Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mohpet

#541
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Null kraft fra motorn - Kewet Citi-Jet 5
torsdag 07. oktober 2010, klokken 22:30
Godt poeng. Min er fra 2003 og har oppgradert shunt, mener å huske at bilen i dette innlegget er en 04 modell. Om alle de få bilene som ble satt sammen like før Buddy kom i 05 har oppgradert shunt vet jeg ikke.

Peter
#542
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Vinterpakke til Buddy
onsdag 06. oktober 2010, klokken 08:52
Det naturlige er vel å kontakte tidligere ElbilNorge vedr dette.

P
#543
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Null kraft fra motorn - Kewet Citi-Jet 5
mandag 04. oktober 2010, klokken 18:43
Leser i annen tråd at batteriene i denne bilen er gamle, og at det planlegges skifte snart. Jeg ville avventet feilsøk på dette til etter skiftet, da jeg tror det er en sammenheng. Jeg skiftet batterier i min Kewet etter nærmere 20' km, på kalde dager slet jeg med motorkraft i bakker. Med nye batterier var ikke dette tema lengre.

Kan også være noe med motorstyringen, men det må nesten vurderes etter batteriskiftet. Jeg hadde en sak i sommer med motorstyringen, denne måtte skiftes da jeg svært ofte mistet all kraft plutselig, i bakker når batteriene viste under 50%. Var også en kombinasjon med at motorstyringen ble vel varm i tett trafikk.

P
#544
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Alarm på Kewet Citi-Jet 5 - 2004 ?
mandag 04. oktober 2010, klokken 16:25
Ja, nye batterier skal løse dette.

P
#545
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Null kraft fra motorn - Kewet Citi-Jet 5
mandag 04. oktober 2010, klokken 16:23
Kewet 5 har ikke regenerering på bremsene. Om du holder inne bremsen med venstre fot og trykker på gassen med høyre rykker den til og bakenden går ned. Bremsen slår mao ikke ut motoren.

Peter
#546
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Mørkt på dashbord og ikke mulig a rygge
torsdag 16. september 2010, klokken 22:29
Takk. Er det annen viktig data enn km stand som blir borte om jeg foretar en slik resett? Snakket med Serviceavd hos Pure Mobility idag, de tvilte på at en total resett ville korrigere noe, hadde mer tro på at det var noe galt med selve displayet. Dette kan jeg jo teste med et nytt display mot Car Controlleren.

Bilen min har gått 50.000 km nå, men da det ble skiftet batterier i Bergen like før jeg kjøpte den for 3 år siden ble km teller resatt slik at den sto på ca 0 da men hadde gått 25.000 km. Jeg har kjørt 25.000 km på disse tre årene.

P
#547
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Mørkt på dashbord og ikke mulig a rygge
onsdag 15. september 2010, klokken 23:11
Idag skjedde det samme under kjøring igjen. Alt lys på dashbordet slukket. Da jeg kom hjem tok jeg ut pluggene fra car controlleren i rekkefølge 1-6, og satt tilbake i 6-1. Alt lys kom da tilbake på dashbordet.

Men: Km teller viser nå bare en masse rare tegn. De rørte på seg under kjøring, men har nå stabilisert seg til følgende 5 tegn: null - blank - strek nede og i midten - blank - strek oppe. Hva kan ha skjedd her og hvordan kan jeg utbedre dette? Jeg tok av og sprayet pluggene til CC med elektronikk kontaktspray, uten at dette hjalp.

Som en kuriositet; da dette skjedde sist og jeg fikk resatt CC på samme måte så forsvant 2000 km fra telleren.

Triptelleren ser ut til å virke som normalt. Sjekket inni dashbordet, det ser ikke ut til å være noen løse kontakter el.l. der heller.

Takk for alle svar!

Mvh Peter
#548
Enkle batterispørsmål / Sv: 2004 model Kewet City-Jet 5 med 8500km
onsdag 01. september 2010, klokken 11:55
Jeg kjører til daglig en slik bil, har hatt den i 3 år. Du må regne med å skifte batterier i løpet av høsten, før det blir for kaldt i været. Kommer selvsagt an på behovet ditt ift kjørelengde. Ny batteripakke koster ca 24' ferdig montert inkl mva.

Jeg er kjempefornøyd med min bil, har kjørt den ca 25' km på disse 3 årene.

P
#549
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Buddy og levetid på blybatteriene.
mandag 23. august 2010, klokken 21:47
Sitat fra: Rymegnal på søndag 22. august 2010, klokken 17:47
Hei!

Sitat fra: Elmo på lørdag 21. august 2010, klokken 11:59
Nå skal vi vel ikke ha annonser inne i de tekniske trådene men jeg drister meg allikvel til å referere til annonsen for nytt ladeprogram til Buddy http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=2764.0
Jeg har ikke peiling på Buddy selv, så om dette programmet til Rav4_EV har noe for seg må andre uttale seg om.

Jeg har tenkt på dette flere ganger,  Rav4_EV har nevnt at han har dette. Er det noen som har kjøpt dette og har erfaring fra dette? Jeg vil nødig gjøre noe "dumt" som medfører at jeg må bytte batterier om en kort stund. Siden jeg har helt nye batterier nå.

Og hva vil den optimale lademåten på en buddy være? Kjøpe denne shipen til Rav4_EV, og sette timer på strømmen som eks. skrur seg av kl. 22.00 og på kl 07.00 når jeg lader hjemme. På jobben har jeg ikke veldig lyst til å sette på timer da det finnes et lass med folk som ikke kan la andres ting være i fred.

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=2764.msg22516#msg22516
#550
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Buddy ladeprogram
mandag 23. august 2010, klokken 21:42
Jeg er en av de som har kjøpt programmet/chipen. Satt den inn like før jeg fikk skiftet ut batteriene ifjor høst. Etter 6000 km med nye batterier fungerer disse bedre enn noen gang. Dette kan jeg ikke si om forrige sett, der distansen/kapasiteten sank betraktelig etter bare 4000 km.

Om dette er pga det nye programmet vet jeg ikke.

P
#551
Takk for alle svar, og for alle gode tips som ligger på forumet her.

12V batteri var ok og trengte ikke lading. Begge polene var uten irr av betydning og satt som et skudd. DC/DC converter lyste grønt. Alle sikringer var hele og sto godt spent i sikringsboksen. T4 releet fikk ikke strøm slik at kupelys bl.a. gikk på.

Jeg leste annen nylig opprettet tråd der det var noe med controlleren. Ønsket ikke å resette denne fullt, men gjorde en enkel resett ved å ta av alle ledningene 1-6 og deretter sette på igjen, i rekkefølge 6-1. Kupelyset kom rett på igjen idet jeg satt i ledning 1. Alle lys kommer på dashbordet når jeg setter på tenningen. Revers virker.

Dette ser ut til å ha gjort susen.

Mvh Peter
#552
Er dette lik diagnose og feil som denne?

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=2741.0
#553
Tidlige: Buddy / Kewet / Mørkt på dashbord og ikke mulig a rygge
søndag 15. august 2010, klokken 10:57
Idag skjedde det noe rart. Plutselig slukket alle led lampene da jeg kjørte, og også km teller og tripteller. Reversen virker heller ikke, samt ikke kupelyset.

Først trodde jeg det var dc/dc omformer, men det er grønt lys på denne, bak. Det er også strøm på 12V batteriet, uten at jeg har målt dette nøyaktig. Radioen slukket idet dette skjedde, men tlf'en lader.

Jeg har hatt bilen inne for vel en mnd siden og den fikk ny motorstyring. Etter dette har dashbord slukket et par ganger noen få sekunder under kjøring, radio har da også slukket. I ett tilfelle nullstilte også triptelleren seg. Kan det være en sammenheng med det som ble gjort?

Hva kan dette være? Store problemet er å ikke ha revers.

P
#554
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Mister effekt!
mandag 05. juli 2010, klokken 14:53
Fikk ordnet dette på Økern. Montert kjøleribbe (se bilde), men det viktigste var nok at motorstyringen inneholdt en feil så denne måtte skiftes.

Varmen ligger nå ca 10 grader lavere enn uten kjøling. Jeg merker ingen forskjell i effekt selv om varmen utenpå boksen passerer 40 grader, tidligere merket jeg jo at effekten ga seg etter at varmen passerte 30-35 grader utenpå.

P
#555
Sitat fra: Go-carter på mandag 05. juli 2010, klokken 10:38
Ser jeg er utrolig sent ute her, men jeg har akkurat motsatt situasjon av deg - bor i lillestrøm, men går på skole i Oslo. Jeg har nå klart meg GLATT med en eljet 3/5 i et helt år, null problem, selv i den ekstremkulda vi hadde i vinter. Eneste utgiften jeg har hatt hittils er en gåen regulator, men det er noe som ikke skjer hver dag. Lader hjemme, og ved skolen. Har i værste fall klart tur/retur uten å lade, men det er på sommeren.

Det er nesten et must å kjøre Ringveien, fra sinsenkrysset, opp til gjelleråsen, og ned til Lillestrøm igjen. 60km/h grense hele vinteren, kollektivfelt, helt fantastiske forhold å kjøre elbil på, faktisk :) Er virkelig å anbefale!

Jeg har riktignok 25km hver vei, fra Skedsmokorset, til AHO i Maridalsveien.

Hei,

Kjører en Kewet 5 selv, og har gjort det i snart 3 år. Det er stor forskjell på 2,5 mil og 3,5 mil hver vei - på de kalde dagene. Selv med nye batterier tror jeg at jeg ville ha slitt med 3,5 mil hver vei på de kaldeste dagene. 2,5 mil derimot ville aldri ha vært noe problem. En Buddy har lengre kapasitet på distanse enn en Kewet 5 (og lavere).

P
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA