Nyeste innlegg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Model 3 / Sv: Toppfart
« Nyeste innlegg av Amatøren I dag kl. 17:41 »
Som nevnt tidligere av andre da jeg la ut tilsvarende link:

Inkludere mer vedlikehold.


Nå så skrives det at det gir kun 5 % redusert forbruk.

Er ikke så sikker på at jeg ønsker de økte vedlikeholdskostnadene og fare for feil for kun 5 % reduksjon av effektforbruk. Kan sikkert hurtiglade en del for det verkstedene krever i økte service kostnader (for at garantien skal gjelde).

Sitat
ZF tries to convince OEMs to use a 2-speed transmission and decrease the energy consumption of passenger EVs by some 5%.

2
Model 3 / Sv: Toppfart
« Nyeste innlegg av OlaM I dag kl. 17:30 »
ZF har akkurat lansert en to-trinns kasse: https://insideevs.com/news/360896/zf-2-speed-drive-5-more-range/

Ganske smart, for da trenger du bare å clutche inn og ut det andre giret, ikke nødvendig å flytte på noe.
3
Model 3 / Sv: Kalkulere faktisk kostnad av gratis superlading
« Nyeste innlegg av Geirr I dag kl. 17:27 »
Be om OK flaske vin. Så drikker dere den sammen og utveksler røverhistorier.
4
Model 3 / Sv: Kalkulere faktisk kostnad av gratis superlading
« Nyeste innlegg av RogerT I dag kl. 16:44 »
Hvis du tar utgangspunkt i hva kWh koster deg (kr1,70,- per kWh lading) Og hvis du generaliserer og sier det er 75 kWh tilgjengelig på batteriet, og dette tilsvarer 500 km, så bruker du 0,15 kWh per km. Ganger du så 0,15 kWh med 2000 km skal han betale kr 300,-  :)

5
Model 3 / Sv: Toppfart
« Nyeste innlegg av MadAss I dag kl. 16:41 »
Girkasseløsning hadde vært kjekt ja.


Ja, det var jo en knallsuksess i Tesla Roadster!

Ser utelukkende negative ting med girkasse med flere gir i en elbil:
 - økt vekt
 - en ekstra komponent (dvs. flere) som kan bli ødelagt
 - økt pris / ekstra kompleksitet

Dønn enig i det du nevner her og en girkasse er overhodet ikke nødvendig. Men det skulle værtmorro å testet ut for å sett hva det hadde gjort med kraftleveransen. Drøye 700Nm konstant opp til ca 160 og to effekttopper på rundt 500hk tror jeg kunne vært interessant.
6
Model 3 / Sv: Kalkulere faktisk kostnad av gratis superlading
« Nyeste innlegg av GOS I dag kl. 16:40 »
Bruk Abetterrouteplanner.com og legg inn ruten og la den kalkulere forbruket. Da får du noenlunde realistisk forbruk og kan ta den prisen som du mener er riktig per kwh.
7
Model 3 / Sv: Software update preference
« Nyeste innlegg av Motorwatt I dag kl. 16:24 »
Bruk appen, og be dem "pushe" ny software (i kommentarfeltet).
8
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
« Nyeste innlegg av pekle I dag kl. 14:50 »
Nå er det nesten 11.000 biler på veien. Om det var en skikkelig problembil burde denne tråden ha ganske mye aktivitet. Riktignok ferietid, men det er ikke engang et innlegg hver dag for tiden. Tipper en veldig stor andel av bilene brukes ganske mye nå i ferien også - ikke så veldig mange innlegg som omhandler driftsstans eller andre ting som påvirker ferieturen negativt, som man kunne forvente dersom det var en genuin drittbil.
9
Tesla / Sv: Tesla vil ikke utlevere servicehistorikk
« Nyeste innlegg av Hollabaloo I dag kl. 14:23 »
Jeg har ingen anelse hvem som har hatt bilen før.

Du har fått det forklart hvordan du ved hjelp av en telefonsamtale kan finne ut hvem som eide bilen før deg.
10
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
« Nyeste innlegg av RBK I dag kl. 13:44 »
Lfc: her får du mest de som har problem med ranke på trådens emne.
Jeg har hatt 3 forskjellige Tesla siden 2014. Fikk modell 3 i slutten av februar og kjørt 9000 km. Ikke noe feil vedlevering eller til nå. S100 som jeg har er grunn lås vært kronglete men fikset ved service. S100 har jeg hatt i 2 år kun dette som har vært problem.
Tror egentelig de fleste er ok men vil alltid være noe med alle biler. I fjor kvittet jeg meg med firmabil. Dette var en golf Gte og den var helt håpløs, bla. Fikk jeg ikke ut ladekabel.
Sider: [1] 2 3 ... 10