Nyeste innlegg

#21
Model 3 / Sv: Ny Model 3 AWD LR vs Perfo...
Siste innlegg av Handyman - I dag kl. 12:29
Nei, hvordan kan du tolke meg dit?
jeg tror bare at forslaget ditt er helt urealsistisk og ikke pratksitsk mulig. Jeg er også svært tvilende til om et slikt tiltak overhodet vil ha noen betydelig effekt.
#22
Sitat fra: Handyman på I dag kl. 12:15Ja det er jeg jo klar over. Men kan ikke synkes til en annen Juniper, om du skulle låne en.

Tar 10 sekunder å lage en ekstra profil.... tror du overlever.
#23
Model 3 / Sv: Ny Model 3 AWD LR vs Perfo...
Siste innlegg av ToWalkOrDrive - I dag kl. 12:22
Sitat fra: Handyman på I dag kl. 12:19... realismen din er lenger ut på viddene enn jeg først antok.

Så du foretrekker altså 22 motorsykkelulykker fremfor å utbedre veien.
#24
Model 3 / Sv: Ny Model 3 AWD LR vs Perfo...
Siste innlegg av Handyman - I dag kl. 12:19
... realismen din er lenger ut på viddene enn jeg først antok.
#25
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største blø...
Siste innlegg av Handyman - I dag kl. 12:15
Ja det er jeg jo klar over. Men kan ikke synkes til en annen Juniper, om du skulle låne en.
#26
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største blø...
Siste innlegg av Ellemelle - I dag kl. 11:57
Sitat fra: Handyman på I dag kl. 10:58Ja, profilen må opprettes i bilen. Det er umulig i appen.
Poenget er at den da blir lokal og at den ikke kan synkroniseres til andre biler.
Ja denne trenger du kun i din Juniper, i alle andre Teslaer er den overflødig.
#27
Mach-e / Sv: Mach-E og hengervekt, samt...
Siste innlegg av Rumpeldunk - I dag kl. 11:49
Nå har vel hengervekt blitt justert for noen Mach-e modeller. 
Hvilke er det og har Ford endret noe strukturelt i bilen, eller har tillatt vekt blitt justert etter ønsker fra norden?
#28
Model 3 / Sv: Ny Model 3 AWD LR vs Perfo...
Siste innlegg av ToWalkOrDrive - I dag kl. 11:41
Sitat fra: Handyman på I dag kl. 09:26
Sitat fra: ToWalkOrDrive på I dag kl. 00:45hva om de laget yttersvingen 3 meter bredere i slike bratte svinger,
Ingenting i veien med fantasien din i alle fall. Realismen er det værre med. Trodde først det var en spøk men ser ut som du faktisk mener at det er en god ide?

Det bilde jeg la med var nok litt misvisende i forhold til hva jeg tenker er en god idé. Der jeg tenker er:
- I krappe svinger med høy målt fart, og gjerne med høy ulykkesstatistikk, så er doseringen av veien ofte for liten for hva som er naturlig. Dette fordi trailere og lignende skal kunne kjøre der uten å velte innover. Dersom en da i disse tilfellene gir et par meter ekstra i svingen, og gjør doseringen mer naturlig vil en slippe å bygge om hele veien for å få redusert faren.

Dersom en tar veien fra toppen av Lysefjorden og bort til Suleskaret, hvor det kræsjer "200 stk i uken" lizzm på motorsykkel, med helt uforutsigbare svinger, så ville et slikt tiltak kunne reddet mang en motorsyklist. Som du leser i rapporten lenger oppe så er det i venstresvinger flest motorsyklister kjører ut...altså ville kun en litt bredere vei på høyresiden i svingen hjulpet mye - litt ekstra dosering vil hjelpe mer (Nascar-aktig). For øvrig synes jeg det er sinnsykt at det er 80-grense på hele Lysehei-veien, når det er sånn sinnsyke svinger. Burde vært 50 i områder, og fotobokser rett ved de farligste svingene, som f.eks. den etter 4:12 i denne videoen, og hele veien burde vært utbedret, da den er svært urytmisk, har egge-svinger, og sinnsyke svinger, og smalner gjerne midt i en sving og, bare for usikkerhets skyld.

Hilsen motorsyklist og syklist...
#29
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største blø...
Siste innlegg av Handyman - I dag kl. 10:58
Ja, profilen må opprettes i bilen. Det er umulig i appen.
Poenget er at den da blir lokal og at den ikke kan synkroniseres til andre biler Juniper.
#30
Sitat fra: Handyman på I dag kl. 09:22Prøvde dette på min -21 Y men kan ikke ha to Tesla-profiler tilknyttet min bruker. Den ene må være bare lokal i bilen. Stemmer dette?

Tror det er tanken at en bare lager det i bilen. Hvis ikke vil en jo få et problem med hvilken som skal velges når du kommer med din ene mobil...
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA