunn til å ikke kjøpe Model Y på det nåværende tidspunktet?

Virker veldig gunstig med ny pris og rentekampanje. Bør jeg slå til eller vente?
Ved kvartalsslutt (mars og utover) kommer lagersalg hvor prisene faller på biler som er leveringsklare. Følg med på nettsiden, legges ut nye biler i forskjellige priser hver natt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Nimrad


Sitat fra: nilsen33 på tirsdag 23. januar 2024, klokken 14:53Er det noen god grunn til å ikke kjøpe Model Y på det nåværende tidspunktet?

Virker veldig gunstig med ny pris og rentekampanje. Bør jeg slå til eller vente?
Nåværende modell er moden for en oppgradering. Derfor kan det være det ikke er så veldig lenge til vi ser "oppgraderinger" tilsvarende Model 3.

Sitat fra: daktari på tirsdag 23. januar 2024, klokken 18:40Ved kvartalsslutt (mars og utover) kommer lagersalg hvor prisene faller på biler som er leveringsklare. Følg med på nettsiden, legges ut nye biler i forskjellige priser hver natt.
Lagerbiler får ikke rentekampanje, nå skal han åpenbart ha lån, så da vil nok kampanjen ha en del å si.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Radial

Eneste grunnen til å eventuelt vente på facelift Y, må være ventilerte seter og potensielt aktive Matrix lys.

Ellers ser jeg liten grunn til å vente.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

daktari

Sitat fra: Nimrad på tirsdag 23. januar 2024, klokken 20:49
Sitat fra: nilsen33 på tirsdag 23. januar 2024, klokken 14:53Er det noen god grunn til å ikke kjøpe Model Y på det nåværende tidspunktet?

Virker veldig gunstig med ny pris og rentekampanje. Bør jeg slå til eller vente?
Nåværende modell er moden for en oppgradering. Derfor kan det være det ikke er så veldig lenge til vi ser "oppgraderinger" tilsvarende Model 3.

Sitat fra: daktari på tirsdag 23. januar 2024, klokken 18:40Ved kvartalsslutt (mars og utover) kommer lagersalg hvor prisene faller på biler som er leveringsklare. Følg med på nettsiden, legges ut nye biler i forskjellige priser hver natt.
Lagerbiler får ikke rentekampanje, nå skal han åpenbart ha lån, så da vil nok kampanjen ha en del å si.
Det gjenstår å se. Tesla skal også selge i et tungt marked.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Sitat fra: Radial på tirsdag 23. januar 2024, klokken 20:59Eneste grunnen til å eventuelt vente på facelift Y, må være ventilerte seter og potensielt aktive Matrix lys.

Facelift vil vel og ha litt mindre verdifall til å begynne med, men sannsynligvis uten kampanjerente.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Kires

Sitat fra: Radial på tirsdag 23. januar 2024, klokken 20:59Eneste grunnen til å eventuelt vente på facelift Y, må være ventilerte seter og potensielt aktive Matrix lys.

Ellers ser jeg liten grunn til å vente.

Hvis det blir likt som på Model 3 som jeg regner med, vil den bli betraktelig mere behagelig og støysvak i kupe også.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

geear

Sitat fra: Radial på tirsdag 23. januar 2024, klokken 20:59Eneste grunnen til å eventuelt vente på facelift Y, må være ventilerte seter og potensielt aktive Matrix lys.

Ellers ser jeg liten grunn til å vente.
Hva med betydelig oppgradert understell, bremseskjold som ikke suger til seg stein, oppgradert interiør med skjerm bak og alt treverket endelig borte igjen, betydelig forbedret støydemping, ny look (i mine øyne penere, men uavhengig av hva man syns så vil verditapet på de gamle være høyere) og sikkert mer jeg ikke kommer på.

For Model 3 sin del er det vel kun fjerning av spaker som kan sees på som en nedgradering med highland?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA