Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - lars667

#706
Elbiler i media / Sv: Rekkeviddetest Motor.no
onsdag 29. januar 2020, klokken 13:30
Ser ut til at e-Golf seiler inn på sisteplass :-(
#707
e-Golf / Sv: Rekkeviddetap med 17" dekk?
mandag 27. januar 2020, klokken 09:43
Med den begrensede rekkevidden til e-Golf klarer jeg personlig ikke å la rekkevidden komme i andre rekke pga. estetikk. Heldigvis synes jeg Astana-felgene ser helt fine ut, og har nå fått det på vinter også hehe.
#708
e-Golf / Sv: Rekkeviddetap med 17" dekk?
lørdag 25. januar 2020, klokken 18:16
Tenker du vs standard 5 eikers alufelg eller Vs astana?
#709
Zoe / Sv: OBD 2 plugg - Vil denne pluggen funke?
torsdag 23. januar 2020, klokken 21:24
Gi gjerne tilbakemelding om den funka!
#710
e-Golf / Sv: E-golf utstyrspakke
torsdag 23. januar 2020, klokken 13:28
Hva var det som manglet på din ikke-exclusive?
#711
Elbilen i Samfunnet / Sv: Ekspert spår priskrig på elbil i Norge
tirsdag 21. januar 2020, klokken 10:27
Sitat fra: ProsjektX på mandag 20. januar 2020, klokken 15:28
Sitat fra: lars667 på mandag 20. januar 2020, klokken 14:54
I følge Møller-selger selges kampanjebilene nå til omtrent til kostpris. Kanskje en sannhet med modifikasjoner.
Vel, de kan jo faktisk selges langt under kostpris, og enda blir det et positivt bidrag i regnskapet til VAG! Det er jo det som er situasjonen nå i 2020 og utover

Ja, skjønte det. Men vet ikke om det er dette som er saken med Møllers kampanjer på e-Golf i dag? Er det tilsvarende kampanjer i andre land? Det blir spennende å se. Det er kanskje ikke urealistisk at EU-kravene også blir enda strengere hvis det er så lett å etterkomme dem som å selge noen skarve elbiler med tap?
#712
e-Golf / Sv: E-golf utstyrspakke
mandag 20. januar 2020, klokken 21:12
Sannsynligvis jeg som har blingsa mellom e-Golf og GTE eller noe, ev. bare søkt på "e-golf" i søkefelt på Finn.
#713
Elbilen i Samfunnet / Sv: Ekspert spår priskrig på elbil i Norge
mandag 20. januar 2020, klokken 14:54
Ja, var forsåvidt slutten av 2018, men greit nok. Forventa jo ikke at den skulle holde seg veldig, men forutså ikke den dumpinga som kom mens bilen fortsatt ruller av samlebåndet. Det er mulig det er helt vanlig, men du har ingen leveringsklar erstatter ennå. I følge Møller-selger selges kampanjebilene nå til omtrent til kostpris. Kanskje en sannhet med modifikasjoner.
#714
e-Golf / Sv: E-golf utstyrspakke
mandag 20. januar 2020, klokken 12:58
Akkurat. Mener jeg har sett noen litt pimpa e-Golfer med det, trodde det var importbiler.
#715
e-Golf / Sv: eGolf bruktpris og salgstid
mandag 20. januar 2020, klokken 12:43
Det er relevant fordi det fortsatt er mange som synes e-Golf er en appellerende bil. Det at de avslutter produksjonen av en bil pga. utvikling betyr ikke nødvendigvis at etterspørselen frafaller. Hvis rekkevidde er eneste faktor for folk som ser seg om etter elbil, vil nok e-Golfen falle som en stein i pris når ID3 kommer. MEN det er fortsatt mange grunner til at endel folk sannsynligvis vil foretrekke en e-Golf. ID.3 vil være en vesentlig dyrere bil enn e-Golfen med dagens priser hvis en vil ha tilsvarende utstyr. Mange liker det faktum at e-Golfen ikke skiller seg ut fra vanlige biler, har en lang historie med god deletilgjengelighet. Mange er redde for å kjøpe førstegenerasjon av noe osv. osv. Så det at kjerra fortsatt selger godt sier litt om at den kanskje vil holde seg i bruktbilmarkedet noen år til.
#716
e-Golf / Sv: eGolf bruktpris og salgstid
mandag 20. januar 2020, klokken 09:27
"Med alt" inkluderer dynaudio og blabla? :D
#717
e-Golf / Sv: eGolf bruktpris og salgstid
mandag 20. januar 2020, klokken 08:33
Ja, som sagt har nok selger et betraktelig større verditap enn 55'. Men jeg tror ikke du får så mange nye e-Golfer med fullt utstyr til 285' inkl vinterhjul. Uten kanskje? De dumpet jo prisene for et snaut år siden, så de/vi som kjøpte før det er jo litt fucka hehe.  :'(
#718
e-Golf / Sv: E-golf utstyrspakke
mandag 20. januar 2020, klokken 08:28
Nå er jeg i prosessen med å bytte til en "exclusive"-bil. De kampanjene som reklamerer med dette ser ut til å ha f. eks.
- keyless (også standard nå, mener jeg)
- skinnseter
- active info display
- dynamiske led framme/acc/ryggekamera/sikkerhetspakke tror jeg
- sota vinduer bak b-stolper (standard tror jeg)

Du kan ikke regne med at de har (spesifisert hvis de har det):
- ambient lighting
- dynamiske baklykter
- trådløs lading/mobilfunksjoner
- dynaudio
- soltak (er det noen norsksolgte som har det?)

Hvis du ser på prisliste hos VW så ser det ikke ut til at keyless er standard for tiden, men ut fra det de har sagt på Møller virker det sånn, for de leverer selv de enkleste e-Golfene med Keyless nå.

Prisliste som inkluderer info om standardvalg for exclusive og standard:

https://www.volkswagen.no/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/no/priser-og-brosjyrer/e-golf/Volkswagen-e-Golf-prisliste.pdf
#719
Kjøpe elbil? / Sv: Ulyder i 55 e-tron
lørdag 18. januar 2020, klokken 11:05
Kan ikke huske den lyden fra prøveturen min med e-tron, i alle fall. Mulig jeg ikke hørte godt nok etter, men pleier å være var på smålyder. Det var dog grovt vinterføre.
#720
Elbilen i Samfunnet / Sv: Ekspert spår priskrig på elbil i Norge
fredag 17. januar 2020, klokken 08:33
Vi skulle nok sittet på gjerdet vi som slang oss på bølgen siste året. Det var i alle fall verste tidspunkt for å kjøpe seg elbil i mellom/lavsjikt, nå er vi sikkert stuck med bilen vi valgte i noen år. Men blir det virkelig slik? Hvor lenge kan bilfabrikantene dumpe nybiler uten at det går på tilliten løs hos kundene? VW har tidligere kunnet smykke seg med høy andrehåndsverdi. Akkurat det er vel allerede en vits blant elbilkjøpere. Det er skummelt å kjøpe seg nybil med masse lån på når du vet at den kan selges til under innkjøpspris om noen uker. Betyr det ikke også litt for produsentene at bankene ser at det er sikkerhet i en bil? Jeg vet ingenting om hvordan dette fungerer, men en må nesten velge å tro at produsentene også har mye å tape på en slik rasering av andrehåndsmarkedet. Det vil jo igjen føre til at folk ikke kan ta nybillån.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA