meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - nyogusikker

#16
Hyundai Ioniq / Sv: Prute argumenter
søndag 08. september 2019, klokken 00:46
Sitat fra: Carl Anton Stenling på lørdag 07. september 2019, klokken 01:20
Du kan bruke kampanjeprisene som nå ligger ute og regne ut kostnad per kilometer ved å ta utgangspunkt i 200.000 km levetid. Dersom bruktbilen gir høyere gjenstående kostnad per km enn nybil så forsøker bruktbilselgeren å selge til for høy pris. Du kan også bruke overgangen til ny modell som argument.

Hvordan gjør jeg det? Mulig jeg ikke skjønte hva du mente...
#17
Hyundai Ioniq / Sv: Prute argumenter
søndag 08. september 2019, klokken 00:40
Sitat fra: snakkesalig på lørdag 07. september 2019, klokken 11:05
Km stand? Prisforlangende?

Jeg ser på flere, men ca 229-259 000, mellom 20-50 000km.
#18
Hyundai Ioniq / Prute argumenter
lørdag 07. september 2019, klokken 00:27
Vurderer å kjøre ett stykke for å sjekke ut en ioniq, egentlig rett over mitt budsjett, men den har alle mine krav😂

Dårlig på pruting/dealing; hva er de beste prute argumentene om dagen?

Er en norsk 2017 mod, sknn\ teknikk  om det har noe å si🤷🏻‍♀️
#19
Jeg har leita mye på ioniqen og ser at BNH driver med import. Husker ikke om det er svensk eller nederlandske de har, men de jeg har sett på har jeg funnet ut er import, og det er ikke info i annonsene.

Vurderte også 269k tilbudet, Men trur jeg heller velger en bruk 2016-2018 som er norsk med teknikk og skinn +

Rett å slett fordi jeg er redd for verdifallet nå.2020 er jo elbilåret!
#20
e-Golf / Golf 85kw - Hvor ofte lader dere
søndag 04. august 2019, klokken 22:29
En 85kw golf skal vel teoretisk gå 190 km +/-, hvor langt går deres ca og hvor ofte lader dere?

Kjører dere mye 80+ sone, by eller både og?

Lader dere når dere kommer til reservetanken, eller uansett hvor mye som er igjen?
#21
e-Golf / Sv: Import vs norsk
torsdag 18. juli 2019, klokken 20:18
Takk for svar! :)

Er en privat som selger, men jeg trur jeg rett å slett dropper og velger norsk bil, så er jeg sikker :)
#22
e-Golf / Import vs norsk
tirsdag 16. juli 2019, klokken 21:18
Jeg har funnet en egolf med alt jeg trenger og riktig farge ++ men nå fikker jeg ut at den er import.

Noen som vet hvordan garantien til VW er på import?

Er det styr unna eller ok?
Virker som den har alt den norske har.

Er 2016 mod om det har noe å si :)
#23
Leste noe om det på dinside, bla så får elbiler skader som kanskej ikke ser store ut, men en skade på batteripakke eller ledninger gjør at de må bytte hele elsystemet og batteripakkene på bilene.
Når bilen kanskje koster 150-160-170 000 og batteripakka koster 70 000 + så velger forsikringen å vrake de. Da det er billigere for forsikringen.

Derfor vil det også bli dyrere forsikring da "småskader" på en elbil gjerne blir veldig dyrt, kontra en fosilbil som man kanskje bare ka bytte noen skjermer ol "ytre kosmetisk" på.

Leste også at elbiler krasjet oftere, da de har større moment og folk mister lettere kontroll over bilen. :o
#24
e-Golf / Sv: Hvordan se batterikapasitet egolf?
onsdag 19. juni 2019, klokken 19:28
tåpelige greier  :-1:

#25
e-Golf / Sv: E-golf rundt 200 000- nok rekkevidde?
onsdag 19. juni 2019, klokken 19:27
Takk for svar.
Ser det er veldig forskjell på erfaringer ang IRL på lengde.
#26
e-Golf / Sv: Hvordan se batterikapasitet egolf?
søndag 16. juni 2019, klokken 00:15
Men det går jo på leafen, burde være en enkle måte å sjekke på golferen også
#27
e-Golf / Hvordan se batterikapasitet egolf?
lørdag 15. juni 2019, klokken 17:47
Jeg vurderer å kjøpe en egolf, men vil vite batterikapasiteten før jeg kjøper (hvor mye % som er igjen)

Går dette ann på en golf?
Hvordan gjør man det?
Hva er realistisk % fall per år?
#28
e-Golf / E-golf rundt 200 000- nok rekkevidde?
torsdag 13. juni 2019, klokken 19:22
Vurderer og vurderer elbil og nå er egolf på lista
#29
Kjøpe elbil? / Sv: Ionic, Golf eller Leaf? 2 Barn og mann ;)
onsdag 17. april 2019, klokken 15:17
Jeg tipper jeg kan lade hos familie, de har en kona, men enn så lenge ingen hurtiglader, kun vanlig stikk trur jeg.

De bor ved Oslo, så det er jo mange ladere + ikea i nærheten om jeg må lade på stasjon.

Jeg har egentlig prøvd både ioniq og lefen, men syns lefen hadde vonde seter, men ellers likte jeg begge to.

Føler ioniqen er større innvendig? (bla bakseter/kupe?) eller er det bare ibildning?

#30
Kjøpe elbil? / Ionic, Golf eller Leaf? 2 Barn og mann ;)
tirsdag 16. april 2019, klokken 22:24
Hei,
vurderer å bytte inn Auris til en elbil.

Her er mine forslag som er aktuelle:

Jeg liker best Ioniqen pga lavt forbruk, høy ladehastighet, og generelt gode score på mange tester.
Minus: lite batteri, men jeg vet det er meget effektivt så trur det går opp i opp.

Jeg liker golfen fordi den ser "normal" ut, men føler man betaler mye for merke.
Føler det er vanskelig å finne den nye med lang rekkevidde på finn (dårlig info)

Jeg liker leafen (2 gen) fordi den har lang fartstid og virker solid/trygg og lite feil (?)
Føler denne er "safe" uansett, men jeg vet den er tung og har høyt forbruk.

Jeg har stramt budsjett, og må ha plass til vogn, bakovervent sete (besafe m isofix) og ett forovervent sete + mann ca 175cm.

Jeg vil ha norsk garanti, og satser derfor på å kjøpe norsk bil.

Skal sies at jeg bor på østlandet, og vinterene her er veldig opp å ned, lite snø eller mye snø.

Tur/retur jobb er ca 30 km, hvor hovedtyngden er E18, og by 30-70 km zone.
Jeg har familie 40 og 140 km ca unna. (en vei)

Jeg antar at km messig så fungerer alle disse bilene til mitt hverdagsbruk, samt nærmeste familie (80 km tur/retur) men tipper at 280 km (tur/retur) innebærer 1 lading. Jeg vil max ha en lading på denne langturen.

Noen inspill?
Fordeler/ulemper?
Utstyr?
Tips/triks?

Takk! :)




© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA