Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-tron 50 2020- 390hk

Startet av Svk, torsdag 16. mars 2023, klokken 20:05

« forrige - neste »

Svk

#30
Trådstarter kjører kinabil med 440 liter bag rom og null hengerfeste.
Så ser på brukt etron/id4/enyaq. Marvel-R P er også en kandidat.
Ioniq 5 liker ikke kona,jeg synes den er tøff.
Vil ha større bil,var jo bare dumt å kjøpe en liten kinabil uten hengerfeste.
Lite repons på finn.no,innbytte er nypris minus 100.000
Når det gjelder nybil så står Ariya og Tesla Y på lista.

Edit: men heller mot id4 og etron for øyeblikket

geear

Sitat fra: Marzo på søndag 16. april 2023, klokken 11:20
Sitat fra: Radial på søndag 16. april 2023, klokken 10:08Så da var de greit å nevne at man får ny bil til denne prisen, med bedre plass og HF😊 Ja, var RWD Y jeg tenkte på.

Får vel hengerfeste på Audi?
Og luftfjæring.. Y er langt unna samme kjørecomfort.
Så manger vel Y regnsensor og ryggesensorer?

Jepp, og e-tron har 200 kg mer hengervekt og det er vel også el svingbart, som er en stor fordel over gammeldags avtakbart.

Y har ikke IR-basert regnsensor nei, den bruker kamera. På de fem årene som har gått siden de gikk over til kamera så har det vært middels til dårlig, MEN, siste to sw-versjoner, som har vært ila kanskje siste måneden, så har autoviskere faktisk fungert omtrent helt prikkfritt for meg! Tror de har tatt et steg videre, men jeg jinxer det kanskje nå. 😂

turfsurf

Sitat fra: elektro på tirsdag 21. mars 2023, klokken 14:02Kan også nevnte at e-tron Charging Service er meget bra, og gir tilgang til over 400.000 ladere i Europa gjennom et eneste RFID kort, eller bilens app. Også AC lading. Med gode priser, spesielt hos IONITY.
Med 15 mils rekkevidde på motorvei er vel det bare av akademisk interesse.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

janbanan

Sitat fra: turfsurf på torsdag 04. mai 2023, klokken 11:27Med 15 mils rekkevidde på motorvei er vel det bare av akademisk interesse.
15 mils rekkevidde tilsvarer sånn ca 4kWh pr 10km. Hvor høy hastighet har du med en e-tron for å bruke 4kWh i snitt?
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Svk


turfsurf

Sitat fra: janbanan på torsdag 04. mai 2023, klokken 16:4015 mils rekkevidde tilsvarer sånn ca 4kWh pr 10km. Hvor høy hastighet har du med en e-tron for å bruke 4kWh i snitt?
Man kan ikke regne 0-100% som brukbar rekkevidde. 10-90% i beste fall.

Jeg har dessuten hatt ett snitt på 370Wh/km med TMX så skulle nok klart 400 med e-tron.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

janbanan

Sitat fra: turfsurf på torsdag 04. mai 2023, klokken 17:54
Sitat fra: janbanan på torsdag 04. mai 2023, klokken 16:4015 mils rekkevidde tilsvarer sånn ca 4kWh pr 10km. Hvor høy hastighet har du med en e-tron for å bruke 4kWh i snitt?
Man kan ikke regne 0-100% som brukbar rekkevidde. 10-90% i beste fall.

Jeg har dessuten hatt ett snitt på 370Wh/km med TMX så skulle nok klart 400 med e-tron.
Men du svarer ikke på spørsmålet mitt, hvor fort kjører du for å bruke 4kWh på 10 km i snitt i 15 mil, din påstand blir da bare akademisk. Det er ikke noe problem å lade til 100% og kjøre ned til 5-10% på batteriet. Hva du har brukt på en TMX er ikke relevant for påstanden din.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

turfsurf

Sitat fra: janbanan på torsdag 04. mai 2023, klokken 20:20Men du svarer ikke på spørsmålet mitt, hvor fort kjører du for å bruke 4kWh på 10 km i snitt i 15 mil, din påstand blir da bare akademisk. Det er ikke noe problem å lade til 100% og kjøre ned til 5-10% på batteriet. Hva du har brukt på en TMX er ikke relevant for påstanden din.
130 km/t i snitt i -20 så er vi nok der.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Som ett lite datapunkt brukte vi 250Wh/km på norsk landevei over 8 mil i dag. Er vel ca 60% mere enn TMY P.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Marzo

Sitat fra: turfsurf på torsdag 04. mai 2023, klokken 21:49Som ett lite datapunkt brukte vi 250Wh/km på norsk landevei over 8 mil i dag. Er vel ca 60% mere enn TMY P.

Evt en Model X...

turfsurf

Sitat fra: Marzo på fredag 05. mai 2023, klokken 15:27
Sitat fra: turfsurf på torsdag 04. mai 2023, klokken 21:49Som ett lite datapunkt brukte vi 250Wh/km på norsk landevei over 8 mil i dag. Er vel ca 60% mere enn TMY P.

Evt en Model X...
Da skal man kjøre veldig pent på en såpass kort tur med temperatur rundt 10 grader og ikke forvarmet bil. Jeg har og vært nede i 120Wh/km på TMY, men på denne turen er nok 160 mere riktig uten forvarming og med litt svingete veier.

Endrer ikke på at e-tron ikke er bilen hvis du vil spare strøm.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Vaduz

Tror aldri jeg har sett en etron i venstre fila på e18:p

Electric cars in Norway

Sitat fra: Vaduz på lørdag 06. mai 2023, klokken 14:41Tror aldri jeg har sett en etron i venstre fila på e18:p
Nå er du slem  :police:  hi hi

turfsurf

Sitat fra: Vaduz på lørdag 06. mai 2023, klokken 14:41Tror aldri jeg har sett en etron i venstre fila på e18:p
Da har du ikke sett vår  ;D
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA