Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Driver2

#16
Kangoo / Sv: Noen med erfaringer på 33kwh versjonen?
fredag 12. november 2021, klokken 09:08
Forbruk er nå 22,1 kwh/100 km  totalt siden den var ny.  Var oppe i 22,8 de siste dagene med fullastet bil.  Er misfornøyd med at den har 13,5v ladespenning under kjøring.  Burde vært 14,4 slik at det er strøm reserver dersom annet ekstra utstyr skal brukes og det bare er 30A tilgjengelig fra inverter. Gir litt svakere lys enn nødvendig synes jeg siden det er halogen pærer.  Lader 14,4 ved lading av drifts batteri.  Irritert over at info display bare viser open door når bakdør må være åpen under kjøring.
#17
Kangoo / Sv: Noen med erfaringer på 33kwh versjonen?
lørdag 18. september 2021, klokken 17:58
22,3 kwh/ 10 mil totalt forbruk.  Bruker godt med varme i bilen og det drar opp forbruket.
#18
Målt på hvile spenningen på Kangoo at den kan synke mye uten at inverteren gir strøm fra hoved batteri. 12.02 volt uten at inverteren kopler inn.  Dette er ikke bra for 12 v batteriet siden det vil sulfatere og gi liten kapasitet etterhvert. Burde fått en software oppdatering på batteri styringen.  Hvordan virker det på andre el. biler?  Fylles 12 v batteriet fra hovedbatteriet dersom bilen står lenge ubrukt og utilkoplet?
#19
Kangoo / Sv: Noen med erfaringer på 33kwh versjonen?
tirsdag 03. august 2021, klokken 17:49
Kangooen vår har stått i ro noen dager nå og jeg sjekket hvilespenning på 12 volt batteriet for å se hvor mye den bruker hver dag.  0,12 Volt dropp synes jeg er mye på 3 dager hvis ikke batteriet er svakt fra før av.  Det burde det ikke være på en så ny bil. Strømtrekket var under 0,1 A og det er vel normalt. Forøvrig er det god ladekapasitet på inverteren fra hovedbatteriet. Den ga 30 A, 14,4 Volt  til batteriet i tillegg til strømmen for drift av lys og alt annet.   Inverteren burde kople inn selv av og til for å fylle opp 12 v batteriet.  Gjør den det på andre El. biler?
#20
Kangoo / Sv: Noen med erfaringer på 33kwh versjonen?
torsdag 29. juli 2021, klokken 10:00
Kjørte Kangooen endel mil nå etter bremseoverhalingen. Den var høyere på bremsepedalen og bremsene var mer effektiv. Burde krevd overhalingen på garantien, men det går mer tid til det enn å fikse de selv.
#21
Kangoo / Sv: Noen med erfaringer på 33kwh versjonen?
lørdag 24. juli 2021, klokken 20:00
Årsaken til bremsevirkning kun på innsiden av skiven var for stor frikjson mellom bremseklosse og calipper. Calipper var korrodert i kontakten med klips og bremseklosse og hadde låst klossen fast. Ingen smurning på delene samt lite og treg grease på glidebolt. Det er viktig at klipsene er smurt både på over og underside for å unngå den galvaniske korrosjonen mellom stål og støpejern samt å få klossene til å gli i sporet.    Rådet med å bremse hardt av og til, hjelper ikke mot denne korrosjonen.   Egentlig burde det vært forbud mot å ha skivebremser bak på  elbiler i Norge med mye veisalting pga at de krever hyppig vedlikehold og er for åpen i konstruksjonen.
#22
Kangoo / Sv: Noen med erfaringer på 33kwh versjonen?
fredag 23. juli 2021, klokken 18:24
Tok en titt på bremsene i dag.  Ble misfornøyd da jeg så at bremsene bak slites bare på innsiden av skiven.  Ikke et uvanlig problem siden enten er klaringen for trang mellom klosser, klips og calipper eller så er kontaktflaten mot klips korrodert og har hevet klips slik at klosser ikke lenger går tilbake etter bremsing.  I tillegg så kan glideboltene være uten smurning og ikke gi den vandring som kreves for at utsiden av skiven skal bli bremset.  Hva årsaken her er, ser jeg på i morgen. Her i Bergen ruster bilene kjapt dersom det er ubehandlet eller tynt belegg og det ser jeg har utviklet seg på den korte tiden bilen har vært i bruk.  Både nav og opphengs arm hadde begynnende rust.
#23
Kangoo / Sv: Noen med erfaringer på 33kwh versjonen?
onsdag 21. juli 2021, klokken 23:11
Den er kjørt nå 4253km  med forbruk på 1009 kwh.  Det gir 14 mil rekkevidde med 33kwh batteri i snitt siden
i høst.  Kjørekomputeren viser average 15,9kwh/100km for de siste kjøreturene.  Kjøring mest i byen her og til hytten rett utenfor Bergen. 
#24
Kangoo / Sv: Noen med erfaringer på 33kwh versjonen?
tirsdag 20. juli 2021, klokken 08:29
Kort versjon  4,66m  5 seter.  Kr. 199` og den var kjørt 3400km.  Den var helt ok uten noe å pirke og prute på.
#25
Kangoo / Sv: Noen med erfaringer på 33kwh versjonen?
søndag 11. juli 2021, klokken 20:19
Godt fornøyd fremdeles med Kangooen.  Litt få trinn på luftviften og overrasket over bruk av H4 lyspærer med glødetråd i frontlys på en 2020  modell. Er imponert over hvor godt den regenererer på tross av liten motor.  Stabil på fart opp til 100 og grei cruise kontroll.  Forbruk 15,9 kwh/100 km og 87,4 kjørte km.
#26
Kangoo / Sv: Noen med erfaringer på 33kwh versjonen?
fredag 09. juli 2021, klokken 21:57
Kjøpte min 2020 Kangoo i går.  Godt fornøyd med den etter å ha kjørt rundt i byen 8 mil.  Overaskende god fjæringskomfor.  Kjørt mange år med gamle Berlingo og Partner. Kom på hytten og fikk ikke ladingen igang før jeg snudde schuko støpslet 180 grader.  Kjørt ca 8 mil og har ca 55% igjen.    Nokså snodig men jeg har 15 volt ubalanse i forhold til jord.  Kommer med mer  info etterhvert.




© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA