Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Mr Oizo

#271
Elbiler i media / Sv: Tesla Model X ulykke i Mountain View
fredag 06. april 2018, klokken 17:58
Det er på mange måter vanskelig å sammenligne ulykkesfrekvens mellom Tesla uten AP og Tesla med AP.
Med AP kan man si at bilen kjører selv stort sett, men at mennesket overvåker og kan ta over når som helst. Det blir litt dobbel sikkerhet, og sier ikke nødvendigvis så mye om sikkerheten til AP systemet. Det er hvertfall avlastende for føreren at han slipper å konsentrere seg så mye i kjøringen, stadig følge veiens linjer, holde jevn avstand til bil foran osv, føreren er nok langt mer opplagt og oppmerksom etter lang tids kjøring med AP enn uten.
#272
Elbiler i media / Sv: Ny spiker i Dieselkista ?
fredag 06. april 2018, klokken 17:53
De første ID prototypene blir produsert denne måned. Det betyr 17 måneder før bilen er endelig klar for serieproduksjon. Nov 2019 starter produksjonslinja i Zwickau, og når den er oppe og går ruller det ut 1500 biler per dag, 7 dager i uka. VW kommer. Etterhvert.
#273
Lade hjemme / Sv: Hjemmeladestasjon til Soul EV
mandag 02. april 2018, klokken 20:54
Tar du 11 kilowatt får du bare ladet Soul med 3.6 kw.
Zoe, nye i3, MB B electric og Tesla får du ladet med 11 kw.
#274
Tesla / Sv: Tesla aksjer
mandag 02. april 2018, klokken 17:04
Er det ikke Q1 tall du snakket om lenger opp her da.
Noen tall som skulle legges frem hvertfall.
#275
Tesla / Sv: Tesla aksjer
mandag 02. april 2018, klokken 15:57
Kvartalstallene er jo alltid lystig lesning, eller hva?
#276
Det var lite morsomt og originalt etter min mening. Det er vel en måte for han å flytte fokus vekk fra seg selv og hans bedrift, og rette øynene mot de som skriver slike konkursartikler stadig vekk.
Jeg kansellerte nylig en Modell 3 av diverse grunner. Tok 13 dager fra jeg sendte inn bankopplysninger til jeg hadde pengene. Dette var meget ryddig og akseptabelt. Jeg kan gjerne handle med Tesla i fremtiden, men jeg vil holde et øye åpent for byggekvaliteten på biler som blir levert, dessverre blir noen biler levert ut i en stand som ikke er akseptabel overhodet.
#277
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
onsdag 21. mars 2018, klokken 20:58
50 tusen km, 1 år og 100 tusen kroner opp i pris. Godt jobbet.
#278
Hyundai KONA / Sv: Nytt om Hyundai KONA
onsdag 21. mars 2018, klokken 20:46
Under 350 komplett utstyrt ferdig på veien ser jeg på som lite sannsynlig. Ampera-E med begge pakkene og vinterhjul koster vel rundt 390 tusen nå. Men den er litt større da.
#279
Tesla / Sv: Konkurrenten I-pace
mandag 19. mars 2018, klokken 21:26
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 19. mars 2018, klokken 20:04
Det kan altså godt hende i-Pace vil gjøre det bedre på bane og slikt. Men en riktigere sammenligning vil være Model Y. Vi får se hvordan performance-utgaven av Model Y klarer seg mot i-Pace. Størrelsen vil være mer tilsvarende, og den vil benytte permanent-magnet motorer, så den vil ikke ha ett handicap på det området. Prisen vil trolig ikke være mye lavere heller.
Dette er en vel en bil man ikke ser her før minst 5-6 år (om i hele tatt). Det blir litt søkt å sammenligne med.
Når det gjelder rundetider og kjøregenskaper klarer TMS knapt å henge på en Focus ST på en variert (dog kjapp) bane med mye rettstrekker.
Amerikanske biler har alltid gått fort rett frem, men det er ikke akkurat det vanskeligste å få til. Det handler om brute force, og lite finesse. Roadster kan dog bli vendepunktet her, den virker særdeles seriøs.
#280
Interessant å se at netto driftsresultat knapt er noe bedre på denne bilen kontra fossilt drevne biler.
Er jo det alle driver og preiker om her hele tiden, fossilbiler har 1000 bevegelige deler og elbilen har 20. Elbilen varer evig og krever knapt noe vedlikehold i hele tatt. Det kan jo virkelig ikke stemme, da dette er en slags undersøkelse som går over litt flere kilometer og eiertid enn det de fleste har sine elbiler som jeg ser, 1-2 år er tiden de fleste eier de før de bytter til en ny en som er akkurat lik.
#281
Audi e-tron / Sv: Tesla Fanboys i ETron Forum
søndag 18. mars 2018, klokken 17:16
Sitat fra: doldis1 på søndag 18. mars 2018, klokken 17:02
Jeg tror det kommer til å bli veldig, veldig vondt for minst 2 av Tyskerne før dette er over
Jeg antar du tenker på Grohmann nå, som står til knærne i gjørme  :)
#283
Bestilling og levering / Sv: Levering februar - mars 2018
onsdag 14. mars 2018, klokken 22:50
Sitat fra: Nodland på onsdag 14. mars 2018, klokken 22:30
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 14. mars 2018, klokken 22:04
Må innrømme jeg blir litt overrasket over at folk reagerer så sterkt. Det er snakk om litt mer responsiv skjerm. Funksjonelt er bilen helt lik!

Enig :p Er litt som og kjøpe smartelefon.. uker eller mnd'er etterpå du har kjøpt nyeste og beste fineste mobilen så kommer de ut med en + modell eller aiphåne 17 blir til 18 .. osv.. Og det er så små endringer fra ene modellen til den neste.. Er jo først 2-3 modeller etter den du har kjøpt det faktisk begynner og bli stor forskjell.
Vel, dette er en oppgradering som er den første på dette området på 7 år siden tegra 3 ble montert i bilen. Det er et ganske stort steg.
#284
Nissan e-NV200 / Tesla-Bjørn kjører NV200 til Tromsø
onsdag 14. mars 2018, klokken 17:25
Som sagt, denne fyren ser ikke mørkt på utfordringer. Ser frem til dette, blir en morsom video :)
1500 kilometer og ca 30-35 ladestopp, forventer temperaturer ned mot 25 minus.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA