Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - LeafSwe

#16
Model 3 / Sv: Dekkalternativer til model 3 performance
søndag 12. april 2020, klokken 07:52
Vi har en sr+ och en performance. Det är otroligt liten skillnad på fjädrings komfort, omärkbar. och ljudnivån är samma trots 18" på sr+ och 20" på performance, det beror mer på vilka däck man har.
Tycker performance funkar bättre som familjebil, barnen blir så glada  :)
#17
Model 3 / Sv: Forbruk model 3
søndag 15. mars 2020, klokken 07:14
Sitat fra: Cowboystrekk på lørdag 14. mars 2020, klokken 20:13
Sitat fra: Handyman på lørdag 14. mars 2020, klokken 02:32
Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 13. mars 2020, klokken 09:32
Sitat fra: Kenny427 på torsdag 12. mars 2020, klokken 17:23
Jeg kjørte Drammen-Larvik-Drammen som er 190 km omtrent og hadde forbruk på 207wh/km. Kjørte 115km/t hele veien og var 5-7 grader hele veien. Er ikke dette veldig høyt? Dvs realistisk rekkevidde på typ 230-240km på motorvei med 115km/t i disse temperaturer. Har vesentlig lavere forbruk med f.eks Kona og Leaf på samme rute. Noen som har peiling?
Piggdekk? 19"? Sett klima på manuell, slå av AC, 2 i luft til fører og vindu. Sett på AC av og til ved behov. AC står for hoveddelen av merforbruket.
AC står ikke for hoveddelen av forbruket, det er det varmeelementet som gjør. Redusert viftehastighet er det som gir størst gevinst.
Nei, AC utgjør mye, sjekk den siste videon til Teslabjørn, ptc bruker overraskende lite.

Det är fel förbrukning i Teslabjorn videon, alltså scan my tesla visar fel heater förbrukning, i nyaste versionen är det borttaget pga felvisning. PTC tar mycket, AC väldigt lite.
#18
Model 3 / Sv: Forslag til minnepen el harddisk for dashcam?
mandag 24. februar 2020, klokken 14:54
Detta minne har funkat i 1100mil / 11 månader.
Lätt att koppla till iphone och snabbt scrolla i filmerna
https://www.mytrendyphone.se/shop/sandisk-ixpand-lightning-191386p.html?
#19
Model 3 / Sv: Forbruk - LR AWD
søndag 23. februar 2020, klokken 18:58
Sitat fra: GOS på onsdag 12. februar 2020, klokken 10:06
Sitat fra: tgmachine på onsdag 12. februar 2020, klokken 09:59
Har nå testet litt med å sette klimaanlegget på manuelt. Luft mot vindu og dyser rett foran. Ikke på fotbrønn. Satte den på 2 med A/C på. 19 grader. Samme temperatur noenlunde hele uken. Forbruket gått ned med ca. 15% fra da jeg brukte klimaanlegget på auto.

Hvis dette stemmer er det jo en smal sak å endre i en software-oppdatering?

-tgmachine

Velkommen i "klubben" :-)

Samma resultat här.
Det kanske är nya "range mode"  ;D
https://electrek.co/2020/02/22/tesla-model-3-350-mile-range-test/
#20
Model 3 / Sv: 19" vs 20", komfort, rekkevidde og støy
mandag 17. februar 2020, klokken 11:47
Vi har en 3P+ med 20" uttagen mars 19, och en SR+ med 18" uttagen september 19.
Märker nästan ingen skillnad i komfort eller støj
#21
Model 3 / Sv: Fall i batterikapasitet over tid
mandag 17. februar 2020, klokken 11:43
När jag fick 501km i appen förra veckan var batteriet 25 grader varmt, laddade fullt och det blev 495km i bilen, scan my tesla 76,2kWh cell diff 10mV vid full laddning.

Nu är batteriet 11 grader och då visar det 489 km i appen, scan my tesla fortfarande 76,2
#22
Model 3 / Sv: Fall i batterikapasitet over tid
søndag 16. februar 2020, klokken 19:00
Jag får 501km i appen. 3P 1100mil 11mån gammal. 76,2kWh i scan my tesla.
#23
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
lørdag 08. februar 2020, klokken 10:53
Balansera cellerna tror jag inte man behöver tänka på, det sker automatiskt. Däremot kan BMS glömma vad som är fullt och tomt, då kan en djup urladdning och sedan full laddning vara bra.
När batteriet är lite kallt blir det 98-99 % i appen. Är batteriet kallare kommer snöflingan upp. Batteriet värms mest vid förkonditioneringa(stator aktiva) av kupe, inte så mycket vid bara laddning.
#24
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
lørdag 08. februar 2020, klokken 07:38
Qlan:
Det beror på att batteriet är lite kallt
#25
Model 3 / Sv: Annen elbil
mandag 03. februar 2020, klokken 16:56
Sitat fra: DagfinnN på mandag 03. februar 2020, klokken 16:29
Sitat fra: Handyman på mandag 03. februar 2020, klokken 13:45
Jeg skrur nå ned vifta på 1 eller 2, slår av AC, senker temperaturen 1 til 2 grader samtidig som det føles varmere.
Bedre komfort og opp mot 20% lavere forbruk på langtur! Er det fuktig i bilen må AC på og viftehastigheten økes noe, men det bruker likevel mindre enn å sette klima i Auto.
Dette skal jeg prøve til helga på tur til hytta. Kjørte hjem i går og kom hjem med 60 km på batteriet og hadde 360 ved start. Strekningen er på 220. Veldig dårlig vær med slaps og snø på veien i perioder, men samtidig er det 800 m. lavere hjemme.
Ble veldig overrasket over forbruket. Klima på 22,5 og auto.

Jag brukar ha fläkt på 2-3, ac på, stänga av fotvärme, temp 21.
Kommer ändå lite värme till fötterna.
Detta ungefär halverar energiförbrukningen från ~ 3kW(auto) till 1,5kW, enligt scan my tesla i nollgradigt väder.
#26
Model 3 / Sv: Parkeringshjelp utilgjengelig
søndag 02. februar 2020, klokken 01:39
Precis samma på våran sr+, började för några dagar sedan. Det startade innan vi uppdaterade och är kvar efter uppdatering :-/
Har inte provat "power off" än
Men vid backning ser man fortfarande cm till hindret
#27
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
mandag 27. januar 2020, klokken 14:58
Sitat fra: knegg på mandag 27. januar 2020, klokken 12:01
En ting til som holder på å drive meg gal som jeg håper SC vil ta tak i. De kunne ikke gjøre noe sist jeg var innom for det dukket ikke opp på testtur.

Jeg har to bestemte skurrelyder. En metallskurr i dør/sidegreie og en hardplast/metall skurrelyd fra der høytalerene fremme i ruten er. Kommer gjerne i 45-50 som er hovedsaklig den hastigheten jeg kjører til og fra jobb.

Klarte endelig å fange det opp på kamera. Skru opp og hør, det er ganske mye mer tydelig i bilen når man kjører.

https://www.youtube.com/watch?v=G6lYNj-LWoA

Try push this down when you hear the sound, any difference?
Our noise stopped, pushed a thick paper between white a pillar and black dash as a temporarily fix

#28
Model 3 / Sv: Forbruk - LR AWD
lørdag 18. januar 2020, klokken 09:13
Kolla ny tråd om batterikapacitet uträkning

https://elbilforum.no/index.php?topic=50256.0
#29
Model 3 / Enkel batterikapacitet uträkning
lørdag 18. januar 2020, klokken 09:10
Man kan göra en enkel batterikapacitets uträkning.
Gå till energy graph, Wh x remain km / SOC = Batterikapacitet

https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=51&t=19684&hilit=Enkel+batterikapacitet
#30
Model 3 / Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
torsdag 02. januar 2020, klokken 10:28
Någon som testat med scan my tesla på awd med boost?
Jag fick detta resultat på vår model 3 performance idag på slät väg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA