Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kundeservice - standardfraser til å bli syk av

Startet av bjorngb, tirsdag 03. oktober 2023, klokken 15:40

« forrige - neste »

bjorngb

I god ånd leverer Skoda kundeservice fraser som "We extend our heartfelt thanks for choosing Skoda as your trusted automotive partner and for your ongoing support. Thank you for reaching out to us and for your continued trust in the Skoda brand.".

Jeg kan ikke annet enn å begynne mitt svar til dem som følger: "Dear Skoda customer service team, Thank you for your confirmation of Skodas promise to deliver poor user experience, and poor road safety. I sincerely apologize for giving the impression of trusting the Skoda brand and purchasing a Skoda vehicle."  ;D

Når det er sagt - en prøvekjøring i forkant av kjøp avdekker ikke alle de små irritasjonsmomentene en irriterer seg over når en lever med bil en stund...
Skoda Enyaq iV80 Ultra 2022
i3 Fully Charged Protonic Blue
Opel Vectra 2006 til 2022

peby

Sitat fra: bjorngb på tirsdag 03. oktober 2023, klokken 15:40Når det er sagt - en prøvekjøring i forkant av kjøp avdekker ikke alle de små irritasjonsmomentene en irriterer seg over når en lever med bil en stund...

Nei, man bør nesten ha en sjekkliste på lur med alt som irriterer med dagens bil før man setter i gang. Når jeg nå en gang skal ha meg elbil skal jeg definitivt låne den over en helg så jeg får testet rekkevidde og lading grundig - selv om det nå for tiden begynner å bli alvorlig mange timers kjøring for å tømme batteriene.
22' Volvo XC40 Recharge Twin Pro
1 bensindranker

Klykken

Sitat fra: bjorngb på tirsdag 03. oktober 2023, klokken 15:40Når det er sagt - en prøvekjøring i forkant av kjøp avdekker ikke alle de små irritasjonsmomentene en irriterer seg over når en lever med bil en stund...
Hvilke irritasjonsmomenter sikter du til med din Enyaq?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

bjorngb

Sitat fra: Klykken på onsdag 04. oktober 2023, klokken 08:11
Sitat fra: bjorngb på tirsdag 03. oktober 2023, klokken 15:40Når det er sagt - en prøvekjøring i forkant av kjøp avdekker ikke alle de små irritasjonsmomentene en irriterer seg over når en lever med bil en stund...
Hvilke irritasjonsmomenter sikter du til med din Enyaq?

Siden denne tråden var ment som "innspill" til kundeservice har jeg heller listet opp i-lands-irritasjons-momentene mine i en egen tråd
Skoda Enyaq iV80 Ultra 2022
i3 Fully Charged Protonic Blue
Opel Vectra 2006 til 2022

Balaklava

Vi skulle hente ut en ny Skoda Octavia, leste oss opp på hvilken visjon Skoda hadde, bare for å kunne sjekke ut om selger var oppdatert.

Det var selvsagt sedvanlig blødmefull, vulgær, ekkel amerikanskprodusert/inspirert floskelfull lekse som passer like godt i nordisk kultur som snøballer i helvete.

Selgeren responderte perfekt på makkverket, og vi kjøpte Skoda neste gang også.

----
Nå har vi Mercedes og "das beste oder nicht" syns jeg er ok, om en temmelig klysete. Men det er jo Mercedes på en måte så...

bjorngb

Mitt forsøk på kommunikasjon med Skoda kundeservice:
Kundeservice:
The case has been escalated to our technical team and their answer to your question about disabling the welcome screen at startup is that it is not possible. The reasons for this are:

1) one of the four IAA (Identification, Authentication, Authorization) steps is confirmation of the message on the mentioned screen and

2) GDPR rules.

Mitt svar:
Thank you,

Today my smartphone, smartwatch, earphones, AirTags and other electric BMW car collect data and my position. I have given permission for them to do this. But I do NOT have to press 'OK' every time I use my phone, watch, earphones, AirTag and BMW. Have you guys and girls at Skoda never experienced this? I can recommend it.

I have a good understanding of GDPR, but I can not understand why I as a data subject have to give Skoda as data processor every time I use my car.

In addition, Skoda as a data processor process data even if I as a data subject have not pressed 'OK' when using the vehicle. So if the reason for me to have to press 'OK' every time I use the vehicle, I would assume by not pressing 'OK', I do not give consent for Skoda to process my data, and you are in violation of GDPR.

Can you confirm Skoda process data even if I do not press 'OK' when operating the vehicle? If that is the case, and you clearly need me as data subject to consent before you process my personal data, are you in breach of GDPR when I do not press 'OK'?

Please escalate this not to the technical team, but the legal team, as interpreting GDPR is a legal matter, not a technical one.
Skoda Enyaq iV80 Ultra 2022
i3 Fully Charged Protonic Blue
Opel Vectra 2006 til 2022

Electric cars in Norway

#6
Peby :+1: spot on! Det har jeg alltid gjort... hvertfall de siste 5 årene.... Både lånt av kompiser og/eller leid på Hyre, get around eller et annet sted.  Kan ikke Google seg frem til alt.... Så jeg må kjøre selv over tid før valget tas...

For min erfaring er at mange av de tester via Google er litt som den: «noen liker mora.... Mens andre liker datteren» he he

SitatNår jeg nå en gang skal ha meg elbil skal jeg definitivt låne den over en helg så jeg får testet rekkevidde og lading grundig

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA