Får den nye Leaf elwktrisk justerbare seter og minnefunksjon?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: knut.aulie på mandag 07. januar 2019, klokken 18:03Sitat fra: Cral på mandag 07. januar 2019, klokken 07:59Er ikke *helt* sikker, men mener dette bestemt etter at jeg har hørt en lang podcast med adm dir for Volvo Norge
Knut, er du *helt* sikkert på det?
Det er jo ikke mer enn et par mnd siden Volvo snakket om XC40 Ev, og det ikke samme bilen som Polestar 2...
Sitat fra: Bjoris på mandag 07. januar 2019, klokken 16:12
Sist rykte er at det blir åpnet for bestilling onsdag. De kunne iallefall ikke levere ut nye biler onsdag og torsdag pga at de skulle ha tid til å registere nybestillinger på 60 så da så:)
Sitat fra: Splash på mandag 07. januar 2019, klokken 12:17
Chademo er bekreftet. Men det finnes allerede to tråder om dette temaet. Ta det der.
Sitat fra: knut.aulie på søndag 06. januar 2019, klokken 18:36
Her for eksempel
https://www.tek.no/artikler/volvo-avslorer-tesla-model-3-utfordrer/454757
Sitat fra: Gnist på lørdag 22. desember 2018, klokken 19:42Sitat fra: Magnus Hansen på lørdag 22. desember 2018, klokken 17:42
550km WLTP rekkevidde er selvfølgelig ikke mulig med 62kWh
Ryktet sier at 550 km WLTP først er med den største batteripakka som ikke leveres før Q4 2020.
Ryktet sier også at det da kommer 4WD på Neo.
Sitat fra: Up_&_Away på onsdag 19. desember 2018, klokken 08:40
Tråden bør ABSOLUTT skifte heading - dette er misvisende!!!
Sitat fra: daktari på tirsdag 18. desember 2018, klokken 21:15
Auto Express har også testet en prototyp . https://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/golf/105543/new-volkswagen-id-prototype-review
2 ting jeg stusser på, bortsett fra prisen:
Hvordan kan du si den er større en Passat innvendig når bagasjerommet er som en Golf, og ingen frunk? På bildene sitter da føreren midt i bilen, og den er bare 4,25 lang. Pen profil har den hvertfall.
Det andre er rekkevidden. De oppgir 48, 55 and 62kWh. "It translates to a range of 205 miles up to a maximum of 341 miles." Så med en moderat økning på 14 kWh får man hele 60% lenger rekkevidde, eller 21 mil ekstra? For godt til å være sant (eller NEDC) eller renspikka jug for å få folk til å avvente elbil-kjøp?
Sitat fra: knut.aulie på mandag 17. desember 2018, klokken 18:24
For å ha noen kritiske innspill også.
Det som virker som kan være utfordringer ut fra info i denne tråden er lydisolering som en tester beskrev som noe de må jobbe videre med. Samt temperaturkontroll på batteriet. Tester sa de hadde valgt Afrika som testbase for å gi best mulig forutsetninger. E-Golf har jo seriøse utfordringer på ladehastighet i kulde, så her er et felt de trenger å bedre seg på.