Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - feistydolphin

#31
Skibum 👍
#32
Skibum, hvorfor bytter du fra i-pace?
#33
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Link til konfiguration i Østrig.
torsdag 25. mars 2021, klokken 15:55
Takk for tipset!  :+1:
#34
Kom til å tenke på Teslabjørn sine camping-tester, der han konsekvent isolerer panoramataket på bilene han tester, og varmetap til taket under vinterkjøring. Kanskje solcelle-taket kan sees som en liten dobbel bonus ift rekkevidde dersom alternativet er panoramatak, som verken høster energi fra solskinnet eller isolerer like godt mot kulda? Bare en tanke :)
#35
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 vs TMY
onsdag 24. mars 2021, klokken 13:29
Sitat fra: MT på onsdag 24. mars 2021, klokken 13:10
Ser det er en del av dere som har Model 3 og vurderer å gå over til Ioniq 5.
Hva er hovedargumentene for dette? Sitter på reservasjon med fordelaktig pris på Model Y og fått tilbud om P45, men det slo meg plutselig inn at Ioniq 5 ikke er så ulik Model 3?
TM3 og I5 var hovedalternativene for min del, men ligger an til at det blir I5 pga ingen fantombremsing, fleksibelt og romslig interiør, V2L, 800v lading, stor bakluke. Håper savnet etter rekkevidde og ladenett ikke blir stort. Liker virkelig designet på TM3, den er i mine øyne en nærmest perfekt elbil.
#36
Sitat fra: mfd på tirsdag 23. mars 2021, klokken 19:57
Litt off-topic.. Er skjermene litt blasse?  Syns liksom ikke kontrasten virker helt god (ja jeg vet det er prototyper - men likevel)
På en av de koreanske videoene ble det kommentert at skjermene tilsynelatende var av ulik sort. IPS på det ene og VA på det andre, eller noe i den stilen. På en måte gir det jo mening at den som er touch er litt annerledes, men forhåpentligvis fremstår de mer OLED-aktig og like på den ferdige bilen. Har kjørt litt Ioniq, og hadde ingenting å utsette på noen av skjermene der (skjønt infotainmentskjermen var bare "ok"), og dette kan vel ikke bli verre :)
#37
Hyundai Ioniq 5 / Sv: P45 vs Enyaq iv80x
tirsdag 23. mars 2021, klokken 13:40
Sitat fra: TerjeFjern på tirsdag 23. mars 2021, klokken 12:56
Hva er forskjellen mellom P45 sin spesifikasjon og såkalt Matrix-lys?
IQ.Light / LED Matrix kan kjøre fjernlys på deler av synsfeltet, mens de delene der det befinner seg f.eks. en motgående bil blir blendet ned. Hyundai sin løsning slår av hele fjernlyset når det kommer motgående trafikk, og slår det på igjen etterpå. Min forståelse iallefall :)
#38
Sitat fra: hoffweb på tirsdag 23. mars 2021, klokken 09:17
Sitat fra: Berntolav på tirsdag 23. mars 2021, klokken 08:36
Den vikigaste grunne til at eg skreiv under no er at vi veit at bilen kommer i Mai/juni.
Fikk du noen garanti fra forhandler på dette? Jeg venter egentlig på en Tesla Model Y, men var heldig og fikk igjennom reservasjon av Ioniq 5 så vurderer å i hvert fall ha denne frem til Y'en kommer, men er jo ikke interessert om Ioniq'en blir forsinket og ikke kommer før slutten av året - skulle gjerne visst om det er mulig å komme seg ut av kontrakten med Hyundai om det blir forsinkelser, før man signerer noe. Det hele kommer også litt an på hva jeg får i innbytte for den gamle Mazdaen, usikker på om forhandler kommer til å gi noen god pris siden man jo har vært "så heldig" å være blant de første med "Project 45".
Min forhandler virker ganske trygg på utlevering juni/juli... Ikke hørt noe om mai.
#39
Hyundai Ioniq 5 / Sv: P45 vs Enyaq iv80x
mandag 22. mars 2021, klokken 14:50
Er det antydet noe om pris på ID4 4wd / GTX?
#40
Hyundai Ioniq 5 / Sv: P45 vs Enyaq iv80x
mandag 22. mars 2021, klokken 12:53
Ladetida er nærmest en deal breaker for meg med Enyaq, vi er ganske ofte på langtur, og å kunne stoppe veldig kort bare for å lade og så kjøre videre er en stor gevinst for I5.

Og så er jeg ikke helt overbevist av VAG sin infotainment-løsning. Har bedre inntrykk av Hyundai der. Plattformen og bilen som helhet synes jeg også virker klart mer moderne på I5.

Mangel på LED Matrix og rails er de største ulempene med I5 for min del. Pdd ligger det an til ny I5 til sommeren...
#41
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Rekkevidde wltp
torsdag 18. mars 2021, klokken 15:24
Sitat fra: ElAlf på torsdag 18. mars 2021, klokken 12:40
Har bestemt meg for at 20 tommer ikke får være noen showstopper. For øvrig ble det også informert om at dekkene som følger bilen er spesialbehandlet fra fabrikk for å være ekstra stillegående.

Men vinterfelgene skal være 19 tommer - det er også på vinteren at rekkevidden blir et mer følsomt tema tenker jeg. Ioniq 5 kan for øvrig ikke bruke 18 tommer - om noen måtte lure..

Stiller meg 100 % bak dette resonnementet... selv om det er litt frustrerende å gi slipp på litt rekkevidde for noe jeg ikke bryr meg noe særlig om. Får bytte til 19" sommerhjul etterhvert hvis det ikke blir til å leve med. Det går nok greit. Lyst på bil til sommeren ;-)
#42
Hyundai Ioniq 5 / Sv: IONIQ 5 Transmission Disconnector
søndag 14. mars 2021, klokken 12:05
Om Palisade Snow Mode i Hyundai-video:
https://youtu.be/tmCJwgymll0
#43
Hyundai Ioniq 5 / Sv: IONIQ 5 Transmission Disconnector
søndag 14. mars 2021, klokken 12:01
Ioniq 5 har jo et lite hjul på rattet for å velge drive mode. Går det an å håpe på en Snow Mode, som Palisade har?
https://m.youtube.com/watch?v=XjIcckrm3aQ
#44
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Videoer og bilder
fredag 12. mars 2021, klokken 12:11
 :+1: :) Det er jo fint å utnytte de flatene som er. For min del er ikke panoramatak noe must, så bare kjekt at dette følger med på P45.
#45
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Siste nytt om reservasjon av intromodell
torsdag 11. mars 2021, klokken 16:59
Takk for info! Høres veldig positivt ut med tilpasset takstativ, når det først ikke er en løsning med rails.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA