Noen som har fått med seg om Model Y får hengerfeste og luftfjæring?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Tunk på onsdag 13. mars 2019, klokken 09:06
Tok en måling med appen fra Svenska arbätsmiljöverket. Kjørte i 110 km/t på tørr bar asfalt ved Sande i Vestfold. Målte da støyen i min LR, 18" Nokian r3 med hjulkapsler til 61,7 db(tilsvarer normal samtale) i hodehøyde mellom fører/passasjer. Opplever bilen som stille. Blir spennende å se hvordan det blir med sommerdekk.
Lurer forøvrig på om det er forskjell på støy med og uten hjulkapsler. Har aldri tenkt over det men luftmotstand/turbulens lager støy og iom at de skal gi 10% bedre rekkevidde med kapsler kan det jo hende at de påvirker støyen i positiv retning.
Sitat fra: olavxxx på torsdag 07. mars 2019, klokken 18:33Sitat fra: el-sprell på torsdag 07. mars 2019, klokken 18:28Fins flere tester som viser det (med motorvei/langkjøring). Men er det kort kjøring i Norge om vinteren er som regel forbruk på eTron og iPace minst 10-20 prosent høyere enn X under blandet bruk. Så har de da 84 kWh tilgjengelig mot 98 på X100D. Så X90D går vesentlig lenger.Sitat fra: olavxxx på torsdag 07. mars 2019, klokken 18:20
iPace/eTron går ca 40 prosent kortere enn X100D.
S100D går lenger enn X100D.
3LR er vel ca som S100D
40%? Hmmm... Blir spennende å teste dette i praksis:)
Men klart kjører man bare i 30 sonen blir det mindre forskjeller, mye av årsaken er valg av mototer og mye luftmotstand i eTron og iPace. Tesla kan coaste på en motor når man ikke akser.
Sitat fra: gr på torsdag 07. mars 2019, klokken 13:28Sitat fra: Imagine på torsdag 07. mars 2019, klokken 11:42Jeg har en fossilkonvertert VAG og en Tesla, og vet hvilken som oppleves mest som fort-og-gæli av de. Det er også et par nye biler fra erfarne produsenter, som sliter med uferdig software og forsinkelser. Tror nok det er flere enn Tesla som haster for tiden, uten at andre går rundt og kaller de fort-og-gæli av den grunn. Må nivået her inne virkelig være der?
Det blir selvsagt spennende. Men som kjøper av en Audi forventer man jo litt mer enn som kjøper av en fort-og-gæli-bil som Tesla.
Sitat fra: Crown på onsdag 06. mars 2019, klokken 20:06Sitat fra: el-sprell på onsdag 06. mars 2019, klokken 19:42
Fått bekreftet produksjonsuke 14 fra selger i dag.
Ny bil på mai-veier blir stas
(Kønummer 15xx, bestilte et par dager etter salget åpnet).
Edit: Til info så er dette en Exclusive med soft close og hengerfeste montert på fabrikk. Ser ut til at dette ikke fører til forsinkelser lengre.
Veldig spesielt egentlig... det er jo veldig mange, meg inkludert, som skydde det som pesten for å få bilen før. Blir spennende hva for en produksjonsuke jeg får, Exclusive uten forlengende alterativer, kønummer 12xx og bestillling ca en uke etter åpning.
Sitat fra: forzaman på onsdag 06. mars 2019, klokken 20:15
Bestilte Exclusive+++ i slutten av januar, med fabrikkmontert hengerfeste. Kønummer 8x. Går i produksjon til uka (uke 11). Så forhåpentligvis bil i hende før påske
Sitat fra: trd-73 på onsdag 06. mars 2019, klokken 20:22
Når fikk du vite at hengerfeste ikke gav forsinkelse? Jeg mener vi andre ble jo anbefalt å gå for norskmontert hengerfeste for å unngå forsinkelse. Jeg lurer bare på hvorfor du likevel bestilte fabrikkmontert?
Sitat fra: Imagine på onsdag 06. mars 2019, klokken 20:05Sitat fra: el-sprell på onsdag 06. mars 2019, klokken 19:42
Fått bekreftet produksjonsuke 14 fra selger i dag.
Ny bil på mai-veier blir stas
(Kønummer 15xx, bestilte et par dager etter salget åpnet).
Edit: Til info så er dette en Exclusive med soft close og hengerfeste montert på fabrikk. Ser ut til at dette ikke fører til forsinkelser lengre.
Se det du - de brukte vel et triks med hengerfestet for å få unna lanseringsmodellene - som blant annet jeg gikk fem på ;-)
Men er strålende fornøyd med limited. Gleder meg stort nå.
Sitat fra: knut.aulie på fredag 01. mars 2019, klokken 21:58Sitat fra: el-sprell på fredag 01. mars 2019, klokken 20:48Fra RivianSitat fra: knut.aulie på fredag 01. mars 2019, klokken 20:36Sitat fra: Crown på fredag 01. mars 2019, klokken 19:15Ser det fokuseres en del på dette og tydeligvis kan E-tron kjøre bratt både opp og ned. Men den er VEELDIG tung og lang, tror jeg ville satt pengene på I-Pace i en skikkelig krevende offroadløype.
SUV med tildels gode terrengegenskaper som e-tron.
Nå er ikke dette det viktigste poenget i forhold til vanlige familiebiler, men det nevnes stadig.
Personlig så vil Rivian SUV være et godt alternativ som både frakter hele familien og kan komme frem der andre stopper.
Ser vi den på veien i Norge før om 2-3år? Vekten blir vel den samme som E-tron/Model X?
Sitat fra: knut.aulie på fredag 01. mars 2019, klokken 20:36Sitat fra: Crown på fredag 01. mars 2019, klokken 19:15Ser det fokuseres en del på dette og tydeligvis kan E-tron kjøre bratt både opp og ned. Men den er VEELDIG tung og lang, tror jeg ville satt pengene på I-Pace i en skikkelig krevende offroadløype.
SUV med tildels gode terrengegenskaper som e-tron.
Nå er ikke dette det viktigste poenget i forhold til vanlige familiebiler, men det nevnes stadig.
Personlig så vil Rivian SUV være et godt alternativ som både frakter hele familien og kan komme frem der andre stopper.