Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Chimp

#46
BMW iX / Sv: BMW IX priser etter 1.1.2023
lørdag 07. januar 2023, klokken 13:50
Macan fossil er en ganske liten bil sammenlignet med ix . Cayenne ser ganske lik ut utvendig.

Carboy: har du  bakhjulsstyring på din ix40 ?
Lest at det bare er levert et titalls med dette, kanskje jeg bør legge litt ekstra penger i potten for å få dette - og bilen da forhåpentligvis holder seg bedre i pris
#47
BMW iX / Sv: BMW IX priser etter 1.1.2023
fredag 06. januar 2023, klokken 10:58
Sitat fra: daktari på fredag 06. januar 2023, klokken 08:28
Mye mer rekkevidde enn 100 km vel.
70 kWh vs 105 kWh netto. 55 kWh ekstra er jo 78% mer, så når iX40 går 200 km motorvei med skiboks på vinteren så får du ca 200 km esktra med iX50 med skiboks.

Utfordringen til iX40 er dårligere rekkevidde enn Enyaq/ID.4 men også dårlig svingradius, utvendig større og mindre praktisk bil, men uten mer innvenndig plass, garantert mindre bagasjeplass. Legg til rammeløse dører.

iX40 ligner sånn sett på e-tron 55, og bruktprisene der er ikke hyggelige.

Dette med 100-150 km tok jeg fra en eier på facebook, men det kan være feil.

Ser du har hatt id4 og ix40 og sånn sett vet mer om bagasjerom enn meg, men ut fra hva jeg visuelt har sett - og mål - så er bagasjerommet til ix40 større. 111 bred, 105 lang vs id4 som er 1m bred og 96,5 lang.
Høyden til hattehylle er i favør id4.

Ellers enig i at rekkevidde+størrelse tilsier at den skal få samme behandling på bruktmarkedet som e-tron.
Historisk sett så vil ix50 falle mer i kroner, gitt prosentvis samme fall, men ut fra at den er mer "moderne" så kanskje den holder seg bedre.

Alt vil til slutt avgjøres av kampanjeprisene. Hørte med en bilforhandler som sa at BMW har hårete mål for salg i år, og at det må kraftige kampanjer til for å prøve å nå dette i dagens marked.
#48
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / 2023 BMW ix1
fredag 06. januar 2023, klokken 05:55
Slettes
#49
Slettes
#50
BMW iX / Sv: BMW IX priser etter 1.1.2023
fredag 06. januar 2023, klokken 05:15
Jeg har en egeninteresse av utviklingen i den forstand at jeg pt har en ix1 som prises til ca 690. Veien opp til ix40 for antatt noenlunde lik rekkevidde virker liten hvis jeg går for en med ca 15-20k km på finn.
Alternativt må jeg på 1mill for ix50 men får da luft, firehjulsstyring, massasje og i noen tilfeller ventilasjon, de virker mer komplett utstyrt.. Mange av ix40ene mangler multifunksjonssetene. Og så får jeg 100-150km økt rekkevidde alt ettersom. I min hverdag betyr det 0 bortsett fra et par ganger i året hvor jeg klarer å lade. Men jeg er veldig glad i å sikre meg mot de kjipe opplevelsene en fredag eller søndag hvor jeg må stå i ladekø.

Dette, og tråden her, handler ikke om meg og mine behov. Men hvilken bil tror dere holder seg best i pris i et 1-2 års perspektiv?
#51
BMW iX / Sv: BMW IX priser etter 1.1.2023
torsdag 05. januar 2023, klokken 18:41
Er stadig flere av ix50 som ligger til 1MNOK, og kan ta utgangspunkt i at noen blir solgt under utropspris. Tror neppe vi ser lavere pris i år enn rundt 900-950, fordi ellers begynner bilene å bli veldig billige sammenliknet mot EQE(her vet vi riktignok ikke pris enda), ps3, volvo exc90. 2023modellene vil jo holde seg over 1 mill i pris. Og spent på hva slags kampanjer BMW eventuelt har å skilte med her.

En annen sak er ix40. Enkelte har beveget seg under 700. Fully charged får man rundt 750. Supercharged ble lagt ut i dag til 789. Her vet jeg ikke hva kjøpspris var, men tar jeg feil når jeg sier at ix50 er vi nå på 0-profitt eller kanskje noen titusen i profitt, mens ix40 er det et verditap på 50-100 på ett års tid?
#52
BMW iX / Sv: BMW IX priser etter 1.1.2023
mandag 02. januar 2023, klokken 15:40
Takk. Det betyr jo at prisen på ix40 og ix50 er justert ned, spesielt sistnevnte. Siden disse prisene er inkl mva og vektavgift
#53
BMW iX / Sv: BMW IX priser etter 1.1.2023
søndag 01. januar 2023, klokken 18:44
Noen som vet noe om prisutviklingen på bmw sine modeller fra 2023? Ix40 og ix50 mest interessant selvfølgelig.
#54
La ikke merke til alle skavanker på S-modellen. Enig i at denne ikke kan sammenlignes. Ingen vil ha liten NAVI :)
Edit: eller import.

Hadde selvfølgelig sett dette med litt bedre undersøkelser. Var litt rask og beklager det fordi argumentasjonen for at prisen var høy forsvinner litt nå.
Kan ikke sammenlikne to biler med så forskjellig km, men samtidig så gir det en viss pekepinn på hvor markedet skal
#55
Prisen din er nok litt høy gitt.

Se denne som er ett år nyere og mindre km:
https://www.finn.no/284996611
309 000, 2021mod

Eller denne som er veldig lavt priset, men ikke S og har litt høy km. Når man da må ut med nesten 100 mer for din...

https://www.finn.no/283035338
233 000, 2020mod

#56
Sitat fra: Egil S på onsdag 14. desember 2022, klokken 21:05
Ser ikke ut som markedet er så hett lengre.

Ligget ute 1,5 uke, satt ned prisen litt ettersom jeg la meg litt høyt til å begynne med.
Eneste jeg har fått tilbud om så langt er å bytte i hyttetomt i Lyngdal eller Lindesnes :)

Er det jula som har slått inn eller strømprisen, renteøkningene eller er ikke disse bilene så populære lengre?

Stresser ikke med salg.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=273176920

Det har ingenting med jul eller bilen å gjøre. Bilmarkedet døde litt i høst da det kom flere renteøkninger. Nå vil folk ha nok med å få endene til å møtes, da kjøper de ikke ny bil og selger heller ekstrabilen + nedskalerer bil nr 1. Ville ikke trodd på en bedring før renta snur, forhåpentligvis til sommeren
#57
BMW iX / Sv: BMW IX priser etter 1.1.2023
fredag 30. desember 2022, klokken 17:06
Sitat fra: Trond.m på søndag 18. desember 2022, klokken 16:33
@Carboy - Tror du eller vet du at BMW registrerer opp et stort antall iX50 før nyttår som det ikke er kontrakt på ?  I så fall er det rart at en kjent BMW forhandler kjøpte (ikke innbytte) min 6 mnd gamle 22 modell uten skinninteriør for 1040.000 i november.

BMW har ikke tradisjon for å selge nye utstillingsbiler vesentlig rimeligere enn fabrikkbestilte.

Ser ikke veldig mange godt utstyrte konkurrenter til rundt 1 mill. det nærmeste året fra Mercedes, men Q8 e-tron vil sikkert bli et alternativ selv om rekkevidden er kortere.

Det kan ikke ha vært et godt kjøp, med mindre de fikk solgt i høst. Du får nå godt utstyrt ix50 fc med div tillegg til 1 020 000 uten særlig kilometer
#58
BMW iX1 / Sv: Levering 2022
onsdag 28. desember 2022, klokken 15:50
Min er en av dem, men den står i Drammen og har gjort det i snart to uker. Er kaos der så de vet ikke når bilene kommer
#59
Fratrekk for utstilling på alle ja.
#60
Sitat fra: Taben på torsdag 22. desember 2022, klokken 12:46
Sitat fra: snakkesalig på torsdag 22. desember 2022, klokken 12:27
Sitat fra: snakkesalig på torsdag 22. desember 2022, klokken 09:17
I natt ble det lagt ut en splitter ny hvit YP i inventory til 582.662 (over 30.000 i rabatt).
En glipp eller tegn på at det er i ferd med å skje noe med prisene?

Ny inventory lagt ut nå med 30k avslag..
(TM3 RWD, 402.632)

Hei. Den ble solgt raskt, ny bil. Det stod at den var priset med prisavslag grunnet utstilt i butikk.

Hvordan er det generelt med slitasjen på disse? Jeg så et par Y LR dukke opp i inventory med samme rabatt, men slo ikke til. Tenkte at en utstillingsbil blir klådd mye på
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA