meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - GreenEyez

#17
Tror du traff spikeren på hodet.

Jeg tror det å knote seg frem til alternative ladere til SC og igangsette dem med andre brikker enn de "tilhørende", for å lade hurtigere og billigere, blir en øvelse for spesielt interesserte Tesla-eiere som kjører ruta København-Oslo jevnlig.

Men jeg oppdaterer her gjerne med ny lærdom 🥸
#18
Må modifisere dette igjen:
På Mellbystrand/Laholm er det satt opp 225 kW Recharge-ladere. Disse er raskere enn v2 Superchargerne, samt billigere enn Teslas priser hvis man bruker Shell Recharge.
#19
CircleK 300 kW hyperlader Kungsbacka: Gjorde en kjedelig erfaring; ser ut som to biler på CCS ikke kan lade samtidig. Det var en bil på begge laderne, og da ville den kun la meg lade via Chademo-porten. Selv om det i appen fremsto som den andre porten var tilgjengelig.
#20
Model 3 / Sv: Alloygators
torsdag 26. mai 2022, klokken 23:09
Det ble svarte Alloygators på 20" Sport performance-felgene idag.
#21
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Sverige - Samletråd.
mandag 25. april 2022, klokken 23:05
Se min post #90 over. Clever-kortet mitt (som heller ikke er av den forhåndsbetalte typen) fungerer på Mer-laderne. Men det er uvisst om det kommer faktura i etterkant (antar den kommer på et tidspunkt).
#22
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Sverige - Samletråd.
mandag 18. april 2022, klokken 06:19
@olemann: Kommer litt an på hva formålet ditt er med bruken i Sverige. Skal du kjøre igjennom for å komme deg til Danmark, er inCharge formålsløst. Du kommer ganske langt med de norske appene Fortum Charge & Drive, Mer og Europark, samt Ionity, hvis du ikke orker haugevis med apper og brikker og er villig til å betale mer pr kWh.
#23
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Sverige - Samletråd.
mandag 04. april 2022, klokken 19:53
Klarte å laste ned den svenske Circkle K Charge-appen. De danske laderne er visst på samme ladeportal/nettverksløsning. Men den er koblet opp mot Virrta, for den sa at jeg er allerede en registrert bruker da jeg prøvde å opprette ny profil.

Men ikke store utvalget av ladere mellom Helsingborg-Svinesund da, i praksis kun den i Kungsbacka som er aktuell hvis man skal legge inn et effektivt ladestopp.
#24
Model 3 / Sv: Jowua trådløs mobillader
lørdag 02. april 2022, klokken 12:19
Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 01. april 2022, klokken 10:57
Sitat fra: GreenEyez på fredag 01. april 2022, klokken 06:30
Men da mister du den innebygde sd-kort-funksjonaliteten for sentry/dashcam.

Trenger du den da? Har jeda usb hub og med ssd disk som trolig varer lenger enn ssd kort, ser ganske clean ut.
I tillegg får man usb c porter og.
Da har du to produkter fra Jeda? En ladeplate og en hub?

Og hvis jeg skulle se behov for USB-c-porter, så må vel jeg også gå til innkjøp av løsning lignende som din, evt en hub uten lagringsplass til ssd disk, som f.eks. https://www.jowua-life.com/products/tesla-usb-hub-with-led-light-dual-usba
#25
Model 3 / Sv: Jowua trådløs mobillader
fredag 01. april 2022, klokken 06:30
Men da mister du den innebygde sd-kort-funksjonaliteten for sentry/dashcam.
#26
Model 3 / Jowua trådløs mobillader
torsdag 31. mars 2022, klokken 19:50
Noen som har prøvd denne? https://greencargear.dk/vare/jowua-traadloes-oplader-til-tesla-model-3/

Bestilte nå, er litt lei av å ta av dekselet på mobilen hver gang og å lirke den på ladeuttaket på min 19-modell.

Den får gode skussmål på "initial reviews" på Youtube. Reviews av bruk over tid er mer rettvisende.
#27
...men fikk ihvertfall fastslått at 2019 Tm3LR klarer 250 km i  grisekjøringsfart !
#28
Kjørte tilbake til Danmark igjen igår. Spiser mine ord.

Kjørte forbi v3 Supercharger på Uddevalla. Etter det er det et ingenmannsland i 50 km før du kommer til Kungsbacka. Støtte på de kjente problemstillingene: Kom frem med varsel i bilen om «Ingen kjente ladere innenfor rekkevidden» el.l til en hurtiglader på Ljungskila som var ute av drift, men fleksiladerne fungerte heldigvis, så fikk karra meg noen mil videre til en E-on-lader som ladet på 26kW istedet for oppmot 50. Karra meg derfra videre til Ionity-lader og fikk liv i elbilskrotten. Det er et fåtall Ionity-ladere og langt mellom dem! Og dyre: 8,70. SEK/kWh. Q8-ladere er det også svært langt mellom. Og så er alle de forskjellige konsentrert på samme avkjøring.

Forholdt meg til Superchargerne derefter. Lekse lært!
#29
Hei.

Kjørte oppover til Norge igjen igår. Ladet flere steder på Supercharger i Sverige med min Tesla Model 3. Der koster det 5,40 eller 5,50 SEK/kWh også for oss med Tesla uten gratis lading. Totalt kommer ladeøktene på et sted mellom NOK 500-600 kr.

Prisene til konkurrerende ladetilbydere er jo lavere enn dette. Bruker du Shell Recharge får du Fortum/Recharge til under 5 SEK/kWh, Mer ligger på 3,20+div. Q8 ligger på 5,25 så ikke store forskjellen på de. Ionity er selvsagt dyrere.

Når jeg skal ned igjen etter helgen tenker jeg å droppe Supercharger, og forsøke meg frem med de andre tilbyderne.

*Er klar over fordelene med Supercharger, at det går raskt hvis du blir navigert til laderne på 250 kW på Uddevalla og Varberg, og sømløsheten med at navigasjon selv justerer seg og forvarmer batteriet, samt å unngå app-brikke-ladekort-knotet. Men kjører alene denne gangen, da kan jeg finne meg i det, uten en kommanderende kone og redde unger.

Blir man navigert til Teslas 150 kW-ladere, forsvinner enda mer av fordelene med ladenettverket, det er jo kommet mange nye hyperladere langs E6'en med samme eller høyere hastighet.

Gjør dette bare for å se om det utgjør nevneverdige prismessige forskjeller.
#30
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Sverige - Samletråd.
lørdag 19. mars 2022, klokken 01:51
Kan avkrefte at Plugsurfing fungerer på CircleK i Sverige. Prøvde nå på Kungsbacka.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA