Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Thomas Lund

#16
Model S 2013 - 2022 / Sv: Første elbil, 2016 90d eller 2017 100d?
tirsdag 03. september 2019, klokken 17:00
Det gikk fort, og en 2018 Model S 100d er kjøpt og hentes imorgen.

Er det noe jeg burde gjøre med en gang, både bil spesifikt og lade messig utenfor Supercharger nettverket? Annet en å deaktivere mobile connection(?), factory reset og melde inn til tesla at jeg har kjøpt den så jeg kan få den opp i appen?
#17
Model S 2013 - 2022 / Sv: Første elbil, 2016 90d eller 2017 100d?
mandag 02. september 2019, klokken 19:53
Takk for masse gode svar.
Tror jeg går for 100d, bare for å ha muligheten for mest mulig rekkevidde.

Da er det bare å komme seg ut å prøvekjøre/kjøpe bil  :)
#18
Model S 2013 - 2022 / Sv: Første elbil, 2016 90d eller 2017 100d?
mandag 02. september 2019, klokken 14:43
Jeg bor i Lillestrøm og vinter turene går stort sett enten til hytte i Valdres eller Spåtind, begge på ca 900moh
#19
Model S 2013 - 2022 / Sv: Første elbil, 2016 90d eller 2017 100d?
mandag 02. september 2019, klokken 14:16
Det var overraskende kort rekkevidde vinterstid.

Hvordan et det med kostnader tilknyttet kart, Spotify, oppdateringer og sånt?
Et det et løpende kostnad eller noe Tesla dekker?
#20
Model S 2013 - 2022 / Sv: Første elbil, 2016 90d eller 2017 100d?
mandag 02. september 2019, klokken 09:58
Sitat fra: Sandvika på mandag 02. september 2019, klokken 08:16
La oss gjøre dette enkelt.
Supercharging koster 1,7kr
Osv osv...
Bilen(e) med gratis lading er billigere en 100d uten gratis lading. Jeg også skjønner jo at gratis super lading er verdt 100 000,- for meg...
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 02. september 2019, klokken 09:09
Har hatt en S90D fra 2016. Nydelig bil med null feil i mitt eie.
Med S90D ville jeg regnet ca 30 mil vinter og 40 mil sommer som nøktern rekkevidde.
Med gigantisk takboks og 150km/t på motorveien kan den erfaringsmessig presses ned i 26 mils rekkevidde på sommeren. Eller over 55 mil rekkevidde i jevn 60-70 sone kjøring.
Om du har behov for å gå opp til 100D må du selv vurdere :)

Masse mere nyttig info...
Takk for godt svar.

Hva slags rekkevidde er det på en 100d om vinteren?
#21
Model S 2013 - 2022 / Første elbil, 2016 90d eller 2017 100d?
mandag 02. september 2019, klokken 07:42
Som tittelen avslører, vurderer jeg sterkt å kjøpe meg en model S. Innenfor mitt budsjett så kan det virke som en 90d fra 2016 eller en 100d fra 2017 er det jeg har å velge mellom.

2016 modellene har jo gratis super lading, noe jeg liker tanken av.
Mens 2017 modellen har større batteri, lengre garanti, men koster også vesentlig mere.
På de jeg ser på skiller det rundt 100 000,-

Er det noen endringer som er gjort (utover batteriet) som har stor betydning?

Er mye på hytteturen i helgene, sommer som vinter (ofte med takboks)
Hvordan er den reelle rekkevidden på disse bilene sommer og vinter?
Hvilken utgave skal man gå for?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA