Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Xander

#31
i-Pace / Sv: Serviceverksteder
lørdag 10. mars 2018, klokken 15:17
Sitat fra: Hoaas på lørdag 10. mars 2018, klokken 08:00
Hvor tar man egentlig service på bilen hvis man bor i Nord-Norge? Er det meningen at man må kjøre 1500 km for å få tatt service?
Går ut fra at forhandler henter og leverer bilen ifm service  :)
#32
i-Pace / Hvorfor all millimeter sammenligninger
torsdag 08. mars 2018, klokken 22:48
Er litt fasinert over all mm sammenligninger mellom de forskjellige el biler i et forsøk på å finne den beste bilen.
I liten grad så snakkes det om følelser. I steden diskuteres alt fra bakkeklaring i 100km/t, impress på felger, sittehøyde, osv. Osv.
Resultat av alle målingene blir satt i tabeller og rangert for å komme frem til»The Winner».
Hvorfor kan man ikke akseptere at valget er veldig mye følelser så lenge minimum krav er tilfredstilt?
Mye av de samme mekanismer gjelder vel også ved valg av el-bil som for bensin/diesel biler. Hvorfor kjøper folk Audi Q5 istedenfor Skoda Kodiaq. Det er jo «nesten» samme bil bare noen hundretusen forskjell i pris!

Hvis det er noen tvil så vil jeg ha en Jaguar i-Pace ;D uansett om den kun klarer 4,8 fra 0-100, eller bare har en frunk på 28,54 liter og en toppfart på 200.
Mitt bilkjøp har i mange mange år blitt styrt av nice to have istedenfor need to have!
#33
i-Pace / Sv: Plassering av ladeluke
onsdag 07. mars 2018, klokken 17:53
Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 07. mars 2018, klokken 17:25
Det er jo ingenting teknisk som hindrer Ionity nettverket til å begrense tilgangen til de bilmerkene som er med å finansiere det selv om de bruker en ccs plugg. Men det kan godt hende det blir åpent for alle. Dog har jeg ikke klart å finne om det etter å ha gjort litt kjapp googling. Men det er sikkert andre her som vet mer?
Det er endel EU reglement som styrer adgangen til alle som følger CCS standarden.  Så frykter ikke at Ionity skal bli eksklusivt som superladerene til Tesla.
#34
i-Pace / Sv: Leveringsdato?
lørdag 03. mars 2018, klokken 20:23
Sitat fra: trd-73 på lørdag 03. mars 2018, klokken 19:48
På lanseringen så viste de at produksjonen var i gang allerede. Hvorfor tar det da mange måneder før de første bilene blir levert?
Lurte på det samme!
Sikkert endel som skal ut til forhandlere som demo biler, men alikavel!
#35
i-Pace / Sv: Leveringsdato?
lørdag 03. mars 2018, klokken 05:37
Fått beskjed at første sending med biler til Stavanger ser ut til å komme i september :-[
#36
i-Pace / Sv: Kjapp oppdatering for uinnvidde
torsdag 01. mars 2018, klokken 23:26
Sitat fra: Finnøy på torsdag 01. mars 2018, klokken 23:13
Sitat fra: Xander på torsdag 01. mars 2018, klokken 11:26
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 01. mars 2018, klokken 09:11
Ser på tyskspråklige forum at Jaguar i Sveits opplyser at "Second edition" kommer midt 2019 og får 3-fase lading. Om det blir 11 eller 22 kw opplyses ikke.
Håper at dette er feil og at vi blir positivt overrasket i kveld :-)
Støtte for 22kWh er ubekreftede rykter for sommer 2019
Orker desverre ikke vente til 2019. Tror du det vil være mulig å oppgradere fra 7.2 til 22 når det kommer, eller er det en større operasjon?.
#37
i-Pace / Sv: Kjapp oppdatering for uinnvidde
torsdag 01. mars 2018, klokken 11:26
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 01. mars 2018, klokken 09:11
Ser på tyskspråklige forum at Jaguar i Sveits opplyser at "Second edition" kommer midt 2019 og får 3-fase lading. Om det blir 11 eller 22 kw opplyses ikke.
Håper at dette er feil og at vi blir positivt overrasket i kveld :-)
#38
i-Pace / Sv: Kjapp oppdatering for uinnvidde
onsdag 28. februar 2018, klokken 09:48
Sitat fra: S.S på onsdag 28. februar 2018, klokken 09:32
En som påstod et annet sted at FE har utstyr til 400.000.-...., mener det var sammenlignet med F-Pace sin utstyrsliste.
Mener å huske at han hadde sjekket mot Velar (Landrover)
#39
i-Pace / Sv: Invitasjon til visning av produksjonsbil.
onsdag 21. februar 2018, klokken 19:18
Sitat fra: Xander på tirsdag 20. februar 2018, klokken 17:13
Opplevde du ellers bilen som romslig fra baksetene?
Forsøkte ikke med tre voksne i baksetet.
Jeg er selv 185 og prøvesatt bak en som var 2m, og vi hadde greit med plass og god sittekomfort.
Kan hende at midtsetet bak kan bli litt trangt for en godt voksen person.
#40
i-Pace / Sv: Invitasjon til visning av produksjonsbil.
onsdag 21. februar 2018, klokken 09:19
Ble det frigitt informasjon rundt lading (hurtig og ombord lader).
Vet at dere som har deltatt på visningen har taushetsprlikt, men ble dere positivt overrasket over lademulighetene?
#41
i-Pace / Sv: Invitasjon til visning av produksjonsbil.
tirsdag 20. februar 2018, klokken 17:13
Sitat fra: mariowing på tirsdag 20. februar 2018, klokken 16:29
Jeg har respekt for NDA, men kanskje noen som var i Stavanger i dag har lyst til å dele litt mer generelt hvordan opplegget på visningen var? Fikk dere prøvesitte, prøvetrykke, måle, kjenne og ta? Eller var bilen gjerdet inn? Slike ting hadde vært artig å vite så vi stakkarer som må vente en uke vet litt mer om hva vi har i vente...

Fritt fram til å sitte, trykke, måle og stryke.
Bilen var utstilt i et mørkt rom med fluorecent lys så fargen viste ikke godt.
Første inntrykk var at bilen var solid bygd
#42
Når skal man så kjøpe? Skal man vente til batteriprisen er halvert, eller en fjerdedel, eller enda billigere.
Det blir som alltid å vente på neste generasjon telefon - det blir aldri noen handel.

Det som er sikkert er at bruktbilprisen går ned, nybilprisen opp og avgiftsfriheten blir opphørt.

Jeg trenger bil nå og mener at i-pace konkurerer på pris og tror den blir overlegen på kvalitet.
Spennende hva Audi kommer med, men tviler på om de prismessig vil være mye bedre enn Jaguar.
#43
i-Pace / Sv: Hvilken modell har du bestilt/skal du bestille?
torsdag 08. februar 2018, klokken 13:55
Sitat fra: kenneth6 på torsdag 08. februar 2018, klokken 11:01
Hm, er skeptisk til I-pace og Value for Money pt.
Vanskelig å forsvare value for money regnestykket på en bil til 800.000++.  ;D
Men Jaguar konkurerer vel greit prismessig mot Tesla X

Selv valgte jeg en HSE i Corris Grey med mørkt skinn og Light Oyster tak.
Selvfølgelig så er det fortsatt usikkerhet rundt den endelige spesifikasjonen, men for alle praktiske situsjoner de neste 2-3 årene så mener jeg at ladeløsningene vi har blitt presentert dekker mitt behov.
Skulle ønsket raskere hurtiglading, men det vil nok ta noe tid før infrastrukturen er på plass.

For meg personlig så er Tesla X for stor siden i-Pacen er ment som en bil nr 2 og derfor trenger jeg ikke 7 seter eller hengerfeste - til det så bruker jeg diesel dyret mitt (Landcruiser)  :D
#44
i-Pace / Sv: Hvilken modell har du bestilt/skal du bestille?
onsdag 07. februar 2018, klokken 18:29
Sitat fra: bmw2002 på onsdag 07. februar 2018, klokken 18:20
Hva med oss som bestilte tidligere? Håper vi beholder opprinnelige plass i køen? Bestilte etter en uke og sur dersom jeg rykker nedover fra plass 2x.
Sur ville bare være forbokstaven >:(
Så amatørmessig kan vel ikke Jaguar være?
#45
i-Pace / Sv: Hvilken modell har du bestilt/skal du bestille?
onsdag 07. februar 2018, klokken 16:06
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 07. februar 2018, klokken 15:56
Er tydeligvis mange som venter med kontrakt for jeg «rykket frem» ca 7-800 plasser på å skrive kontrakt i dag.
Hvordan forklarer du at du rykker frem i køen? Trodde at alle som hadde betalt inn reservsjonsgebyret hadde frem til 28 februar med å signere kontrakt og fortsatt beholde plassen i køen?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA