Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - batterimannen

#1111
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf E+ eller TM3?
onsdag 09. januar 2019, klokken 15:04
Får den nye  Leaf elwktrisk justerbare seter og minnefunksjon?
#1112
Forhåpentligvis får vi vite det i morgen? Bare å smøre seg med Vaselin og tålmodighet.
#1113
XC40-EV / Sv: Volvo XC40/C40/40.1-40.2
mandag 07. januar 2019, klokken 20:58
Sitat fra: knut.aulie på mandag 07. januar 2019, klokken 18:03
Sitat fra: Cral på mandag 07. januar 2019, klokken 07:59
Knut, er du *helt* sikkert på det?

Det er jo ikke mer enn et par mnd siden Volvo snakket om XC40 Ev, og det ikke samme bilen som Polestar 2...
Er ikke *helt* sikker, men mener dette bestemt etter at jeg har hørt en lang podcast med adm dir for Volvo Norge

#1114
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 60kwh lansering når?
mandag 07. januar 2019, klokken 17:54
Sitat fra: Bjoris på mandag 07. januar 2019, klokken 16:12
Sist rykte er at det blir åpnet for bestilling onsdag. De kunne iallefall ikke levere ut nye biler onsdag og torsdag pga at de skulle ha tid til å registere nybestillinger på 60 så da så:)

Da registrerer man seg direkte hos forhandler? Er en sånn avtale bindende helt fra start, i motsetning til reservasjoner hos de andre merkene?
#1115
Sitat fra: Splash på mandag 07. januar 2019, klokken 12:17
Chademo er bekreftet. Men det finnes allerede to tråder om dette temaet. Ta det der.

Hvordan kan CHAdeMO være bekreftet når 60 kwh ikke er offisielt bekreftet eller lansert? Det er noen bilder av en 60 kwh som hurtiglader med CHAdeMO. Kunne hende de ombestemte seg i siste liten (og skylder på en korrupsjonssak for å utsette lansering). Det er ikke sannsynlig, så jeg regner med at det blir CHAdeMO.

For meg er det en ulempe at det ikke er CCS, som alle andre satser på, men i fjor var Leaf den mest solgte bilen i Norge. Kommer de nye utgavene med riktig pris, så kommer de fortsatt til å selge som hakka møkk. Da er jeg ikke så redd for ladesystemet i de årene jeg eventuelt ville beholdt bilen. Er som sagt pris og ikke ladesystem som bestemmer her.
#1117
XC40-EV / Sv: Volvo XC40/C40/40.1-40.2
søndag 06. januar 2019, klokken 16:26
Ser flere nettaviser skrev fra sommeren og utover høsten i fjor at Volvo skulle åpne for reservering av helelektrisk XC40 -rett over nyttår-. Nå føler jeg at rett over nyttår er her, men fortsatt ingen informasjon om når reservasjon blir mulig. Noen andre som har sett eller hørt noe? 
#1118
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 60kwh lansering når?
fredag 04. januar 2019, klokken 15:43
Ser ut til at Nissan Norge bekrefter at 60 kwh blir lansert i løpet av måneden, og de forventer levering i løpet av H1 2019.

https://m.nettavisen.no/motor/na-avdukes-endelig-nissan-leaf-med-60-kwh-batteri---og-tesla-apner-salget-for-model-3/3423576011.html
#1119
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 60kW kan bestilles nå!
fredag 04. januar 2019, klokken 13:00
Ser at BNH har lagt ut mulighet for å reservere hos dem. Er det noen som vet om det blir felles lister, eller om det blir bare egne lister hos div forhandlere?
Noen forhandler i Oslo Bærum som ambefales?
#1120
ID.3 / Sv: VW i.d Neo tråden
onsdag 26. desember 2018, klokken 14:02
La inn mailen min på VW sine sider, for å få mail når de går ut med mer info om I.D. Neo. Ikke at jeg regner med å få info noe raskere enn de som kommer fra nyhetsartikler eller ryktebørsen, men mer i tilfelle jeg skulle gått glipp av oppstart for reservering etc. om det blir travelt på hjemmefronten... eller noe 

http://skjema.volkswagen.no/cn/ahxfj/id_info
#1121
DS 3 Crossback E-Tense / Sv: DS 3 Crossback
mandag 24. desember 2018, klokken 21:41
Hvis man ikke kan forvente å få den før 2020 og de begynner å strekke prisantydning videre oppover, så begynner jeg å helle mot Leaf 60, eventuelt I.D. Neo...

– Per i dag har vi 1600 på reservasjonsliste, som har betalt 3333 kroner, sier Stian Gihle, PR- og informasjonsansvarlig for DS.

Det er ventet noen få biler hit på tampen av 2019, mens den store utrullingen tar til i starten av 2020.


https://www.rb.no/bil/elbil/forbrukertips/elbilene-som-er-rett-rundt-hjornet/s/5-43-953091

#1122
ID.3 / Sv: VW i.d Neo tråden
lørdag 22. desember 2018, klokken 20:06
Sitat fra: Gnist på lørdag 22. desember 2018, klokken 19:42
Sitat fra: Magnus Hansen på lørdag 22. desember 2018, klokken 17:42
550km WLTP rekkevidde er selvfølgelig ikke mulig med 62kWh

Ryktet sier at 550 km WLTP først er med den største batteripakka som ikke leveres før Q4 2020.

Ryktet sier også at det da kommer 4WD på Neo.

Ser at de sier at batteriet skal være langt og flatt som en sjokoladeplate, så det skal være mulig å dele cellene på en måte som gjør det enkelt å implementere både 2WD og 4WD...
#1123
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 60kW kan bestilles nå!
onsdag 19. desember 2018, klokken 12:26
Sitat fra: Up_&_Away på onsdag 19. desember 2018, klokken 08:40
Tråden bør ABSOLUTT skifte heading - dette er misvisende!!!

Har tenkt på det samme selv mange ganger  :police:
#1124
ID.3 / Sv: VW i.d Neo tråden
tirsdag 18. desember 2018, klokken 21:40
Sitat fra: daktari på tirsdag 18. desember 2018, klokken 21:15
Auto Express har også testet en prototyp . https://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/golf/105543/new-volkswagen-id-prototype-review

2 ting jeg stusser på, bortsett fra prisen:
Hvordan kan du si den er større en Passat innvendig når bagasjerommet er som en Golf, og ingen frunk? På bildene sitter da føreren midt i bilen, og den er bare 4,25 lang. Pen profil har den hvertfall.

Det andre er rekkevidden. De oppgir 48, 55 and 62kWh. "It translates to a range of 205 miles up to a maximum of 341 miles." Så med en moderat økning på 14 kWh får man hele 60% lenger rekkevidde, eller 21 mil ekstra? For godt til å være sant (eller NEDC) eller renspikka jug for å få folk til å avvente elbil-kjøp?

De har oppgitt 330, 440 og 550 km i WLTP for I.D Neo. Litt rart om de får så stor økning i km med så lite ekstra økning i batteristørrelse.
#1125
ID.3 / Sv: VW i.d Neo tråden
mandag 17. desember 2018, klokken 19:02
Sitat fra: knut.aulie på mandag 17. desember 2018, klokken 18:24
For å ha noen kritiske innspill også.

Det som virker som kan være utfordringer ut fra info i denne tråden er lydisolering som en tester beskrev som noe de må jobbe videre med. Samt temperaturkontroll på batteriet. Tester sa de hadde valgt Afrika som testbase for å gi best mulig forutsetninger. E-Golf har jo seriøse utfordringer på ladehastighet i kulde, så her er et felt de trenger å bedre seg på.

I den ene videoen som ble postet med han tyskeren som prøver å snakke engelsk så sier han at de testet kulde i Sverige og varme i Sør-Afrika.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA